• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι αυτοκίνητα θα οδηγούσαμε αν δεν υπήρχαν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ασφάλειας και ρύπων;

Πόσο καλύτερα αυτοκίνητα οδηγούμε λόγω Ευρώπης;

Διαβάστηκε από 6508 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/3/2019
 

Αλήθεια, πόσο επηρεάζει η συμμετοχή μας στην Ε.Ε. τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα; Πόσο καλύτερα ή πόσο χειρότερα θα ήμασταν αν δεν ανήκαμε στην Ε.Ε. και τελικά τι είναι καλύτερο;

Τι σχέση έχει η Ε.Ε. με τα αυτοκίνητα; Τα αυτοκίνητα, θα έλεγε κανείς, είναι παγκόσμια προϊόντα και όπου κι αν βρεθείς είναι τα ίδια; Ή όχι;

Η απάντηση είναι «περίπου». Βλέπεις η Ε.Ε. έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης για το πως είναι τα αυτοκίνητα σήμερα. Το αυτοκίνητο είναι ένα «προϊόν» το οποίο έχει πολλές διαφορετικές πλευρές. Από τη μία υπάρχει η ασφάλεια η οποία παρέχει. Η Ε.Ε. καθορίζει ολοκληρωτικά το πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο. Για την έγκριση τύπου που απαιτείται ώστε να μπορέσει ένα αυτοκίνητο να πουληθεί στην Ε.Ε., υπάρχουν προδιαγραφές στα υλικά, στη σχεδίαση, μέχρι και στη λειτουργία των φώτων. Όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα πρέπει να έχουν Ευρωπαϊκή έγκριση τύπου. Και αυτή είναι πολύ αυστηρή.

Στην ίδια έγκριση τύπου περιλαμβάνονται και οι ρύποι. Βλέπεις η Ε.Ε. καθορίζει και πόσο ρυπογόνα μπορεί να είναι τα αυτοκίνητα. Μέσα από τις νόρμες Euro τα αυτοκίνητα τα τελευταία 30 χρόνια έχουν μεταμορφωθεί στις πιο καθαρές «συσκευές» καύσης. Σε σύγκριση με άλλες συσκευές που καίνε καύσιμα και δεν ελέγχονται από νόρμες, όπως οι καυστήρες για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα είναι απείρως πιο «πράσινα».

Και μαζί με τις απαιτήσεις για ρύπους έρχονται και οι απαιτήσεις για αξιοπιστία. Όταν τους ίδιους ρύπους πρέπει να τους εκπέμπεις για τουλάχιστον 120.000 χλμ. πριν χειροτερέψουν, οι κατασκευαστές υποχρεώνονται να φτιάξουν αυτοκίνητα που δεν "ρημαδιάζουν" σύντομα.

Ακόμη μία πτυχή του αυτοκινήτου που ελέγχει η Ε.Ε. είναι η εγγύηση. Υποχρεωτική στα δύο χρόνια μπορεί να μην ακούγεται πολλή, όμως σύντομα θα αυξηθεί και είναι σαφώς καλύτερη από τους 3 και έξι μήνες που ισχύει σε πολλές χώρες εκτός Ευρώπης.

Τι σημαίνουν αυτά για την Ελλάδα; Δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι σήμερα μία χώρα με πολύ χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, αν δεν ήταν στην Ε.Ε. το πιθανότερο να δεχόταν μοντέλα και εκδόσεις όπως αυτά που κυκλοφορούν στη μέση ανατολή, την Αφρική, τη Νότια Αμερική και την Ασία. Μοντέλα με μηδέν αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, μοντέλα με καταναλώσεις επιπέδου 1980, αυτοκίνητα με ελάχιστη εγγύηση και ανύπαρκτη αξιοπιστία.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Τι γνώμη έχετε για την επιρροή της Ε.Ε. στα αυτοκίνητα στην Ελλάδα; Είμαστε καλύτερα ή βλέπετε κάποιους λόγους που είμαστε χειρότερα;

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια

All about ηλιο-προστασία!

15 εκατομμύρια αυτοκίνητα κινούνται με CNG

Πως δεν θα τρίζουν πόρτες και καπό

Ξέρεις πως μπαίνουν οι ταχύτητες;

Η κίνηση στους δρόμους

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

Aναλυτικά το Mazda CX-30

Δοκιμή: Nissan Qashqai diesel

Πρώτη επαφή: Νέο Kia X Ceed

Yaris πενταετίας ή καινούργιο Aygo;

Ετοιμοπαράδοτο Jeep Renegade με 18.900 ευρώ

Ανανεωμένο Nissan Skyline

Μήπως να αγοράσεις τώρα και να μην περιμένεις;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORDAdvertisement: Kuga SUV με επιτόκιο από 1%

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Ιουλίου

RENAULT: CLIO από 10.990€ και ...θα σκάσει ο τζίτζικας που δεν μπορεί να το αποκτήσει. Εσύ όμως μπορείς!

περισσότερα »