Το αναπτυξιακό forum «Επενδύοντας στην ποιότητα ζωής» διοργανώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την πρωτοβουλία «Επανεκκινώντας την ανάπτυξη», την επενδυτική έκδοση Α-Energy και το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.
Τον Μάιο επίσημα η ηλεκτροκίνηση
2.153 Επισκέψεις στο άρθρο (24/3/2014)
Με ιδιαίτερη επιτυχία διοργανώθηκε το αναπτυξιακό forum «Επενδύοντας στην ποιότητα ζωής», στο οποίο αποκαλύφθηκε μεταξύ άλλων ότι το Μάιο θα είναι έτοιμο το θεσμικό και νομικό πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.
Πολλά και άκρως ενδιαφέροντα θέματα συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του αναπτυξιακού forum «Επενδύοντας στην ποιότητα ζωής, Εναλλακτική αυτοκίνηση, Συνδυασμένες μεταφορές και Logistics», που διεξήχθη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την πρωτοβουλία «Επανεκκινώντας την ανάπτυξη», την επενδυτική έκδοση Α-Energy και το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, με το auto Τρίτη να είναι επίσημος χορηγός επικοινωνίας. Ειδικότερα, στο φόρουμ συζητήθηκε το υπό δημιουργία θεσμικό και νομικό πλαίσιο για την εγχώρια αγορά της ηλεκτροκίνησης, με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και το ΔΕΔΔΗΕ να δεσμεύονται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως τον ερχόμενο Μάιο, ώστε να ξεκινήσει έστω το πρώτο στάδιο της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα, όπου ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα πρώτα μοντέλα (BMW i3, Opel Ampera). Για το θέμα μίλησε -μεταξύ άλλων- και ο πρόεδρος της BMW Hellas, κ. Φίλιππας, ο οποίος και παρουσίασε την γκάμα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων «i» της εταιρείας. Aκρως ενδιαφέροντα ήταν και τα σημεία της παρουσίασης καινοτόμων προγραμμάτων για την ηλεκτροκίνηση, όπως του Ευρωπαϊκού Green e-motion, αλλά και το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπως η Γερμανία, στο κομμάτι των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η Ελλάδα «αρτηρία» του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορώνΗ θέση της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό χάρτη των μεταφορών, αλλά και το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο «Connecting Europe Facility» που αναμένεται να διαθέσει 22 δισ. ευρώ, αλλά και όλες οι εξελίξεις των υπό κατασκευή έργων υποδομών στη χώρα μας, συζητήθηκαν επίσης στο forum. Παράλληλα, έγιναν γνωστές οι επιλέξιμες δαπάνες του CEF, όπου περιλαμβάνονται οι επιβατικές υποδομές (μεταξύ των οποίων και της κρουαζιέρας), οι λεωφόροι της θάλασσας, τα σιδηροδρομικά έργα και τα έργα αερολιμένων, αλλά και το «μπάτζετ» για έργα του ευρωπαϊκού δικτύου υποδομών στην Ελλάδα, το οποίο και ανέρχεται συνολικά στα 5 δισ. ευρώ.Αναγκαία η ανάπτυξη των υποδομών Όσον αφορά τα εν εξελίξει έργα υποδομών στη χώρα, ο σύμβουλος του υπουργείου Υποδομών, κ. Παντελιάς, υποστήριξε ότι το «βάρος» της κυβέρνησης πέφτει στους σιδηροδρόμους, με άμεσο στόχο την ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ/Π, ενώ τόνισε και την επικείμενη δημοπράτηση στο αμέσως προσεχές διάστημα, των υπολειπόμενων οδικών έργων σε Ολυμπία Οδό και Ε65. Την ίδια ώρα, στην περιφέρεια Πελοποννήσου επισημάνθηκε ότι ο βασικός στόχος είναι η περαιτέρω αξιοποίηση των αεροδρομίων, στο -απόλυτα επιτυχημένο- παράδειγμα του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Στο forum αναφέρθηκαν επίσης οι τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη χώρα, αν δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές και σε νέα λιμάνια, με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη να έχουν ήδη επιτύχει τα μέγιστα όριά τους. Από την πλευρά του ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος του κ. Σπηλιόπουλος, έκανε λόγο για τη σημασία της σύνδεσης των λιμανιών με το σιδηροδρομικά δίκτυο, καθώς αυτή έχει τη δυνατότητα να προσφέρει τεράστια έσοδα για τη χώρα.
O καθηγητής κ. Ευάγγελος Διαλυνάς, μέλος της Ολομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, αποκάλυψε ότι το Μάιο θα είναι όλα έτοιμα νομικά και θεσμικά, για την ηλεκτροκίνηση.