Το αυτοκίνητο που έκανε την Tesla διάσημη ήταν το Model S.

Μήπως έχουμε παρεξηγήσει τα ηλεκτρικά;

2.607 Επισκέψεις στο άρθρο (6/11/2019)

Ακόμη δεν τα είδαμε και ήδη τα έχουμε αντιπαθήσει. Δε μας αρέσει που δεν ακούγονται, δεν μας αρέσει που κάνουν ώρα να φορτίσουν, δεν μας αρέσει που δεν έχουν ψυχή. Μήπως όμως τα έχουμε παρεξηγήσει;


Το αυτοκίνητο που έκανε την Tesla διάσημη ήταν το Model S. Πούλησε και αγαπήθηκε γιατί η σχεδίασή του δεν έδειχνε «ηλεκτρική» αλλά αντίθετα ήταν μυώδης, αθλητική και έφερνε σε αυτοκίνητο επιδόσεων. Πούλησε επίσης και αγαπήθηκε γιατί ακόμη και στις βασικές εκδόσεις με τους μικρούς κινητήρες και μπαταρίες, είχε επιδόσεις που ήθελες πολυκύλινδρους μεγάλους κυβισμούς για επιδόσεις. Στον δρόμο “πατούσε” σχεδόν τα πάντα.
 
Αυτό που όμως άφησε το πιο δυνατό σημάδι στο Tesla S ήταν η επιλογή λειτουργίας «ludicrous» με την οποία η επιτάχυνση 0-100 ήταν (όπως λέει και η λέξη) αστεία. Κάτω από 2.5 δευτερόλεπτα. Ένα τετράπορτο οικογενειακών διαστάσεων αυτοκίνητο με 0-100 που δεν πετυχαίνουν ούτε τα πιο ακραία υπεραυτοκίνητα. Κι όμως.
 
Οι επιδόσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι «εύκολες». Και ότι και να λέμε τώρα, αναμένεται μεγάλη αναβάθμιση στην ενεργητική ασφάλεια, αλλά και στο fun-to-drive, στην απόλαυση δηλαδή της οδήγησης. Και οι επιδόσεις είναι μόνο η μία πτυχή.
 
Γιατί οι πρώτες εντυπώσεις από το νέο Audi E-Tron, το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, φέρνουν και κάτι ακόμη στο φως. Το E-Tron είναι ένα SUV χωρίς διαφορικά αλλά με κίνηση σε όλους τους τροχούς, και φυσικά (όπως είπαμε είναι εύκολο στα ηλεκτρικά) πολύ δύναμη. Το αποτέλεσμα είναι ο οδηγός να έχει απόλυτο έλεγχο της μετάδοσης, εμπρός, πίσω, στους τέσσερις τροχούς, με αποτέλεσμα το E-tron να βγάζει πολλή διασκέδαση στο δρόμο. Ένα κυριλέ SUV που δεν αρκείται στις επιδόσεις, όπως το Tesla Model S, αλλά θέλει και «παντιλίκια», υπερστροφή ισχύος, ανάποδα τιμόνια και όλα όσα έχουμε ξεχάσει στα υπάρχοντα μοντέλα.
 
Βλέπεις τα συμβατικά αυτοκίνητα, λειτουργούν με μηχανικά μέρη, και έτσι η μετάδοση είναι ρυθμισμένη να δουλεύει με έναν τρόπο, συμβιβαστικό, ώστε να καλύπτει κάθε πιθανή ανάγκη. Όταν όμως η μετάδοση είναι ηλεκτρική, τα ποσοστά ροπής εμπρός-πίσω και δεξιά-αριστερά, το αν το αυτοκίνητο λειτουργεί σα να έχει ανοιχτό ή μπλοκέ διαφορικό, αλλάζει με μία ρύθμιση στο ταμπλό. Μπορείς να το έχεις τετρακίνητο και ουδέτερο σε καθημερινούς ρυθμούς, ή πισωκίνητο και τον «διάβολο» της πλαγιολίσθισης όποτε σου κάνει κέφι. Ποιός το περίμενε αυτά τα «άψυχα» ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ξαφνικά να ανοίξουν τον δρόμο για να αποκτήσουμε όλοι ένα σπορ και fun-to-drive αυτοκίνητο για όποτε θέλουμε.
 
Μήπως οι επιδόσεις και η υπόσχεση για απόλαυση στην οδήγηση δείχνουν ότι έχουμε παρεξηγήσει τα ηλεκτρικά; Εσείς τι λέτε; πιστεύετε πως θα είναι άψυχα και αδιάφορα; Ή μήπως ανοίγεται δρόμος για πολύ χαβαλέ πίσω από το τιμόνι;

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center