
Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech Electric είναι γεμάτο από αναφορές που τιμούν το στυλ του εμβληματικού προγόνου του προσαρμοσμένες όμως στο σήμερα και στην ηλεκτρική μετάβαση. Και αντικειμενικά δείχνει «κουκλί».
Σε μια εποχή που τα περισσότερα μοντέλα από την ¶πω Ανατολή δείχνουν copy paste, η Renault πήρε το στυλ του παρελθόντος, το πάντρεψε με την μοντέρνα ηλεκτρική τεχνολογία του σήμερα και το διάνθισε με γερές δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης (θα μιλήσουμε πιο αναλυτικά στη συνέχεια) δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να μιλάει τόσο στο συναίσθημα, όσο και στη λογική. Κυρίως όμως καταφέρνει να το συμπαθήσουν και οι haters των ηλεκτρικών!

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech Electric είναι γεμάτο από αναφορές που τιμούν το στυλ του εμβληματικού προγόνου του προσαρμοσμένες όμως στο σήμερα και στην ηλεκτρική μετάβαση. Και αντικειμενικά δείχνει «κουκλί».
Το μοντέρνο Renault 5 δεν κέρδισε άδικα τον φετινό τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς και οι άνθρωποι της Renault είχαν κάθε λόγο να είναι τόσο περήφανοι από την πρώτη στιγμή που το παρουσίασαν επίσημα στην Έκθεση του Παρισιού με το Auto Τρίτη να είναι εκεί φυσικά… Και αυτό γιατί δεν είναι βέβαια η εμφάνιση και το μοναδικό στυλ που κάνουν το μοντέρνο Renault 5 να ξεχωρίζει. Είναι και τα πολλά ακόμα χαρακτηριστικά τα οποία θα δούμε στη συνέχεια χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν και σημεία που θα μπορούσαν να είναι καλύτερα…
Δε χορταίνεις να το κοιτάς
Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech Electric βρίθει από αναφορές που τιμούν το στυλ του εμβληματικού προγόνου του προσαρμοσμένες όμως στο σήμερα και στην ηλεκτρική μετάβαση. Και αντικειμενικά δείχνει «κουκλί», σε βαθμό που κάποια στιγμή νιώθεις άβολα με τόσα βλέμματα να καρφώνονται πάνω σου, συνοδευόμενα τις περισσότερες φορές με χαμόγελα, εκδηλώσεις θαυμασμού και απόδοσης ευσήμων για την «επιλογή».
Ένα κλικ κάτω από τα 4 μέτρα, αλλά φαρδύ και σχετικά υψηλό, το αμάξωμα είναι γεμάτο ρετρό λεπτομέρειες. Για παράδειγμα η θύρα εξαερισμού στο καπό του αρχικού μοντέλου σήμερα λειτουργεί ως δείκτης φόρτισης με τη μορφή του αριθμού 5, που μάλιστα φωτίζεται όταν πλησιάζει ο οδηγός εκφράζοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ακόμα ένα παράδειγμα αυτής της αλληλεπίδρασης είναι η ακολουθία υποδοχής των προβολέων LED που ακολουθούν το σχήμα της κόρης του ματιού και «κλείνουν το μάτι» στον οδηγό.
Φαρδιά φτερά, κάθετα πίσω φώτα, τετραγωνισμένα μπροστινά, κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, έντονοι ώμοι, γραμμή της οροφής και παράθυρων, όλα έχουν κάτι από το παρελθόν, βουτηγμένο στην κολυμπήθρα του digital σήμερα.
Ας μην ξεχνάμε πως το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στην AmpR Small, τη νέα πλατφόρμα της Ampere (θυγατρική του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα) που προορίζεται μόνο για μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι σε θέση μάλιστα να υποστηρίξει ακόμη και αρχιτεκτονική 800 V, κάτι που διαθέτει η εξώκοσμη έκδοση Turbo 3E με τους 550 ίππους. Όπως και να έχει, καμία άλλη αναβίωση δεν έχει γίνει με τόση επιτυχία, ούτε το ΜΙΝΙ, ούτε το Fiat 500. Στα δικά μου μάτια τουλάχιστον…
Και πόσο έχει;
Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις (evolution, techo και iconic), με την βασική έκδοση να αφορά τη έκδοση των 120 ίππων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” κεντρική οθόνη 10,1”, φωτιστικά σώματα full LED καθώς επίσης και μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Τιμολογιακά, το νέο Renault 5 E-Tech ξεκινά από τα 26.900 ευρώ με την τιμή να πέφτει στα 23.900 ευρώ με την εφαρμογή της κρατικής επιδότησης.
Στο μοντέλο της δοκιμής με τα 150 άλογα, η τιμή είναι πιο τσουχτερή αφού για την έκδοση techno είναι 32.900 ευρώ (29.900 ευρώ με επιδότηση) και για την iconic που δοκιμάσαμε στα 34.900 ευρώ (31.900 με επιδότηση.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Renault 5 E-Tech -Ρετρό ηλεκτρικό με χαμηλή κατανάλωση |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, εξοπλισμός, τιμή |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό-Χώροι: Ρετρομοντέρνο και ποιοτικό, αλλά κάπως «στριμόχωρο» πίσω |
Σελίδα 4 | Κινητήρας-Αυτονομία: Σβέλτο και καίει λιγότερο από ό,τι περιμένεις |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Απρόσμενα ευχάριστο και αποτελεσματικό, σε κάνει να χαμογελάς |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις-Τεχνικά Χαρακτηριστικά |