• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Peugeot 308 1,2 PureTech 130 PS

Διαβάστηκε από 81511 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/9/2019
 

Tο μικρομεσαίο Peugeot 308 είναι πλέον ένα από τα top μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας όντας ολοκληρωμένο και τεχνολογικά προηγμένο. Πρόσφατα μάλιστα αντικατέστησε το 6τάχυτο EAT6 αυτόματο κιβώτιο με το νέο 8τάχυτο EAT8, το οποίο δοκιμάσαμε στην βενζινοκίνητη έκδοση 1,2 PureTech 130 PS. Στην πράξη το νέο κιβώτιο είναι ουσιαστικά αψεγάδιαστο, ειδικά στην αυτόματη λειτουργία όπου οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται με μεταξένιο τρόπο και η προσαρμογή στις οδηγικές απαιτήσεις είναι άμεση. Ως… σειριακό (υπάρχουν και στάνταρ paddles στο τιμόνι) οι πιο ψαγμένοι οδηγοί δε θα ενθουσιαστούν με το ότι δεν κρατάει την επιλεγμένη σχέση (κανένα άλλωστε mainstream αυτόματο δεν κάνει κάτι τέτοιο), ωστόσο θα εκτιμήσουν την σπορ χροιά του ήχου στην καμπίνα, την απόκριση και την αλλαγή στη λειτουργία του κιβωτίου με το πάτημα του κουμπιού Sport. Η επιβάρυνση της κατανάλωσης σε σχέση με το χειροκίνητο είναι μικρή και τα δέκατα που χάνονται στο 0-100 είναι μόλις οχτώ. Το καλό είναι η ελάχιστη επιβάρυνση στην τιμή για ένα από τα καλύτερα αυτόματα κιβώτια της αγοράς, το οποίο ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Θα το επιλέγαμε χωρίς σκέψη.

tech info - Αυτόματο με μετατροπέα ροπής
+ ¶νεση, αξιοπιστία,  προσαρμογή στον τρόπο οδήγησης, απουσία δίσκων και σχετικού κόστους αντικατάστασης
- Αυξημένη κατανάλωση, βάρος, ογκώδες σε διαστάσεις


Είναι το παλαιότερο και πιο διαδεδομένο κιβώτιο το οποίο αποτέλεσε τη βάση για το μετέπειτα κύμα εξέλιξης. Tη μεταφορά της κίνησης αναλαμβάνει ο υδραυλικός μετατροπέας ροπής που λειτουργεί σαν συμπλέκτης μεταφέροντας την ισχύ από τον κινητήρα στο κιβώτιο, όσο ο οδηγός πιέζει το πόδι του στο γκάζι και ανεβαίνουν οι στροφές του μοτέρ και η ταχύτητα κίνησης. Βασικό μέρος αποτελεί η αντλία παροχής υδραυλικού υγρού ATF (Automatic Transmission Fluid), το πλανητικό σύστημα μετάδοσης, οι μηχανισμοί σύμπλεξης και η μονάδα ηλεκτρονικής διαχείρισης. Πλέον έχουν έως και 10 σχέσεις, ενώ υπάρχουν διάφορα προγράμματα ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης (comfort, sport, economy). Oι «χειροκίνητες» σειριακές αλλαγές γίνονται είτε από τον λεβιέ, είτε από χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ