• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το πρώτο μοτέρ μεταβλητής συμπίεσης (+video)

Διαβάστηκε από 12837 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/1/2018
 

H Infiniti, το premium παρακλάδι της Nissan, παρουσίασε το πρώτο μοτέρ στην ιστορία με τεχνολογία μεταβλητής συμπίεσης. Ποιες είναι οι διαφορές; Πώς λειτουργεί; Mάθετε τώρα.

Η Infiniti, το premium παρακλάδι της Nissan, παρουσίασε το νέο της 4κύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 2,0 λτ. με τεχνολογία μεταβλητής συμπίεσης. Ο νέος κινητήρας αποδίδει 268 ίππους και 390 Nm ροπής με επιδόσεις στα 0-96 χλμ./ώρα που σύμφωνα με την εταιρεία είναι οι κορυφαίες ανάμεσα στους 4κύλινδρους ανταγωνιστές του. Τι γίνεται με το τεχνολογικό κομμάτι και την αρχιτεκτονική του νέου μοτέρ; Σύμφωνα με την μάρκα, ο καινούργιος κινητήρας φέρνει την πρώτη μεγάλη αλλαγή στους κινητήρες εδώ και 100 χρόνια. Ας δούμε πως όμως!

Αρχικά, τα πιστόνια συνδέονται με τις μπιέλες, μέσω μιας ελλειπτικής συσκευή που η Νissan ονομάζει multilink. H συσκευή αυτή από τη μια πλευρά συνδέεται πάνω στον στροφαλοφόρο άξονα, μέσω μιας κανονικής μπιέλας, ενώ από την άλλη έχει ενσωματωμένο έναν μεταλλικό άξονα που συνδέεται με το πιστόνι το οποίο βρίσκεται εντός του κυλίνδρου.
 

Ένας ηλεκτρικά ελεγχόμενος ενεργοποιητής δίνει μικρές ωθήσεις-δονήσεις στο multilink, έχοντας ως αποτέλεσμα όταν το πιστόνι βρίσκεται στο άνω άκρο εντός του κυλίνδρου να δημιουργείται μέγιστη συμπίεση της τάξεως του 14:1 στο θάλαμο καύσης. Από την άλλη, όταν το πιστόνι και αντίστοιχα το multilink βρίσκεται στο κατώτερο άκρο, κατά τη διάρκεια της κίνησης, η συμπίεση κατεβαίνει πολύ χαμηλότερα στο 8:1, όντας μια πρόσφορη σχέση συμπίεσης για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή στο προσκήνιο περνά το turbo, δίνοντας την κατάλληλη ισχύ στο κινητήριο σύνολο ώστε να αυξηθεί η απόδοση του για να αρχίσει ξανά ο κύκλος της καύσης. Επιπλέον, σημειώνουμε πως το μίγμα καυσίμου-αέρα είναι πιο πλούσιο προκειμένου να αυξηθεί η ισχύς, αλλά και να καλύπτονται οι ανάγκες του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου.

Στην ουσία οι Ιάπωνες μηχανικοί κατάφεραν με αυτή τη νέα τεχνοτροπία να μεταβάλλουν τη σχέση συμπίεσης ανάλογα με τη θέση του εμβόλου μέσα στον κύλινδρο φτάνοντας από σχέση συμπίεσης ισχυρού ατμοσφαιρικού κινητήρα -το προαναφερθέν 14:1- μέχρι και το εξαιρετικά χαμηλότερο 8:1 που συναντάμε συχνά σε υπερτροφοδοτούμενα κινητήρια σύνολα. Ένα πρωτοπόρο και καινοτόμο «πάντρεμα».

Η Infiniti μπορεί να μην έχει κάνει γνωστές περισσότερες πληροφορίες για την κατανάλωση του μοτέρ αλλά ο αρχιμηχανικός της Nissan, Shinichi Kiga αποκάλυψε ότι είναι 27% πιο οικονομικό από το απερχόμενο μοντέλο που εξοπλίζεται με έναν 3,7 λτ. V6 κινητήρα απόδοσης 325 ίππων και 361 Nm ροπής. Το νέο μοτέρ θα συνδυάζεται με το CVT κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, ενώ η εταιρεία ισχυρίζεται πως θα προτείνει στους πελάτες να προμηθεύουν τον κινητήρα  με βενζίνη 100 οκτανίων.

Δείτε σε video τη λειτουργία του νέου κινητήρα της ιαπωνικής φίρμας:
 

Tags: INFINITI, QX50