Turbo χωρίς turbo, κουπέ που δεν είναι κουπέ & SUV που δεν είναι SUV! Τι συμβαίνει;

 Σχολιάστε 
4.814 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2024)
Turbo χωρίς turbo, κουπέ που δεν είναι κουπέ & SUV που δεν είναι SUV! Τι συμβαίνει;

- Πολλές ορολογίες περνούν στα νέα αυτοκίνητα χωρίς να σημαίνουν τίποτα
- Οι κατασκευαστές δεν φτιάχνουν νέους όρους για να περιγράψουν τα ηλεκτρικά
- Αυτό γίνεται γιατί το μάρκετινγκ βολεύεται με τους όρους που ήδη ξέρουμε
- Το πρόβλημα με το «δανεισμό» των όρων αυτών είναι ότι δημιουργεί μεγαλύτερη αντιπάθεια για τα καινούργια

Πολλές ορολογίες περνούν στα νέα αυτοκίνητα χωρίς να σημαίνουν τίποτα

Σκέψου ένα κουπέ SUV με κινητήρα τούρμπο. Όχι πριν 10 χρόνια, τώρα. Γιατί το 2024, ένα κουπέ δεν είναι κουπέ αλλά απλά πατικωμένο, ένα SUV δεν είναι SUV αλλά απλά ψηλό, και ένα ηλεκτρικό δεν είναι σίγουρα τούρμπο, απλά έχει το όνομα. Γιατί; Τέλειωσαν οι λέξεις και πρέπει να χρησιμοποιούμε τις ίδιες;

Εντάξει, τη ζημιά με τη λέξη κουπέ την έκανε εδώ και καιρό η Audi, όταν λίγο να έμοιαζε το σχήμα ενός αυτοκινήτου με fastback το βάφτιζε κουπέ. Το έκανε με το Α5 και το Α7 και τελειώσαμε. Με τα μοντέλα να πετυχαίνουν εμπορικά, ο όρος έπιασε και πέρασε σε οτιδήποτε έχει λίγο πατικωμένη πίσω κολώνα. Είτε είναι κουπέ, όπως το ξέραμε, είτε όχι. Με τα ηλεκτρικά να ψάχνουν αεροδυναμική από παντού, το σχήμα που πλέον λέγεται κουπέ είναι τόσο κοινό, που πλέον τα περισσότερα μοντέλα είναι κουπέ.

Οι κατασκευαστές δεν φτιάχνουν νέους όρους για να περιγράψουν τα ηλεκτρικά

Πολλά μάλιστα εκτός από κουπέ είναι και τούρμπο. Η ιδέα ήταν της Porsche. Αφού όλοι ξέρουν ότι μια 911 Turbo είναι πιο ισχυρή (και γενικά πιο σπορ) από μία απλή 911, η λέξη Turbo πέρασε και στα ηλεκτρικά της μοντέλα με την ίδια έννοια. Σκέψου λίγο. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο με την ένδειξη Turbo. Γιατί όχι και intercooler. Ή στις διαφορές ανάμεσα στις εκδόσεις που δεν είναι «τούρμπο» ας τις λέμε και 16v ή ΟΗC. Όλες αυτές τις λέξεις που είχαμε για να επιδείξουμε μια τεχνολογία. Μόνο που επειδή η τεχνολογία στα ηλεκτρικά είναι κοινή, η διαφοροποίηση είναι πολύ δύσκολη. Έχεις πολλή δύναμη, πολλή αυτονομία, ή όχι.

Αυτό γίνεται γιατί το μάρκετινγκ βολεύεται με τους όρους που ήδη ξέρουμε

Για να κάνεις λίγη διαφορά, θες κάτι να πεις. Όπως κάνει η Porsche με το turbo. Πως να έλεγε την πιο γρήγορη έκδοση δηλαδή: faster; Το μάρκετινγκ ξέρει πως η λέξη τούρμπο, η λέξη κουπέ σημαίνουν κάτι. Ξυπνούν στον εγκέφαλό μας μνήμες θετικές, αναγνωρίζουμε τη διαφορά, και ξέρουμε τι να περιμένουμε. Το SUV, επίσης, αναφέρεται σε ένα σχήμα που είναι γνωστό, και έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Γιατί να αλλάξει ο όρος, αν κάνει τη δουλειά του; Και ας μην μπορείς όχι να πας εκτός δρόμου, ούτε να πατήσεις βότσαλο.

Το πρόβλημα με το «δανεισμό» των όρων αυτών είναι ότι δημιουργεί μεγαλύτερη αντιπάθεια για τα καινούργια

Και η δουλειά γίνεται και από τις δύο πλευρές. Οι εταιρείες μπορούν να επικοινωνούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μοντέλων τους, και εμείς να τα καταλαβαίνουμε. Ποιος νοιάζεται αν οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους; Πιθανώς κανείς, όμως με δεδομένο πως υπάρχει ένα κύμα αντιπάθειας προς τα ηλεκτρικά από μερίδα της αγοράς, τέτοιοι «δανεισμοί» απλά την επιτείνουν. Μπορεί να είναι λεπτομέρειες, μπορεί οι κατασκευαστές να το κάνουν για ευκολότερη επικοινωνία, όμως ίσως η ευκολία αυτή να μην είναι ότι καλύτερο.
 
Εσύ τι λες; Σε πειράζει που τα κουπέ δεν είναι πια κουπέ, τα τούρμπο δεν είναι τούρμπο και τα SUV δεν είναι SUV; Ή μήπως με αυτούς τους όρους καταλαβαίνεις τουλάχιστον τι γίνεται και δεν υπάρχει πρόβλημα;

Test Center
moto