• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Honda HR-V 1,5 i-VTEC

Διαβάστηκε από 81516 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/9/2019
 

Το HR-V εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT αποκλειστικά στις εκδόσεις με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους. Το κιβώτιο αυτό, ως CVT προσφέρει πολύ ομαλή λειτουργία σε όλες τις περιπτώσεις, με τον οδηγό να χρειάζεται να συνηθίσει κάποιες από τις βασικές αρχές λειτουργίας του. Ο θόρυβος για παράδειγμα που προέρχεται από τον κινητήρα αυξάνεται δραματικά αν αποζητάς άμεση επιτάχυνση, με το κλασικό για τέτοια κιβώτια «πατινάρισμα» να είναι ενοχλητικό. Το τράβηγμα από την άλλη είναι μέτριο αν θες να επιταχύνεις γρήγορα και σε κάθε περίπτωση δεν ανταποκρίνεται για σβέλτες μετακινήσεις, επιτάσσοντας ένα πιο ήρεμο οδηγικό προφίλ με σκοπό να απλουστεύσει τις μετακινήσεις και μόνο. Διαθέτει και επιλογή θέσης Sport με τις στροφές να ανεβαίνουν πιο άμεσα και με καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Οι εναλλαγές των 7 σχέσεών του (θεωρητικά) μπορούν να γίνουν και από τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι, μια διαδικασία που δεν έχει να σου προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο από άποψη αμεσότητας. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως ουσιαστικά η κατανάλωση δεν επιβαρύνεται. Αν δεν θέλεις επί τούτου HR-V με αυτόματο κιβώτιο, τότε δεν υπάρχει λόγος να απαρνηθείς την εξαιρετική ακρίβεια, την αίσθηση και τις μικρές διαδρομές του επιλογέα στο χειροκίνητο μοντέλο. 

tech info - Συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
+ Απλότητα κατασκευής, χαμηλό κόστος, μικρές διαστάσεις, ομαλότητα λειτουργίας
- Τάσεις πατιναρίσματος, σχετικά αργή απόκριση, βουητό κατά την πλήρη επιτάχυνση 


Τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (γνωστά και ως CVT από τα αρχικά των λέξεων Continuously Variable Transmission) έχουν δυο ακραίες τιμές μετάδοσης, μια κοντή και μια μακριά και μεταξύ αυτών (θεωρητικά) άπειρες. Η βασική αρχή λειτουργίας τους ενσωματώνει δύο τροχαλίες: Η πρώτη λαμβάνει τη ροπή από το στροφαλοφόρο, την οποία μεταφέρει μέσω ιμάντα ή μεταλλικής καδένας στη δεύτερη, η οποία με τη σειρά της μεταδίδει την κίνηση. Η κάθε τροχαλία αποτελείται από δύο κώνους, ανάμεσα από τους οποίους περνάει ο ιμάντας ή η καδένα που τις ενώνει. Αυτοί έχουν την ιδιότητα να απομακρύνονται ή να πλησιάζουν μεταξύ τους, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο γκάζι. Έτσι, όταν η απόσταση μεταξύ των κώνων της πρώτης τροχαλίας αυξάνεται, στην άλλη συγκλίνουν μεταξύ τους, διατηρώντας έτσι το ίδιο μήκος του ιμάντα. Σε συνδυασμό με σωστό προγραμματισμό του κινητήρα, γίνεται καλύτερη διαχείριση του καυσίμου αλλά και της ισχύος του, αφού με το πάτημα του γκαζιού, οι στροφές λειτουργίας πάνε αμέσως στον ιδανικό αριθμό, ο οποίος κατά κανόνα είναι στις στροφές μέγιστης ροπής. Τα περισσότερα κιβώτια CVT έχουν από πέντε έως επτά προεπιλεγμένες σχέσεις τις οποίες μπορεί να επιλέξει ο οδηγός χειροκίνητα. Η δημιουργία της σχέσης γίνεται με το «κλείδωμα» του συστήματος κώνων και ιμάντα σε συγκεκριμένες θέσεις…

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ