Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Κάνει πίσω η ΕΕ - Εγκαταλείπεται η εφαρμογή του αυστηρού Euro 7

Κάνει πίσω η ΕΕ - Εγκαταλείπεται η εφαρμογή του αυστηρού Euro 7

2.482 Επισκέψεις στο άρθρο (24/10/2022)

Η Κομισιόν φαίνεται πως «άκουσε» τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και αποφάσισε να κάνει πίσω στο θέμα της εφαρμογής αυστηρότερων ορίων ρύπων για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

autotriti team

Νίκη για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να «μαλακώσει» τα νέα όρια ρύπων Euro 7 ή ακόμη και να το εγκαταλείψει πλήρως, ερχόμενη ουσιαστικά σε συμβιβασμό με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι εδώ και καιρό υποστήριζαν ότι οι προτάσεις για τα νέα όρια ρύπων ήταν πολύ αυστηρά. Τα νέα δεδομένα προδιαγραφών, τα οποία θα ίσχυαν για οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2025/2026, θα δημοσιευτούν στις 9 Νοεμβρίου, σύμφωνα με το Politico.

Αυτή η εξέλιξη ουσιαστικά σημαίνει πως οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων, όταν αυτοί έρθουν, θα είναι ίδιοι με αυτούς που ισχύουν αυτή την στιγμή. Ένας από τους λόγους που ώθησαν την ΕΕ να πάρει αυτή την απόφαση είναι οι «χωρίς προηγούμενο πιέσεις» της ανεφοδιαστικής αλυσίδας στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι οποίες έχουν οδηγήσει στην αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ACEA: «Tι το θέλουμε το Euro 7, αφού επενδύουμε στα ηλεκτρικά;»

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν τοποθετηθεί από την αρχή απέναντι στον ερχομό των νέων κανονισμών γιατί αυτοί θα απαιτούσαν να δαπανηθούν «εκατομμύρια ευρώ» πάνω στην εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

«Δεν χρειαζόμαστε το Εuro 7, καθώς θα αντλήσει πόρους που θα έπρεπε να δαπανήσουμε για την ηλεκτροκίνηση. Το Euro 7 θα πρέπει απλώς να ακυρωθεί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, στο περιθώριο της Έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Ο ACEA υποστηρίζει ότι τα νέα αυστηρά όρια ρύπων ήταν εκτός πραγματικότητας δεδομένης της ταχύτητας υιοθέτησης των ηλεκτρικών την στιγμή που οι εταιρείες προετοιμάζονται για το 2035, όταν και θα σταματήσει η πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel τόσο στην ΕΕ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Μεγάλες οι αντιδράσεις για την υποχώρηση της ΕΕ

Από την άλλη πλευρά, τα νέα αυτά, δεν θα γίνουν ευπρόσδεκτα από τους κατασκευαστές καταλυτών, οι οποίοι υποστηρίζουν πως η ΕΕ θα πρέπει να εφαρμόσει νέους και αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων. Η απόφαση έχει επίσης επικριθεί από περιβαλλοντικές ομάδες, οι οποίες τη θεωρούν ως συνθηκολόγηση με τα λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Η [Ευρωπαϊκή] Επιτροπή υπέκυψε. Τα κέρδη των κατασκευαστών αυτοκινήτων έχουν προτεραιότητα έναντι της υγείας εκατομμυρίων Ευρωπαίων», δήλωσε στο Politico η Anna Krajinska της ομάδας Transport & Environment.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »