Κινητήρας-Κατανάλωση: Έχασε 19 άλογα, κέρδισε απόκριση και οικονομία
(6/11/2025)
Προσαρμοσμένο στη νόρμα Euro 6e-bis, το ήπια υβριδικό σύστημα αποδίδει πλέον 110 ίππους και στην πράξη είναι πιο οικονομικό από πριν, έχοντας μάλιστα ακόμα πιο ελαστική λειτουργία στις χαμηλομεσαίες στροφές.
Η Suzuki συνεχίζει να συνδυάζει τον 1,4 λτ. Boosterjet βενζινοκινητήρα με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, ωστόσο η ανάγκη προσαρμογής στη νόρμα Euro 6e-bis έφερε νέες ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα η απόδοση από τους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. να μειωθεί στους 110/4.500 σ.α.λ.. Στην πράξη πάντως και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας το σύνολο αποδεικνύεται οικονομικότερο και ακόμα πιο εύρωστο χαμηλά (η ροπή παρέμεινε στα 235 Nm στις 2.000 σ.α.λ.).
Μπορεί η τελική από τα 190 χλμ./ώρα να έχει πέσει στα 180 χλμ./ώρα και βάσει των μετρήσεών μας το 0-100 από 8,7 δλ. να έγινε 10 δλ. (πάλι πολύ καλύτερο από τα 11,4 δλ. που ανακοινώνει η Suzuki), όμως το σύνολο έχει πολύ πιο άμεση απόκριση και ηλεκτρική βοήθεια στις χαμηλομεσαίες στροφές, κάτι που φάνηκε και στις ρεπρίζ, οι οποίες είναι αυτές που «μετράνε» στις καθημερινότητα. Έχουμε λοιπόν με μια βελτίωση από 0,1 έως και 1,0 δλ. σε επιταχύνσεις που αφορούν το προσπέρασμα. Για παράδειγμα η επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η είναι υπόθεση 7,0/9,0 δλ. (7,1/9,3 δλ. πριν), ενώ το 80-120 με 5η/6η 9,4/11,8 δλ. (10,2/12,8 δλ. πριν). Καλά τα νέα και από τη κατανάλωση, με τις μετρήσεις μας να δείχνουν περαιτέρω βελτίωση με τη μέση τιμή από τα 6,7 λτ./100 χλμ. να πέφτει στα 6,0-6,3 λτ./100 χλμ.., στο δε ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα είναι γύρω στα 5 λτ./100 χλμ.. Ευπρόσδεκτη φυσικά η μείωση στις εκπομπές CO2, που πλέον είναι 119 γρ./χλμ., εξασφαλίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.