Νέα πρόταση για δραστική μείωση ρύπων έως το 2030!

1.842 Επισκέψεις στο άρθρο (24/6/2021)

Πρόταση που θέλει να κάνει ακόμα πιο αυστηρούς τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων CO2 αναμένεται να συζητηθεί στην ΕΕ και ήδη έχουν αρχίσει να έρχονται οι πρώτες αντιδράσεις.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται πως προετοιμάζεται για την ενίσχυση των προτύπων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στο πακέτο ενέργειας και κλίματος της ΕΕ «Fit for 55», το οποίο θα γνωστοποιηθεί στις 14 Ιουλίου, όταν και αναμένεται να ξεκινήσει μία σκληρή συζήτηση μεταξύ των νομοθετών, των ηγετών της βιομηχανίας και των καρτών μελών της Ένωσης.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Στο πλαίσιο της συμφωνίας που επιτεύχθηκε τον Απρίλιο, οι διαπραγματευτές συμφώνησαν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές άνθρακα κατά 55% έως το 2030, από τον τρέχοντα στόχο του 40%. Στο πλαίσιο του πακέτου της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας που συμφωνήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019, η ΕΕ θα φτάσει στην ουδετερότητα από άνθρακα έως το 2050.
 
Ωστόσο, όπως αναφέρουν ξένα Μέσα, μεταξύ των προτάσεων που θα συζητηθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 14 Ιουλίου, είναι η μείωση των ρύπων κατά 60% έως το 2030 και κατά 100% έως το 2035, πράγμα που σημαίνει πως θα ήταν πρακτικά αδύνατο να πωλούνται οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι τότε.
 
Θυμίζουμε πως οι στόχοι εκπομπών CO2 του στόλου ελαφρών οχημάτων (επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα), που εγκρίθηκαν το 2018 μετά από έντονη συζήτηση, απαιτούν μείωση κατά 15% το 2025 από το πρότυπο του 2021 των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο και μείωση κατά 37,5 τοις εκατό έως το 2030. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση για να επιτύχουν αυτούς τους στόχους, ξεκινώντας δεκάδες νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά από τον Ιανουάριο του 2020.
 
Και μόνο στο άκουσμα της συζήτησης για πιο σκληρά μέτρα, οι πρώτες αντιδράσεις δεν άργησαν να έρθουν. Η ένωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) εξέδωσε οργισμένη ανακοίνωση αναφέροντας μεταξύ άλλων πως «η επιβολή περικοπής του CO2 κατά 100% έως το 2035 θα αναγκάσει πρακτικά την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να εμπορεύεται μόνο ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες. Ο περιορισμός της τεχνολογίας σε μία μόνο επιλογή μετάδοσης κίνησης σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι ανησυχητικός και δεν δίνει καμία απολύτως σημασία στα συμφέροντα των καταναλωτών». Παράλληλα  υπογράμμισε ότι μία τέτοια κίνηση θα φέρει επιπτώσεις στις θέσεις εργασίας ιδίως σε εκείνες στον κλάδο του εφοδιασμού.
 
Υπάρχει βέβαια και η πλευρά που τάσσεται υπέρ των πιο αυστηρών στόχων όπως η Julia Poliscanova της οργάνωσης Transport & Environment αναφέροντας πως «πρόκειται για την ενημέρωση παρωχημένων κανονισμών, πρώτον ενόψει της τεχνολογικής προόδου, την οποία δεν γνωρίζαμε ότι θα συμβεί τόσο γρήγορα από το 2018, και δεύτερον ενόψει των υψηλότερων κλιματικών στόχων που έχουν τεθεί πρόσφατα στο πλαίσιο της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
 
Οι προτάσεις που θα υποβληθούν στις 14 Ιουλίου θα συζητηθούν από τα κράτη μέλη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αναμένεται να έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda