ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Elk Test στο ηλεκτρικό Audi Q4 45 e-tron

 Σχολιάστε 
53.148 Επισκέψεις στο άρθρο (16/6/2024)
Τα 76,4 χλμ./ώρα είναι η υψηλότερη επίδοση που έχουμε μετρήσει σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το Audi Q4 e-tron εξαργύρωσε με τον καλύτερο τρόπο το σπορτίφ προσανατολισμό του, αν μπορούμε να μιλάμε για κάτι
6 Φωτογραφίες »

Τα 76,4 χλμ./ώρα είναι η υψηλότερη επίδοση που έχουμε μετρήσει σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το Audi Q4 e-tron εξαργύρωσε με τον καλύτερο τρόπο το σπορτίφ προσανατολισμό του, αν μπορούμε να μιλάμε για κάτι τέτοιο σε ένα SUV 2,1+ τόνων.

- Το πρώτο ηλεκτρικό που «έστριψε» σαν συμβατικό με 76,4 χλμ./ώρα
- Πέρασε με 3,4 χλμ./ώρα πάνω από τα καλύτερα ηλεκτρικά που είχαμε τεστάρει μέχρι σήμερα
- Σφιχτή ανάρτηση, χαμηλό κέντρο βάρους και «σωστό» ESP βοήθησαν
- Είχε τροχούς 21 ιντσών που προσφέρουν καλύτερο κράτημα, αλλά δεν είναι στάνταρ

Το πρώτο ηλεκτρικό που «έστριψε» σαν συμβατικό με 76,4 χλμ./ώρα

To μεγάλο βάρος και το υψηλό αμάξωμα δεν είναι σύμμαχοι για μια καλή επίδοση στην απαιτητική δοκιμασία αποφυγής κινδύνου. Και όμως, το Audi Q4 κατάφερε να βάλει τα γυαλιά, όχι μόνο σε ό,τι ηλεκτρικό είχαμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα, αλλά και σε πολλά οικογενειακά SUV με συμβατικό σύστημα κίνησης, που είναι εκατοντάδες κιλά ελαφρύτερα. Πώς το κατάφερε το σπορ ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV της Audi;

Πριν ξεκινήσουμε την αναλυτική περιγραφή να σημειώσουμε πως δοκιμάσαμε το Audi Q4 με τo νέο ηλεκτροκινητήρα των 286 ίππων και των 545 Nm ροπής. O νέος ηλεκτροκινητήρας με κωδικό APP 550 της VW είναι ο πιο δυνατός που έχει χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα ο όμιλος και τον συναντάμε φυσικά στο VW ID.4, όσο και στο Skoda Enyaq, τα αδερφά μοντέλα του Audi Q4. Εμείς πάντως είχαμε για δοκιμή την έκδοση Q4 e-tron με τις σπορτίφ γραμμές και συνολικό βάρος 2.145 κιλά με τον οδηγό. Επαφή με το Audi Q4 e-tron μπορείτε να το έχετε και εσείς στα πλαίσια του Audi Driving Days που ξεκίνησε στις 12 Ιουνίου.

Με άνεση μέχρι τα 73 χλμ./ώρα

Ξεκινήσαμε την πρώτη προσπάθεια με 70 χιλιόμετρα, ταχύτητα με την οποία το Q4 πέρασε με ευκολία το test. Το ESP δεν ενεργοποιήθηκε καν, ενώ το αυτοκίνητο αντέδρασε άμεσα και με απόλυτη σταθερότητα στις εναλλαγές πορείας. H σφιχτή ανάρτηση, το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της κατάλληλης τοποθέτησης της βαριάς μπαταρία και οι (έξτρα) τροχοί των 21 ιντσών με το χαμηλό προφίλ έκαναν άριστη δουλειά στη συγκράτηση της κλίσης και στην δυνατή πρόσφυση. Ίδια καλή εικόνα είχαμε και στα περάσματα με ταχύτητα εισόδου 72 και 73 χλμ./ώρα. Χωρίς δράμα ολοκλήρωσε και την προσπάθεια με 74 χλμ./ώρα καταφέρνοντας να γίνει το πρώτο ηλεκτρικό που ξεπέρασε το όριο των 73 χλμ./ώρα, που μας είχαν συνηθίσει μέχρι σήμερα τα ηλεκτρικά.


Η ανάρτηση είναι σφιχτή και το μοντέλο της δοκιμής φορούσε τροχούς 21 ιντσών με ελαστικά 235/45 μπροστά και 255/40 πίσω. Σε όλη τη διάρκεια της δοκιμασίας και οι 4 τροχοί είχαν επαφή με το οδόστρωμα.
6 Φωτογραφίες »

Η ανάρτηση είναι σφιχτή και το μοντέλο της δοκιμής φορούσε τροχούς 21 ιντσών με ελαστικά 235/45 μπροστά και 255/40 πίσω. Σε όλη τη διάρκεια της δοκιμασίας και οι 4 τροχοί είχαν επαφή με το οδόστρωμα.

Δεν έσπασε το όριο του συμβατικού Nissan Qashqai

Ανεβάσαμε ταχύτητα στα 77 χλμ./ώρα, που ήταν η επίδοση σημείο αναφοράς για το πολύ ελαφρύτερο Nissan Qashqai με κινητήρα βενζίνης. Το Q4 δεν τα κατάφερε αφού «έσπαγε» η πρόσφυση και λόγω του χαμηλού προφίλ των ελαστικών αυτό γινόταν κάπως απότομα και δεν μπορούσε να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Βασιζόταν στο ESP για να μην πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις η υποστροφή. Πάντως το μπροστινό σύστημα συνέχιζε να «υπακούει» χάρη στην πισωκίνητη διάταξη του Q4. Πάντως παρότι η προσπάθεια σε αυτά τα χιλιόμετρα ήταν αποτυχημένη, η ανάρτηση έλεγξε σχεδόν άριστα τις κινήσεις και το βάρος του αμαξώματος και οι 4 τροχοί πάντα ήταν σε επαφή με την άσφαλτο.

Επίδοση ρεκόρ για ηλεκτρικό με 76,4 χλμ./ώρα

Με αυτή την ταχύτητα εισόδου, η συμπεριφορά του ηλεκτρικού Q4 e-tron ήταν απόλυτα ασφαλής σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Ήταν απόλυτα ελεγχόμενο και μπορούσες να αλλάξεις πορεία με το πολύ καλό και ανεπηρέαστο τιμόνι. Το ESP λειτούργησε διακριτικά κάνοντας άριστη δουλειά, ενώ το χαμηλό προφίλ και οι δυνατοί «ώμοι» του ελαστικού απέτρεψαν φαινόμενο «μαγουλιάσματος» στην πίεση από το μεγάλο βάρος. To μυστικό κρύβεται στο ότι είναι πισωκίνητο και με πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα. Αρα το περισσότερο βάρος είναι πίσω και έτσι η συνολική κατανομή δεν επηρεάζει την κατευθυντικότητα μέσα στη διαδικασία. Στα συν φυσικά και η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα, κάτι που κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους, ενώ η σφιχτή ανάρτηση συγκρατεί την κλίση.

Να σημειώσουμε εδώ πως η δοκιμή έγινε στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Driving Academy» στις εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο Αττικής.

Γενική αίσθηση οδηγού
Ακόμα και πάνω από το όριο δεν ένιωσα πως θα ξεκολλήσει απότομα. Για τόσο μεγάλο βάρος ο έλεγχος των αντιδράσεων ήταν εξαιρετικός.
 
Γενική αίσθηση επιβατών
Καμία ανησυχία πως κάτι θα πάει στραβά ακόμα και όταν ξεπεράστηκε το όριο.
 
Βαθμολογία με άριστα το 10
Ανάρτηση: 9+
Τιμόνι: 9-
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP): 10
Διάσταση ελαστικών: 235/45 R21 (E), 255/40 R21 (Π)
Τύπος ελαστικών: Bridgestone Turanza ECO

KIA
ERGO MY AUTO