ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μια αύξηση της τάξης του 1 χλμ./ώρα  πάνω από το όριο ενός αυτοκινήτου αλλάζει την γενικότερη οδική συμπεριφορά σε τραγικό βαθμό. Μα για 1 χιλιόμετρο; Ναι για 1 χιλιόμετρο.

«Το έκαναν με 77 χλμ/ώρα; Σιγά..., εγώ θα το κάνω με 78»

8.475 Επισκέψεις στο άρθρο (11/4/2018)

Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που θα έλεγαν κάτι τέτοιο για το Τεστ Αποφυγής Κινδύνου. Πόσο διαφέρει όμως από την πραγματικότητα;

autotriti team

«Το έκαναν με 77 χλμ/ώρα; Σιγά…, εγώ θα το κάνω με 78»

Αυτά θα μπορούσαν να είναι τα τελευταία λόγια ενός οδηγού, που νομίζει πως είναι μάγκας και θα καταφέρει να κάνει έστω και ένα χλμ./ώρα παραπάνω από την επίδοση ενός αυτοκινήτου στο ELK TEST, τη δοκιμή αποφυγής κινδύνου. Τα πράγματα δεν είναι όμως έτσι. Το είχαμε εντοπίσει στις έρευνές μας πριν την διεξαγωγή του τεστ και δεν το πιστεύαμε μέχρι που αποδείχθηκε στην εκτέλεσή του.

Μια αύξηση της τάξης του 1 χλμ./ώρα  πάνω από το όριο ενός αυτοκινήτου αλλάζει την γενικότερη οδική συμπεριφορά σε τραγικό βαθμό. Μα για 1 χιλιόμετρο; Ναι για 1 χιλιόμετρο.

Μην ξεχνάτε, πως στη διαδικασία ο παράγοντας οδηγός ουσιαστικά μένει απ` έξω μιας και δεν χρησιμοποιεί φρένο ή γκάζι για να ρυθμίσει την κατάσταση του αυτοκινήτου, παρά μόνο τιμόνι για τον ελιγμό. Έτσι μένει μόνο το αυτοκίνητο με συγκεκριμένες ρυθμίσεις σε αναρτήσεις και ESP, με συγκεκριμένο κέντρο βάρους και συγκεκριμένους τροχούς.
 

Αυτό το 1 χιλιόμετρο είναι η υπέρβαση του ορίου ενός αυτοκινήτου. Κάθε κατασκευή έχει συγκεκριμένα όρια, που προκύπτουν από τις προδιαγραφές και τις ρυθμίσεις που έχουν επιλέξει οι μηχανικοί της εκάστοτε εταιρείας. Το που θα ρίξει το βάρος κάθε εταιρεία είναι επιλογή της ανάλογα με το που στοχεύει, με δεδομένο πάντα το budget χρημάτων για την εξέλιξη και την κατασκευή ενός μοντέλου. Μια εταιρεία λοιπόν μπορεί να επιλέξει να  επενδύσει πολύ στο design, μια άλλη στην ποιότητα και μια τρίτη στην οδηγική αρτιότητα, που θα φέρει αποτελέσματα στην οδική συμπεριφορά και στη σχετική αίσθηση. Όπως η Ford με το νέο Fiesta π.χ, που έκανε το ρεκόρ του τεστ με 77 χλμ./ώρα. Και όμως ακόμη και αυτό, με 1 χιλιόμετρο παραπάνω δεν τα καταφέρνει.

Η φυσιολογική-ασφαλής συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου με το 1 παραπάνω χιλιόμετρο γίνεται επικίνδυνη και δεν βγάζει το τεστ: Βγαίνει εκτός της οριοθετημένης διαδρομής μη μπορώντας να ακολουθήσει τη θεωρητική πορεία για την αποφυγή του κινδύνου που ξαφνικά προέκυψε.

Ξαφνικά ο οδηγός βλέπει την οριοθετημένη διαδρομή του τεστ να μικραίνει δραματικά και τις μεταφορές βάρους να εκθέτουν το τιμόνι, την ανάρτηση και τα ελαστικά του καθιστώντας την προσπάθεια ελέγχου του οχήματος ανεπαρκή. Οι νόμοι της φυσικής σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου θέτουν τα όρια στη συμπεριφορά ενός μοντέλου. Πλέον το ρόλο τους παίζουν και τα ηλεκτρονικά, με το στάνταρ ESP να έχει λειτουργία και παρεμβατικότητα ανάλογα με τις ρυθμίσεις που έχει επιλέξει ο κατασκευαστής.

Σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο τεστ (ELK TEST) έχει συγκεκριμένη έννοια: Την ασφαλή αποφυγή κινδύνου μέχρι ένα συγκεκριμένο όριο ανεξάρτητα του πόσο μάγκας οδηγός είσαι. Το 1 παραπάνω χιλιόμετρο δε θα επιφέρει την τούμπα (σε πρώτο βαθμό τουλάχιστον), αλλά θα σε φέρει σε επαφή με αυτό που θες να αποφύγεις. Και σε πραγματικές συνθήκες αντί για κορίνες θα χτυπήσεις κάποιο κράσπεδο ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο και με την παραμικρή επαφή θα χάσεις τον έλεγχο και θα εμπλακείς σε ατύχημα.

Εσείς τι λέτε; Συνεχίζετε να πιστεύετε πως με 1 χιλιόμετρο παραπάνω δεν έγινε και κάτι;

4green
NISSAN