Μία πρωτοποριακή ιδέα επεξεργάζεται η Toyota, η οποία σκέφτεται να προσφέρει ελαστικά τα οποία δεν θα είναι γεμισμένα από αέρα.
autotriti team
Την ιδέα αυτή η αυτοκινητοβιομηχανία σκέφτεται να την εφαρμόσει στα ηλεκτρικά οχήματα που πρόκειται να φέρει μελλοντικά στην παραγωγή, έχοντας στόχο να μειωθεί το βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα στη βελτίωση των επιδόσεων του.
Η Toyota για πρώτη φορά έχει χρησιμοποιεί ελαστικά χωρίς αέρα στο concept Fine-Comfort Ride το οποίο και έχει παρουσιάσει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, που θα διατηρήσει ανοιχτές τις πύλες του έως τις 5 Νοεμβρίου.
Τα δίχως αέρα ελαστικά είναι κατασκευασμένα από ένα συνδυασμό πλαστικού και αλουμίνιου που τα περιλάβει ένα στρώμα από καουτσούκ. Τα συγκεκριμένα δεν έχουν μεγάλη διαφορά στο βάρος σε σχέση με τα συμβατικά λάστιχα(μαζί με την ζάντα), ωστόσο με την εξέλιξη των τεχνολογιών υπολογίζεται πως έως το 2025 θα έχει επιτευχθεί μία μείωση στο βάρος της τάξης των πέντε κιλών περίπου ανά τροχό.
Ο Wako Iwamura, επικεφαλής της εταιρείας Sumitomo Rubber Industries, η οποία εργάζεται πάνω σε αυτό τον τομέα, σε δηλώσεις του ανέφερε πως προσωπικός του στόχος είναι να έχει έτοιμο το προϊόν μέχρι το 2020, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως στις μέρες μας τέτοιου είδους ελαστικά χρησιμοποιούνται σε χλοοκοπτικές μηχανές, αυτοκίνητα του γκολφ και μηχανήματα κατασκευών.
Αξίζει να σημειωθεί πως η προσφορά ενός ελαφρύτερου ελαστικού είναι ο ένας από τους στόχους της εταιρείας, καθώς υπάρχει και μια δεύτερη πρόκληση που πρέπει να ξεπεραστεί και δεν είναι άλλη από αυτή της τριβής όταν το ελαστικό βρίσκεται σε κίνηση. Ο Iwamura εκτιμά ότι αυτή τη στιγμή η φθορά που δέχονται τα δίχως αέρα ελαστικά είναι 10 με 20% περισσότερη από τα συμβατικά, κάτι το οποίο αποτελεί πολύ σημαντικό αρνητικό παράγοντα.
Τέλος σε ότι αφορά το κόστος ο ίδιος ανέφερε πως τα ελαστικά είναι ήδη συγκρίσιμα σε τιμές με τα κανονικά και δεν θα επιβαρύνουν περισσότερο την τσέπη των καταναλωτών.