• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Toyota Yaris 1,5 VVT-iE 111 PS

Διαβάστηκε από 81508 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/9/2019
 

Το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς στην έκδοση με τον 1,5 λτ. κινητήρα των 111 ίππων πλέον του χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου είναι διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, το  οποίο η ιαπωνική φίρμα ονομάζει Multidrive-S. Αυτό διαθέτει και λειτουργία Sport, ενώ εκτός από συνεχή μεταβολή σχέσης έχει και 7 προκαθορισμένες. Η σειριακή λειτουργία του κιβωτίου μπορεί να γίνει και από τα paddles, που βρίσκονται πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού. Ως CVT κρατάει πολύ ψηλά τις στροφές του μοτέρ όταν ψάχνεις το σβέλτο ρυθμό, κάτι που σημαίνει φασαρία. Στην πόλη όμως δίνει βελούδινο ξεκίνημα και όταν οδηγείς χαλαρά κρατά χαμηλά τις στροφές. Στο δια ταύτα αν η χρήση του Yaris αφορά μεγάλο ποσοστό αστικής χρήσης, τότε το αυτόματο ενδείκνυται έχοντας μάλιστα στην πράξη και χαμηλότερη κατανάλωση. Αν υπάρχουν όμως πολλές μετακινήσεις εκτός πόλης και σε ανοιχτό δρόμο, το χειροκίνητο κιβώτιο με τον απόλυτα θετικό επιλογέα είναι η προτίμησή μας.

tech info - Συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
+ Απλότητα κατασκευής, χαμηλό κόστος, μικρές διαστάσεις, ομαλότητα λειτουργίας
- Τάσεις πατιναρίσματος, σχετικά αργή απόκριση, βουητό κατά την πλήρη επιτάχυνση 


Τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (γνωστά και ως CVT από τα αρχικά των λέξεων Continuously Variable Transmission) έχουν δυο ακραίες τιμές μετάδοσης, μια κοντή και μια μακριά και μεταξύ αυτών (θεωρητικά) άπειρες. Η βασική αρχή λειτουργίας τους ενσωματώνει δύο τροχαλίες: Η πρώτη λαμβάνει τη ροπή από το στροφαλοφόρο, την οποία μεταφέρει μέσω ιμάντα ή μεταλλικής καδένας στη δεύτερη, η οποία με τη σειρά της μεταδίδει την κίνηση. Η κάθε τροχαλία αποτελείται από δύο κώνους, ανάμεσα από τους οποίους περνάει ο ιμάντας ή η καδένα που τις ενώνει. Αυτοί έχουν την ιδιότητα να απομακρύνονται ή να πλησιάζουν μεταξύ τους, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο γκάζι. Έτσι, όταν η απόσταση μεταξύ των κώνων της πρώτης τροχαλίας αυξάνεται, στην άλλη συγκλίνουν μεταξύ τους, διατηρώντας έτσι το ίδιο μήκος του ιμάντα. Σε συνδυασμό με σωστό προγραμματισμό του κινητήρα, γίνεται καλύτερη διαχείριση του καυσίμου αλλά και της ισχύος του, αφού με το πάτημα του γκαζιού, οι στροφές λειτουργίας πάνε αμέσως στον ιδανικό αριθμό, ο οποίος κατά κανόνα είναι στις στροφές μέγιστης ροπής. Τα περισσότερα κιβώτια CVT έχουν από πέντε έως επτά προεπιλεγμένες σχέσεις τις οποίες μπορεί να επιλέξει ο οδηγός χειροκίνητα. Η δημιουργία της σχέσης γίνεται με το «κλείδωμα» του συστήματος κώνων και ιμάντα σε συγκεκριμένες θέσεις…

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ