• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο φονιάς της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου!

Διαβάστηκε από 18107 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/2/2018

Το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης δεν είναι καινούργιο. Υπάρχει σχεδόν από πάντα. Όμως τώρα κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά από ποτέ, κάνοντας τα αυτοκίνητα ακριβά, φτωχά και δύσκολα στην αγορά. Γιατί;

 
Η ελληνική ευρηματικότητα είναι αστείρευτη. Μπορεί ο ΕΝΦΙΑ να είναι ο φόρος που όλοι συζητάμε πλέον, όμως πριν τον ΕΝΦΙΑ είχαμε τον ΕΤΤ ο οποίος ήρθε και έμεινε για πάντα, ενώ μάλιστα εμπλουτίστηκε ώστε να “αρμέγει” από την αγορά αυτοκινήτου με κάθε δυνατό τρόπο.
 
Και καλά όταν η αγορά ήταν στα πάνω της, χρονιές όπως το 2004 που φτάναμε το ένα τέταρτο του εκατομμυρίου ταξινομήσεις. Σήμερα, με την αγορά στο ένα τρίτο του 2004, ο ΕΤΤ συνεχίζει να “αρμέγει” και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο.
 
Ο ΕΤΤ υπολογίζεται στον εκτελωνισμό του αυτοκινήτου και προστίθεται στην τιμή που καλούμαστε να πληρώσουμε, ενώ πάνω του πέφτει και ο ΦΠΑ (φόρος στο φόρο, άλλη ελληνική πατέντα). Κάποτε ο υπολογισμός γινόταν αποκλειστικά με τον κυβισμό και έτσι τα δίλιτρα με 50% φόρο γίνονταν πανάκριβα, μια ρετσινιά που βοηθήθηκε κατόπιν και με τα τέλη κυκλοφορίας και το φόρο πολυτελείας.
 
Σήμερα στον υπολογισμό του ΕΤΤ υπολογίζεται η εργοστασιακή αξία ενός αυτοκινήτου, και έτσι κλιμακώνεται το ποσοστό αναλόγως αυτή. Όσο μεγαλύτερη η αξία, τόσο μεγαλύτερο το ποσοστό. Δεδομένου ότι η αξία ενός αυτοκινήτου αλλάζει με τα εξτρά που βάζουμε στην παραγγελία, δύο ίδια κατά τα άλλα μοντέλα που διαφέρουν στον εξοπλισμό, έρχονται τελικά με διαφορά στην τιμή που μπορεί να φτάνει πολλές χιλιάδες ευρώ, πολλές περισσότερο από ότι η διαφορά του εξοπλισμού δικαιολογεί. Γιατί απλά το πλούσιο μοντέλο ανεβαίνει κατηγορία και φορολογείται περισσότερο.
 
Αυτό δεν κάνει μόνο τα αυτοκίνητα ακριβά. Τα κάνει και φτωχά. Γιατί ενώ ο Γερμανός, ο Γάλλος, ο Ισπανός και ο Πολωνός θα μπορέσουν να πάρουν το μοντέλο που τους αρέσει στην τιμή που διαμορφώνεται από τον εξοπλισμό του, ο Έλληνας θα πρέπει να κόψει τα πάντα από τον εξοπλισμό μην τυχόν και ανέβει κλίμακα στον ΕΤΤ και εκτοξευθεί η τιμή. Έτσι οι εισαγωγείς αναγκάζονται να παραγγέλνουν αυτοκίνητα με το πολύ τρία στοιχεία εξοπλισμού πέρα από το βασικό για να συγκρατήσουν τις τιμές, που ούτως ή άλλως φουσκώνουν από τον ΕΤΤ.
 
Αποτέλεσμα αυτού είναι τα μοντέλα που φτάνουν τις εκθέσεις να είναι ακριβά, φτωχά και δύσκολα στην αγορά τους, λόγω του ΕΤΤ. Δεδομένου ότι η πολιτική της κάθε κυβέρνησης ως προς τον ΕΤΤ είναι γενικά παρόμοια, αφού όλοι θέλουν να εισπράττουν, αν δεν γίνει θέμα προς συζήτηση σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, ο ΕΤΤ θα συνεχίσει να κατασπαράζει την αγορά αυτοκινήτου.
 
Εσείς ξέρετε πόσο ΕΤΤ έχετε πληρώσει στο καινούργιο σας αυτοκίνητο; Πόσα επιπλέον εξτρά ή ακόμη ποιό άλλο μοντέλο θα μπορούσατε να είχατε αγοράσει αν δεν έπρεπε να πληρώνετε παράλογους φόρους; Μήπως να ασχοληθούμε περισσότερο με τον ΕΤΤ, τουλάχιστον όσο και με τον ΕΝΦΙΑ;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Αναστάσιος

    Ακόμα ένα παράδειγμα εξαιρετικής "Ελληνικής" λογικής επίλυσης του προβλήματος αύξησης κρατικών εσόδων από πολίτες με μειωμένη αγοραστική δύναμη. Είναι απόλυτα κατανοητό ένα κράτος που βρίσκεται σε τόσο δύσκολη οικονομική κατάσταση να θελει να περιορίσει τις εισαγωγές, αλλά δεν λύνεται έτσι το πρόβλημα. Αε φροντίσουν οι ελλειμματικοί πολιτικοί για τη δημιουργία εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, κι ας αφήσουν την αγορά αυτοκινήτου ελεύθερη. Τα ελλείμματα περιορίζονται με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και μαζικές πωλήσεις (volume sales). Κι όταν λέμε για ίδρυσή αυτοκινητοβιομηχανίας, αρκεί αρχικά η κατασκευή ενός μοντέλου μιας καυαξιωμένης βιομηχανίας, πχ ένα Toyota Yaris, ένα VW Polo, κλπ.

      7
  • Νεροποιός

    Ημιτελές άρθρο. Δεν αναφέρονται πουθενά οι εν ισχύ συντελεστές του ΕΤΤ: 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ 16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ. Με τους παραπανω συντελεστές, το κράτος έχει ένα καλό χαρτζιλίκι. Από κάπου και αυτό πρέπει να έχει εισοδήματα!

      3
  • loukia

    Στην ΤΕΤΑΡΤΟΚΟΣΜΙΚΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ=ΕΛΛΑΔΑ, ΜΕ ΛΕΥΚΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ, ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΔΙΧΩΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΔΙΑ ΤΟΥ=ΕΛΛΗΝΕΣ.- ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΗ ΣΤΑΝΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ.-

     

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα