Κινητήρας: Χάνει ροπή, κερδίζει απόκριση & οικονομία

242.517 Επισκέψεις στο άρθρο (5/6/2023)
Στην πράξη, ο high-tech ατμοσφαιρικός 1,5 
VVt-iE έχει άριστη απόκριση και σπουδαία οικονομία, αλλά η έλλειψη ροπής χαμηλά είναι αισθητή. Για μια άνετη προσπέραση το κατέβασμα μιας ή και δύο σχέσεων
3 Φωτογραφίες »

Στην πράξη, ο high-tech ατμοσφαιρικός 1,5 VVt-iE έχει άριστη απόκριση και σπουδαία οικονομία, αλλά η έλλειψη ροπής χαμηλά είναι αισθητή. Για μια άνετη προσπέραση το κατέβασμα μιας ή και δύο σχέσεων στο 6τάχυτο κιβώτιο με τον θετικό επιλογέα είναι απαραίτητο.

Ο αναβαθμισμένος 1.500άρης ατμοσφαιρικός κινητήρα των 125 ίππων (111 ίπποι στο προηγούμενο μοντέλο) είναι ένα σύνολο που πάει κόντρα στη μόδα του turbo, αλλά και που βρίσκει με ευκολία την χρυσή τομή ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση. Ο high-tech αυτός κινητήρας, που αποτελεί τη βάση για την υβριδική έκδοση, διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο του χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής ώστε η λειτουργία του να μπορεί να εναλλάσσεται ανάμεσα στον κύκλο του Otto, για τα υψηλά φορτία, και σε εκείνον του Atkinson, για μείωση των απωλειών στα μικρομεσαία φορτία. Ο χρονισμός του εκκεντροφόρου εξαγωγής ελέγχεται υδραυλικά.

Στην πράξη, έχει άριστη απόκριση, αλλά και αισθητή έλλειψη ροπής που θα οδηγήσει στο κατέβασμα σχέσης για μια άνετη προσπέραση. Στις μεσαίες στροφές πάντως είναι αρκετά ζωηρός, ενώ πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. φορτσάρει αρκετά έως και τον κόφτη. Το ίδιο όμως και τα ντεσιμπέλ. Το 0-100 έρχεται στα ικανοποιητικά 9,7`` με την έλλειψη του turbo να γίνεται αισθητή κυρίως στις ρεπρίζ. Πάντως το Yaris της δοκιμής δίνει στον οδηγό την δυνατότητα να κινηθεί εξίσου οικονομικά τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης με τη μέση κατανάλωση να είναι τριγύρω στα 6,0 λτ./100 χλμ..

Σελίδα 1Δοκιμή: Ατμοσφαιρικό Toyota Yaris με 125 PS
Σελίδα 2Κινητήρας: Χάνει ροπή, κερδίζει απόκριση & οικονομία
Σελίδα 3Εσωτερικό-Χώροι: Μοντέρνο, καλοφτιαγμένο και πρακτικό
Σελίδα 4Στο δρόμο: Ευέλικτο, ευχάριστο & άκρως αποτελεσματικό
Σελίδα 5Η γνώμη μας
ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
vw