6 φωτογραφίες »

To μεγάλο πλεονέκτημα του SEAT Leon e-Hybrid είναι φυσικά η αμιγώς ηλεκτρική του αυτονομία που πλησιάζει τα 60 χλμ. Η μπαταρία των 12,8 kWh φορτίζει σε 6 ώρες σε απλή πρίζα και σε περίπου 4 ώρες σε Wallbox. Η συνδυαστική ισχύς των 204 ίππων και τα 350 Nm ροπής εξασφαλίζουν δυναμικές επιδόσεις.

Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

110.945 Επισκέψεις στο άρθρο (29/7/2021)

Κινητήρες-Kατανάλωση: Πιο γρήγορο και οικονομικό το Leon 1,4 e-Hybrid

Η ηλεκτρική αυτονομία της 2λιτρης υβριδικής Toyota Corolla είναι περιορισμένη (3-5 χλμ.) και με ταχύτητα έως 115 χλμ.ώρα, ωστόσο η κατανάλωσή της παραμένει σταθερά χαμηλή χωρίς αισθητές αυξομειώσεις.

Η ηλεκτρική αυτονομία της 2λιτρης υβριδικής Toyota Corolla είναι περιορισμένη (3-5 χλμ.) και με ταχύτητα έως 115 χλμ.ώρα, ωστόσο η κατανάλωσή της παραμένει σταθερά χαμηλή χωρίς αισθητές αυξομειώσεις.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τα δύο μοντέλα έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά  υβριδικής τεχνολογίας συνδυάζοντας 1 θερμικό κινητήρα (1,4 turbo στο Leon και 2,0 ατμοσφαιρικός με διπλό VVT-i στην Corolla) με ηλεκτροκινητήρα (102 ίππων στο Leon και 109 ίππων στην Corolla) και αυτόματο κιβώτιο (διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στο Leon, eCVT με λειτουργία συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης στην Corolla). Η συνδυαστική ισχύς στο Leon e-Hybrid φτάνει τα 204 άλογα, ενώ στην Corolla  τα 184 άλογα. Και στις δύο περιπτώσεις οι επιδόσεις στα χαρτιά είναι δυναμικές με το 0-100 να είναι υπόθεση 7,5 δλ. για το ισπανικό μοντέλο και 7,9 δλ. για το ιαπωνικό. Η τελική όμως της Corolla Hybrid 2,0 περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, ενώ στο Leon e-Hybrid φτάνει στα 220 χλμ./ώρα. 


Το SEAT Leon έχει σίγουρα στο DNA του πιο σπορτίφ στοιχεία, ενώ και η λειτουργία του κιβωτίου εμφανίζει by default πιο οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο το μεγάλο βάρος δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.

Το SEAT Leon έχει σίγουρα στο DNA του πιο σπορτίφ στοιχεία, ενώ και η λειτουργία του κιβωτίου εμφανίζει by default πιο οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο το μεγάλο βάρος δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.

 Η μεγάλη διαφορά είναι πως το Leon έχει μεγαλύτερη μπαταρία (12,8 kWh), που φορτίζει και από πρίζα, ενώ η Corolla είναι αυτοφορτιζόμενη. Η ηλεκτρική αυτονομία του Leon πλησιάζει τα 60 χλμ. και με ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα, ενώ στην Corolla ουσιαστικά δεν υφίσταται μιας και το ηλεκτρομοτέρ παίζει απλά βοηθητικό ρόλο. Μεγαλύτερη μπαταρία όμως σημαίνει και μεγαλύτερο βάρος οπότε το Leon ζυγίζει 1.614 κιλά (με οδηγό), όταν η υβριδική Corolla είναι 200 κιλά ελαφρύτερη. Στην καθημερινότητα το «πράσινο» Leon μπορεί να κινείται με μηδενική κατανάλωση, ενώ όπως ισχυρίζεται η SEAT η μέση κατανάλωση είναι μόλις 1,2 λτ./100 χλμ. Βέβαια στην πράξη και όπως έχουμε διαπιστώσει σε δοκιμές plug-in μοντέλων η πραγματική μέση κατανάλωση είναι γύρω στα 6 λτ./100 χλμ. που και πάλι όμως είναι μια σπουδαία τιμή για όχημα 204 ίππων (σε περίπτωση φόρτισης από τον κινητήρα η κατανάλωση ανεβαίνει κι άλλο).  Από την άλλη, για την Corolla η Toyota υπόσχεται  5,3 λτ./100 χλμ. (WLTP). Στη δοκιμή του μοντέλου η μέση τιμή που είδαμε ήταν γύρω από τα 7 λτ./100 χλμ. και μέσα στην πόλη μπορεί να πέσει αρκετά χαμηλότερα όντας σε γενικές γραμμές πιο σταθερή και χωρίς να εξαρτάται τόσο από την κατάσταση της μπαταρίας.


Τα διπλά ψαλίδια της  πίσω ανάρτησης σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και τα 184 άλογα διαμορφώνουν ένα ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ για την 2λιτρη Toyota Corolla Hybrid. Tο βουητό στην επιτάχυνση, λόγω κιβωτίου, είναι αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό.

Τα διπλά ψαλίδια της πίσω ανάρτησης σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και τα 184 άλογα διαμορφώνουν ένα ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ για την 2λιτρη Toyota Corolla Hybrid. Tο βουητό στην επιτάχυνση, λόγω κιβωτίου, είναι αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό.

Στο δρόμο: Γρήγορα και ασφαλή 
Όπως είδαμε στη σχετική δοκιμή, η 2λιτρη υβριδική Corolla δεν είναι μια πρόταση με GTi χαρακτήρα και αυτό είναι κάτι που το θέλησε η Toyota.  Και δικαίως. Γιατί εδώ έxουμε να κάνουμε με ένα ευχάριστο και αποτελεσματικό στην γρήγορη οδήγηση αυτοκίνητο, ενώ την ίδια ώρα δεν θυσιάζεις τίποτα από την ευκολία στη χρήση και την άνεση συνδυασμένη με χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα. Οι υπαρκτές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και η παραδοσιακή ασάφεια που προκαλεί στο σύνολο το υβριδικό σύστημα κίνησης και το κιβώτιο με το χαρακτηριστικό βουητό στην απότομή επιτάχυνση, έρχονται να σου θυμίσουν πως δεν πρόκειται για απόλυτα εστιασμένη σπορ κατασκευή.

Από την άλλη, το SEAT Leon έχει θέση οδήγησης που εμπνέει περισσότερο, σίγουρα στο DNA του διαθέτει πιο σπορτίφ στοιχεία, ενώ και η λειτουργία του κιβωτίου εμφανίζει by default πιο οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο το μεγάλο βάρος δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο, τόσο στην άνεση (σφιχτότερη ανάρτηση), όσο στην ουδετερότητα της συμπεριφοράς παρά το στάνταρ ηλεκτρονικό διαφορικό XDS και την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Πάντως το οπλοστάσιο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι πλήρες και όπως στην περίπτωση της Corolla υπόσχεται κορυφαία ασφάλεια.

Η γνώμη μας
Και τα δύο μικρομεσαία οικογενειακά αποτελούν high-tech, υβριδικές επιλογές, που μπορούν να προσφέρουν εξαιρετική οικονομία σε συνδυασμό με δυναμικές επιδόσεις. Το Seat Leon e-Hybrid έχει το πλεονέκτημα της δυνατότητας για κίνηση με μηδενική κατανάλωση έως 60 χιλιόμετρα, ενώ η αρκετά  φθηνότερη, ελαφρύτερη και με μεγαλύτερη εργοστασιακή εγγύηση Τoyota Corolla εμφανίζει πιο σταθερή κατανάλωση. 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
(κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto