Κάτω από το καπό της Octavia RS βρίσκεται ένα γνώριμος κινητήρας του γκρουπ, ο 2,0 TDI των 184 ίππων των 380 Νm ροπής, η οποία περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός διπλοσύμπλεκτου αυτόματου κιβωτίου (6 σχέσεων). Στην πράξη, λείπει μεν η εκρηκτικότητα και η «διάρκεια» της βενζίνης, ωστόσο η πλούσια ροπή του κινητήρα προσφέρει πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και παράλληλα, γεμίζει γρήγορα το στροφόμετρο. Εδώ μάλιστα και το DSG έρχεται να «καλύψει» το μικρό εύρος περιστροφής του diesel. Κατά τα άλλα, οι επιδόσεις που χαρίζει στο αμάξωμα των 1.465 κιλών είναι αντιπροσωπευτικές του σπορ χαρακτήρα, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται μόλις σε 7,2 δλ.. Η κατανάλωσή του είναι άλλο ένα θετικό ανά περίπτωση στοιχείου του και αυτό γιατί εκείνη καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την επιλεγμένη θέση στο Performance Mode Select σύστημα. Στην θέση Eco ως η πιο οικονομική, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες ανέρχεται στα 7,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες όμως υπό πίεση και στη θέση Sport, μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τα 13,0 λτ./100 χλμ.. Σε νορμάλ συνθήκες η κατανάλωση των 7,9 λτ./100 χλμ. είναι μια καλή τιμή αναλογικά.