• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
8 φωτογραφίες »

Σε ένα αυτόματο κιβώτιο, βασικό είναι να μην υπάρχουν κενά απόδοσης στις εναλλαγές των σχέσεων. Μπορεί στην F1 αυτό να εξυπηρετεί την απόλυτη σταθερότητα του μονοθεσίου, στο νέο Clio E-Tech όμως, εκτός από αυτό στοχεύει και στην άνεση και την ευκολία στην οδήγησή του.

Το «υβριδικό» κιβώτιο της Renault

15.655 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/5/2021

RENAULT: Νέο Renault CLIO. Aπό 13.790€. Πάρε Προσφορά!

Το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας στο νέο Clio E-Tech (υβριδικό) και το κιβώτιο που χρησιμοποιεί ενσωματώνουν στοιχεία που χρησιμοποιεί η εταιρεία στα μονοθέσιά της στο πρωτάθλημα της F1. Ας δούμε το κιβώτιο πιο αναλυτικά.

Δεν είναι λίγες οι φορές που στοιχεία τα οποία εξελίσσουν και δοκιμάζουν οι εταιρείες για τα μονοθέσιά τους περνούν σταδιακά και σε κάποια μορφή και στα συμβατικά καθημερινά μας αυτοκίνητα. Αυτός είναι άλλωστε και ο πρωταρχικός ρόλος και η σημασία του να αγωνίζεσαι σε ένα τέτοιο πρωτάθλημα, με τις συνεχείς προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες να ενισχύουν την R&D εικόνα τους.


Με τα μονοθέσια να έχουν περάσει πλέον σε μια νέα «υβριδική» εποχή, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τα δικά μας καθημερινά αυτοκίνητα, ο συνδυασμός ενός θερμικού κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες πρέπει να είναι αγαστός, αποδοτικός και φυσικά αξιόπιστος.
Το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση και ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων με το θερμικό μοτέρ, προέρχεται από την τεχνογνωσία της Renault στην εμπλοκή της με την Formula 1.

Το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση και ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων με το θερμικό μοτέρ, προέρχεται από την τεχνογνωσία της Renault στην εμπλοκή της με την Formula 1.


Πατώντας σε αυτό το τρίπτυχο η Renault ως προμηθευτής κινητήρων και με μακρά ενασχόληση με την F1, βρήκε λύσεις και υιοθετεί κάποια τεχνολογικά στοιχεία και στα καθημερινά μας αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα στο νέο Clio E-Tech.
 
Γιατί έχει δύο ηλεκτροκινητήρες;
Ποια είναι αυτά; Αρχικά το γεγονός πως διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυάζονται με τον θερμικό ατμοσφαιρικό του 1,6 λίτρου και τις μπαταρίες του συστήματος. Ο ένας από αυτούς στο ρόλο του βασικού κινητήρα της υβριδικής τεχνολογίας αποδίδει 48 ίππους, ενώ ο δεύτερος με απόδοση 20 ίππους έχει υπό τον έλεγχό του τον συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα με το κιβώτιο, την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα και τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης σε ένα επαρκές ποσοστό, ώστε να μπορεί να εκκινεί ο βενζινοκινητήρας. Στην πράξη και οι δύο συμβάλλουν στην αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και η αρχή λειτουργίας του συστήματος βασίζεται στον αντίστοιχο τρόπο που χρησιμοποιούν και τα μονοθέσια της εταιρείας στην F1.

Πως λειτουργεί το «υβριδικό» κιβώτιο;
Το στοιχείο όμως εκείνο που κάνει το Renault Clio Ε-Tech ξεχωριστό είναι το κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει και που φροντίζει έτσι ώστε να μην υπάρχουν κενά απόδοσης στην λειτουργία του συνόλου, όπως συχνά συμβαίνει με τα κιβώτια που συνεργάζονται με υβριδικά συστήματα κίνησης. Το multi-mode dog gearbox όπως το ονομάζει η Renault, είναι ένα κιβώτιο που δεν έχει συμπλέκτη και επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα με χρήση της ηλεκτρικής του ενέργειας, μειώνοντας παράλληλα τα κενά απόδοσης κατά την επιτάχυνση και την εναλλαγή των σχέσεων.

Αντίθετα με τα περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, αυτό το σασμάν έχει έναν πρωτεύοντα άξονα που τροφοδοτείται είτε από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί άξονα με δύο γρανάζια. Στην ουσία, συνδυάζοντας και τους δύο άξονες, το κιβώτιο διαθέτει 4Χ2 σχέσεις, με αποτέλεσμα να έχουμε ουσιαστικά ένα 8τάχυτο κιβώτιο με 15 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας.