
Τα ελαστικά που αγοράζουμε το 2026: 16 μάρκες για κάθε πορτοφόλι.
Ποια φρενάρουν καλύτερα, ποια κρατάνε, ποια αξίζουν τα λεφτά τους.
16 μάρκες για κάθε πορτοφόλι. Από high budget μέχρι καλές low budget λύσεις.
Ο ψαγμένος αγοραστής, διαβάζει και δοκιμές ελαστικών (πριν την αγορά).
Τσεκάρετε τις μετρήσεις του AutoΤρίτη σε στεγνό-βρεγμένο.
Δες ποια βάζεις άφοβα στη «shopping list» σου πριν αλλάξεις λάστιχα.
Περιεχόμενα – Μάρκες Ελαστικών 2026
| Bridgestone | Continental | Dunlop |
| Falken | Giti | Goodyear |
| Hankook | Leao | Linglong |
| Michelin | Nexen | Pirelli |
| Prinx | Toyo | Tracmax |
| Yokohama |
Τα σύγχρονα ελαστικά το 2026 δεν είναι πια… «τέσσερα μαύρα λάστιχα»
Αν έχεις αλλάξει ελαστικά τα τελευταία 2-3 χρόνια, το γνωρίζεις ήδη πως η κουβέντα δεν είναι πια «βάλε ό,τι πιο φτηνό βρεις». Οι κάτοχοι (αγοραστές ελαστικών) ρωτάνε για φρενάρισμα στο βρεγμένο, θόρυβο στον αυτοκινητόδρομο, κατανάλωση, διάρκεια ζωής (χιλιομετρική απόδοση). Άλλος έχει μικρό αυτοκίνητο πόλης, άλλος βαρύ SUV, άλλος ηλεκτρικό (όμως όλοι προσπαθούν να κάνουν μια ισορροπημένη επιλογή με βάση τα λεφτά που σκοπεύουν να διαθέσουν).Το 2026 βρίσκει την αγορά ελαστικών πιο πλήρη από ποτέ. High budget μάρκες για όσους θέλουν το «κάτι παραπάνω» (και θα δώσουν περίπου +30% σε τιμή αγοράς), mid budget επιλογές που κρατούν λογική τιμή χωρίς να θυσιάζουν επιδόσεις και low budget λύσεις (για πιο… σφιχτά πορτοφόλια, για τα δεύτερα αυτοκίνητα και τα χιλιόμετρα πόλης της οικογένειας - συν στόλους που κυνηγάνε το VFM και την οικονομία).
Στο αφιέρωμά μας αυτό, παρουσιάζουμε 16 μάρκες που κάποια από τα λάστιχα της γκάμας τους αξίζουν να μπουν ως υποψήφια προς αγορά στην «shopping list» (ανάλογα με το τι ψάχνει καθένας από εμάς π.χ. θερινό, all season, επιδόσεων κ.ο.κ.).
Όπως ξέρουν όσοι μας παρακολουθούν, το Autotriti είναι το μόνο μέσο στην Ελλάδα που διεξάγει δοκιμές ελαστικών (μετρήσεις, αξιολογήσεις). Οι δοκιμές του αφορούν το «πόσο καλά φρενάρουν – πόσο καλά κρατάνε» σε στεγνό και σε βρεγμένο (οπότε βλέπουμε πώς συμπεριφέρονται σε πραγματικές ελληνικές συνθήκες).
Στις δοκιμές μας στο AutoΤρίτη Test Center έχουμε μετρήσει στην πράξη τα ελαστικά των περισσότερων από αυτές τις μάρκες (κάποιες διστάζουν να μπουν στο βάσανο των ανεξάρτητων δοκιμών – προτιμώντας τις «δικές τους» κατά παραγγελία δοκιμές).
Μα ας δούμε με – αλφαβητική - σειρά, τις μάρκες που και το 2026 θα μας απασχολήσουν.
Bridgestone: Στιβαρό πάτημα, σιγουριά στο ταξίδι και «όνομα»

Το Bridgestone Turanza 6.
Η Bridgestone είναι από τις μάρκες που πολλοί οδηγοί συνδέουν με την έννοια του «σοβαρού» ταξιδιάρικου λάστιχου. Απευθύνεται σε όσους θέλουν σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, σιγουριά στις αλλαγές λωρίδας και «δεμένο» πάτημα όταν το αυτοκίνητο είναι γεμάτο (βλ. οικογένεια και αποσκευές).
Τα θερινά της είναι ιδανικά για μεγάλα sedan και SUV που γράφουν πολλά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο.
Στα all season, η Bridgestone προσπαθεί να κρατήσει αυτόν τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα, προσθέτοντας δυνατότητα ασφαλούς κίνησης σε βροχή και χαμηλότερες θερμοκρασίες. Σε δοκιμές μας με σειρές Turanza στο AutoΤρίτη Test Center, είδαμε εξαιρετική σταθερότητα στο ElkTest (δοκιμασία αποφυγής κινδύνου στο δρόμο) και πολύ καλές αποστάσεις φρεναρίσματος, κάτι που εξηγεί γιατί τη διαλέγουν συχνά οδηγοί που ταξιδεύουν πολύ.
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Bridgestone
Continental: Φρενάρισμα και πρόσφυση όταν ο δρόμος γλιστράει

Το Continental PremiumContact 7.
Η Continental έχει χτίσει τη φήμη της πάνω στο βρεγμένο. Είναι από τις μάρκες που διαλέγει ο οδηγός που δε θέλει να αγχωθεί όταν ανοίξουν οι ουρανοί ή όταν χρειαστεί απότομο φρενάρισμα στην πόλη. Τα θερινά της στοχεύουν σε μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος και σταθερό πάτημα, είτε μιλάμε για μικρά compact είτε για μεγάλα οικογενειακά. Στα all season, η λογική κατασκευής τους περιλαμβάνει ένα λάστιχο που θα στέκεται με ασφάλεια ακόμη και στις χαμηλότερες θερμοκρασίες (τα all season πάνε σε χιόνι έως 10 εκατοστά χωρίς ανάγκη αλυσίδων).
Σε δοκιμές μας στο Autotriti, έχουμε δει ότι σε βρεγμένο φρενάρισμα και αποφυγή κινδύνου, κάποια από τα ελαστικά της γκάμας της διαθέτουν πολύ καλές επιδόσεις (για την κατηγορία τους), κάτι που εκτιμούν όσοι τα επιλέγουν παρά την «αλμυρή» τιμή τους (είναι περίπου 30% ακριβότερα από τα ελαστικά της «μεσαίας» κατηγορίας και έως 65-70% ακριβότερα από οικονομικές επιλογές ελαστικών).
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Continental
Dunlop: Καθημερινή οδήγηση με δόση σπορ αίσθησης

Το Dunlop Sport Maxx RT 2.
Η Dunlop (της Sumitomo που έχει και τα δημοφιλή ελαστικά της Falken) μιλάει σε οδηγούς που τους αρέσει να «νιώθουν» το αυτοκίνητο λίγο περισσότερο (ακόμη κι αν οδηγούν ένα απλό καθημερινό μοντέλο πόλης).
Τα θερινά ελαστικά της έχουν συνήθως πιο ζωντανό χαρακτήρα στο τιμόνι και δίνουν καλή αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης, κάτι που εκτιμάς ιδιαίτερα οδηγώντας σε επαρχιακό δίκτυο ή σε πιο σβέλτες διαδρομές.
Στα all season, αντίστοιχα, η μάρκα απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα λάστιχο για όλο τον χρόνο, με ασφάλεια στο βρεγμένο και σε χαμηλές θερμοκρασίες, χωρίς να θυσιάζουν τελείως τη «χαρά της οδήγησης». Σε συγκριτικά μας δε, στο AutoΤρίτη Test Center, αρκετές φορές αντικρίσαμε τα ελαστικά Dunlop να δίνουν πολύ καλή αίσθηση ελέγχου στο όριο, κάτι που δεν είναι δεδομένο σε αυτήν την κατηγορία τιμής.
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Dunlop
Falken: Επιδόσεις στο βρεγμένο με λογική τιμή και near - premium positioning

Το Falken Ziex ZE320.
Η Falken διαθέτει μια πλήρη γκάμα με ελαστικά που διακρίνονται (σε διεθνή μα και στα δικά μας Test). Την επιλέγουν οδηγοί που θέλουν σοβαρό κράτημα και καλό φρενάρισμα, ειδικά στο βρεγμένο, αλλά δε θέλουν να πληρώσουντις τιμές των high budget μαρκών.
Τα θερινά της ταιριάζουν εξαιρετικά σε μικρομεσαία και compact αυτοκίνητα που κάνουν λίγο απ’ όλα: πόλη, εθνική, επαρχία. Στα all season αντίστοιχα, η Falken προσφέρει λύσεις για όσους θέλουν ένα ελαστικό που να στέκεται σωστά σε όλες τις εποχές, με πολύ καλή σχέση τιμής – απόδοσης (value for money).
Σε δοκιμές μας στο AutoΤρίτη Test Center, το FalkenZiex ZE320 (στη δημοφιλή διάσταση των 16 ιντσών) βρέθηκε στην κορυφή της συνολικής αξιολόγησης, με πολύ καλό φρενάρισμα σε στεγνό & βρεγμένο, αλλά και ταχύτητα αποφυγής κινδύνου (Elk Test) που παραδοσιακά βλέπαμε σε ακριβότερα high budget ελαστικά.
Αντίστοιχα σε διεθνείς δοκιμές συνεργατών του autotriti το Falken Sincera SN110 (που θεωρείται ιδανικό για μικρά μοντέλα όπως τα Toyota Aygo X, Hyundai i10, VW Golf και Fοrd Fiesta.) ήταν το πιο αθόρυβο στην κύλιση λάστιχο και στα Top 2 σε κατανάλωση (αφού διαθέτει τεχνολογία ECORUN για οικονομική οδήγηση). Σημαντική και η γνώμη των ήδη κατόχων τους αφού με βάση αναφορές τους το 92% θα το επέλεγαν ξανά.
Και στα all season ελαστικά η Falken έχει μια ξεχωριστή πρόταση με το νέο της ελαστικό Euroall Season AS220 Pro που «φοριέται» και σε αυτοκίνητα επιδόσεων (αντέχει ως τα 270 χλμ./ώρα, βγαίνει σε 55 διαστάσεις & σε καλή τιμή από 107 ευρώ/λάστιχο).
Μια αναφορά θα κάνουμε και στην κατηγορία των all - terrain ελαστικών της δημοφιλούς μάρκας. Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως σε διεθνή tests έχουμε δει διακρίσεις για το Falken Wildpeak A/T3WA (στα Top 2 & με την πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, Νο.1 σε αποτελεσματικότητα στο βρεγμένο, με ένδειξη 3PMSF που συνήθως βλέπουμε στα χιονολάστιχα, σε διαστάσεις 15-22 ιντσών, το φορούσε μέχρι και η Mercedes G-Class).
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Falken
Giti: Η «Michelin της Ανατολής» για Yaris, i20, Corsa & SUV

Το Giti Synergy H2.
Η Giti (σ.σ. οι φίλοι της την χαρακτηρίζουν ως «Michelin της Ανατολής») ανήκει στις οικονομικές μάρκες (με χώρα προέλευσης την Σιγκαπούρη). Ταιριάζει σε best sellers μοντέλα (π.χ. Yaris, i20, Corsa) και SUV όπως το Puma.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Giti εξοπλίζει το αυτοκίνητο που «έσπασε» το ρεκόρ ταχύτητας (με 496,22 χλμ./ώρα). Τοποθετείται εργοστασιακά σε ευρωπαϊκά μοντέλα όπως η BMW Σειρά 1 και το MINI Cabrio.
Συνεργάζεται με μεγάλους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στα δυνατά της στοιχεία είναι το κόστος ανά χιλιόμετρο (έτσι στοχεύει και σε εταιρείες & επαγγελματίες που θέλουν λάστιχο ανθεκτικό, με λογική τιμή και καλή συμπεριφορά σε φορτία).
Στα θερινά, δίνει έμφαση στη διάρκεια και στην αντοχή σε κακή άσφαλτο, ενώ στα all season, προτείνει ελαστικά για όσους δουλεύουν τα οχήματά τους όλο τον χρόνο και χρειάζονται ένα σετ που να «βγάζει τα λεφτά του» χωρίς συχνές αλλαγές. Αξίζει να σημειωθεί πως σε χρήσεις στόλων η Giti υπόσχεται (δεν το έχουμε δοκιμάσει…) αντοχή και ομοιόμορφη φθορά.
Το θερινό της λάστιχο Giti Synergy H2, πέρασε από τις αξιολογήσεις του Autotriti (δοκιμάστηκε σε βρεγμένο & στεγνό, όπου είχε καλές επιδόσεις φρεναρίσματος, το βρίσκεις σε 44 διαστάσεις, για ζάντες 14'' έως 18'').
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Giti
Goodyear: Άνεση, οικονομία, ασφάλεια στο ίδιο «πακέτο»

Το Goodyear EfficientGrip Performance 2.
Η Goodyear στοχεύει στον κάτοχο που θέλει λίγο απ’ όλα (να φρενάρει καλά, να είναι άνετο το ταξίδι, να μην ανεβαίνει η κατανάλωση και να μη χρειάζεται να σκέφτεται συνέχεια τα λάστιχά του).
Τα θερινά της, όπως το EfficientGrip Performance 2, ξεχωρίζουν για τη χιλιομετρική τους αντοχή και την ισορροπημένη συμπεριφορά τους. Σε διεθνές τεστ (για το οποίο γράψαμε στο Autotriti), το EfficientGrip Performance 2 έδειξε ότι μπορεί να «γράψει» σημαντικά περισσότερα χιλιόμετρα μέχρι να φθαρεί κάτω από το όριο, σε σχέση με τα ανταγωνιστικά του ελαστικά στην ακριβή κατηγορία τιμών.
Στα all season, από την άλλη, η σειρά Vector 4Seasons ανήκει στις γνωστές της αγοράς (για οδηγούς που δε θέλουν δύο σετ ελαστικών για να αλλάζουν εποχικά μέσα στον χρόνο). Σε δοκιμές μας στην πίστα των Μεγάρων, με το νέο Toyota Yaris Cross, ο συνδυασμός Goodyear θερινού ελαστικού και ενός καλοστημένου μοντέλου SUV έδειξε ασφαλείς αντιδράσεις ακόμη και σε οριακές αλλαγές λωρίδας στο Elk Test.
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Goodyear
Hankook: Μια «ήρεμη δύναμη» με ευρωπαϊκό προφίλ

Το Hankook Ventus Prime 4 K135.
Η Hankook ξεκίνησε ως πιο «εναλλακτική» επιλογή ελαστικών, αλλά πλέον τη βλέπουμε και σε πρώτη τοποθέτηση σε κάποια καινούρια μοντέλα (έπειτα από κεντρικές συμφωνίες της μάρκας με κάποιους κατασκευαστές).
Τα θερινά της είναι φτιαγμένα για καθημερινά αυτοκίνητα που κάνουν μικτά χιλιόμετρα (πόλη, εθνική). Στα all season, η μάρκα στοχεύει σε ελαστικά που κρατούν σταθερό επίπεδο ασφάλειας σε βροχή και χαμηλές θερμοκρασίες.
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Ηankook
Leao: Made in Europe με Value for money επιδόσεις

Το Leao Nova-Force HP 100.
Η Leao ανήκει στον όμιλο μαρκών ελαστικών της Linglong. Tα ελαστικά της είναι Made in Europe.
Τα θερινά της λάστιχα καλύπτουν κυρίως αυτοκίνητα πόλης (και παλαιότερα μοντέλα). Οι επιδόσεις τους σε δοκιμές ελαστικών (στο εξωτερικό αλλά και στο Autotriti Test Center) είναι αξιοπρεπείς (πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας τους). Σε δοκιμή του Autotriti με θερινά 205/55 R16, το Leao Nova-Force HP100 σημείωσε ταχύτητα αποφυγής κινδύνου στα 75 χλμ./ώρα στο Elk Test, επίδοση που σε αυτήν την κατηγορία τιμής μόνο δεδομένη δεν τη λες.
Στα all season, προσφέρει βασικές λύσεις για ήπιο κλίμα και καθημερινή χρήση, πάντα με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός σέβεται τα όρια του ελαστικού και το συντηρεί σωστά.
Kαι στα off-road λάστιχα η γκάμα της Leao για SUV, Pick-Up και 4x4 αυτοκίνητα, είναι αξιοπρόσεκτη και full ανταγωνιστική!
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Leao
Linglong: Η low budget έκπληξη των τελευταίων 2 ετών (με ρεκόρ πωλήσεων στην Ελλάδα)

Το Linglong Sport Master.
Η Linglong είναι η πιο «συζητημένη» low budget μάρκα των τελευταίων χρόνων. Πολλοί την εξετάζουν ως λύση, αρχικά, λόγω της πολύ ανταγωνιστικής τιμής στην οποία διαθέτει τα περισσότερα από τα ελαστικά της πλούσιας γκάμας της. Τα τελευταία 2 χρόνια όμως η μάρκα έχει ξεχωρίσει με επιδόσεις σε διεθνή και ελληνικά tests!
Το Sport Master είναι ένα από τα θερινά λάστιχά της που έχει δείξει κορυφαίες επιδόσεις στο στεγνό (φρένα & κράτημα). Αντίστοιχα το θερινό της λάστιχο για SUV το Grip Master C/S, είναι το 2ο φθηνότερο από όσα έχουμε δοκιμάσει. Για αυτοκίνητα πόλης & μοντέλα παλαιότερης τεχνολογίας η μάρκα διαθέτει το Comfort Master.
Στα all season ελαστικά της, θα δούμετο Sport Master 4S που έχει δείξει ότι μπορεί να πλησιάσει σε μετρήσεις πολύ ακριβότερους ανταγωνιστές. Σε δοκιμές μας στο AutoΤρίτη Test Center, το all season μοντέλο της Linglong (μπορεί να το βρείτε και ως Grip Master 4S αναδείχθηκε ως μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις: βγήκε πρώτο στις τρεις από τις τέσσερις δοκιμασίες μας (στεγνό και βρεγμένο φρενάρισμα, κράτημα στο στεγνό), με συμπεριφορά που θύμιζε περισσότερο καλό θερινό παρά κλασικό all season ελαστικό.
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Linglong
Michelin: Ασφάλεια και ηρεμία για χρόνια

Το Michelin CrossClimate 3.
Η Michelin είναι το «βαρύ χαρτί» της αγοράς των ελαστικών. Είναι η μάρκα που, λίγο έως πολύ, ρυθμίζει τις κινήσεις όλου του ανταγωνισμού στην αγορά (όπως και τις τιμές). Κλασικό παράδειγμα high budget μάρκας μα δικαιωματικά καθώς διακρίνεται για την ασφάλεια και τη διάρκεια των ελαστικών της (τουλάχιστον σε κάποιες κατηγορίες).
Τα θερινά της, ξεχωρίζουν για τη συμπεριφορά τους στο φρενάρισμα και τη σταθερότητα τους σε αλλαγές κατεύθυνσης. Σε δοκιμές μας στο AutoΤρίτη Test Center στη διάσταση 205/55 R16, το Michelin Primacy 5 συνδύασε πολύ μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος με εξαιρετική επίδοση στο Elk Test, προσφέροντας μία από τις πιο ολοκληρωμένες θερινές συμπεριφορές που έχουμε μετρήσει έως σήμερα.
Στα all season, η οικογένεια CrossClimate απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα λάστιχο που να στέκεται σωστά σε όλες τις εποχές, χωρίς το άγχος της αλλαγής σετ κάθε φθινόπωρο και άνοιξη. Ειδικά το νέο της ελαστικό CrossClimate 3 είναι το all season που υπόσχεται καλύτερες επιδόσεις στο βρεγμένο & μεγαλύτερη χιλιομετρική αντοχή (βγαίνει και σε έκδοση Sport, ενώ είναι και το 1ο all season που απευθύνεται σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων).
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Michelin
Nexen: Τίμια επιλογή που ανεβαίνει επίπεδο (near - premium positioning)

Το Nexen N' Fera Sport.
Η Nexen βρίσκεται σε μια διαρκώς βελτιούμενη πορεία. Η πολυβραβευμένη κορεάτικη μάρκα (βγαίνει 1η στην πατρίδα της για 9 χρόνια, υποσκελίζοντας τις συμπατριώτισσές της, Hankook και Kumho) διακρίνεται τόσο για τον σχεδιασμό των ελαστικών της, όσο και με επιδόσεις τους (σε διεθνή και ελληνικά tests).
Ενισχύει το προφίλ της με OE (πρώτες) τοποθετήσεις σε μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας (π.χ. Audi, BMW, Hyundai, Kia, Mercedes, MINI, Porsche).
Παρουσιάζει νέα προϊόντα (πιο πρόσφατα τα N' Priz S και N' Fera Sport που στοχεύουν σε EV, crossover & premium μοντέλα).
Τα θερινά της, όπως το N’ Fera Primus, είναι κατάλληλα για όσους κινούνται κυρίως σε πόλη και κοντινά ταξίδια. Σε δοκιμή μας με 18 θερινά 16 ιντσών στο AutoΤρίτη Test Center, το N’ Fera Primus (που στάθηκε στα ίσια απέναντι σε ελαστικά πολύ ακριβότερων μαρκών) είχε από τις πιο ισορροπημένες αποστάσεις φρεναρίσματος από στεγνό σε βρεγμένο, δείχνοντας ότι η μάρκα επενδύει σοβαρά και στην ενεργητική ασφάλεια.
Το επίσης θερινό της N' Blue S ξεχωρίζει για τον συνδυασμό χαμηλής κατανάλωσης, ήσυχης κύλισης και σταθερού κρατήματος στο στεγνό ενώ στα ελαστικά για SUV μεγάλων διαστάσεων, το N' Fera Sport είναι η πρόταση της μάρκας που έχει φανατικούς φίλους - κατόχους οι οποίοι το περιγράφουν σαν το λάστιχο που κρατάει αφού «κολλάει στην άσφαλτο σαν βεντούζα».
Στα all season, η οικογένεια N’ Blue 4Season απευθύνεται σε όσους θέλουν οικονομικό all season ελαστικό, με αξιοπρεπείς επιδόσεις και αντοχή σε καθημερινή χρήση.
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Nexen
Pirelli: Οδηγική αίσθηση για όσους αγαπούν το τιμόνι

Το Pirelli Cinturato All Season SF3.
Η Pirelli έχει έντονο σπορ DNA και αυτό φαίνεται στον τρόπο που «γράφουν» πολλά θερινά της. Απευθύνεται σε οδηγούς που τους αρέσει η οδήγηση, θέλουν αίσθηση ακρίβειας στο τιμόνι και σταθερότητα όταν ανεβαίνει ο ρυθμός (ακόμη κι αν μιλάμε για καθημερινό αυτοκίνητο).
Τα θερινά της ταιριάζουν ιδανικά σε δυνατά και premium μοντέλα, αλλά και σε οδηγούς που απλώς απολαμβάνουν την οδήγηση. Με βάση διεθνείς αναφορές (σ.σ. η μάρκα αποφεύγει τις δοκιμές επί ελληνικού εδάφους) το ελαστικό της Pirelli Scorpion (θερινό ελαστικό για SUV και crossover) έχει αποσπάσει μέρος καλών κριτικών.
Στα all season, η μάρκα διαθέτει το Pirelli Scorpion All Season SF3 (ως νέο ελαστικό 4 εποχών για SUV, με δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet A, κάτι που δε συναντάς εύκολα σε all season ελαστικό).
Prinx: Καινούριο όνομα με καθαρά οικονομικό ρόλο

Το Prinx Aquila PRO.
Η Prinx είναι ένα νέο όνομα στην ελληνική αγορά. Με γκάμα και παρουσία στην κατηγορία των οικονομικών ελαστικών. Διαθέτει ελαστικά για επιβατικά, 4Χ4, επαγγελματικά και ηλεκτρικά, Hybrid, Plug-in. Στην γκάμα των θερινών της για επιβατικά ανήκουν τα μοντέλα Aquila REV και Aquila Pro. Στα χειμερινά η PRINX διαθέτει τα Winter Excelia, ενώ στα τεσσάρων εποχών τα Quattura 4S+ και Vanea 4S το οποίο προορίζεται για Van.
Στα θερινά, στοχεύει σε βασική ασφάλεια και διάρκεια με χαμηλή τιμή. Στα all season, προτείνει λύσεις που απευθύνονται σε όσους θέλουν να κρατήσουν ένα σετ για όλο τον χρόνο, μειώνοντας στο ελάχιστο τα «πήγαινε - έλα» για αλλαγές εποχής.
Το all season μοντέλο της Prinx Quattura 4S (τεχνολογίας 2023) σε διεθνές test είδαμε να κερδίζει ακριβότερες μάρκες (π.χ. Goodyear & Kumho) σε φρενάρισμα στο στεγνό.
Toyo: Ιαπωνική τεχνολογία και στα ελαστικά υψηλών επιδόσεων

Το Toyo Proxes TR1.
Η Toyo είναι η μάρκα που αγαπούν πολλοί κάτοχοι SUV, crossover και 4x4, χωρίς να είναι λίγοι εκείνοι που την επιλέγουν ως μια αξιόπιστη (λίγο «αλμυρή» για την κατηγορία της) λύση και στα επιβατικά.
Τα θερινά της είναι σχεδιασμένα να αντέχουν βάρος, κακό οδόστρωμα και συχνές εναλλαγές διαδρομών (κάτι πολύ κοντά στην ελληνική πραγματικότητα). Σε διεθνή mega test θερινών ελαστικών 205/55 R16 που αναλύσαμε, τα ελαστικά Toyo βρέθηκαν ανάμεσα σε αυτά με τις καλύτερες επιδόσεις στο βρεγμένο φρενάρισμα, αφήνοντας πίσω τους πιο «βαριά» ονόματα, κάτι που επιβεβαιώνει το τεχνικό της υπόβαθρο.
Το μοντέλο Proxes Sport 2 είναι η πρόταση της μάρκας που ξεχωρίζει στα θερινά ελαστικά υψηλών επιδόσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και SUVs (αντικατέστησε το δημοφιλές Proxes Sport ενώ όπως αναφέρει η μάρκα η νέα σειρά φρενάρει καλύτερα κατά 15% στο βρεγμένο και προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα στις στροφές).
Συνάμα, ειδική μνεία αξίζει να γίνει και στο υψηλών επιδόσεων θερινό ελαστικό, Toyo Proxes TR1, που - συγκριτικά με τον προκάτοχό του - παρέχει 16% καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά και 10% χαμηλότερη αντίσταση κύλισης.
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Toyo
Tracmax: Οικονομική κινεζική μάρκα με «σημαία» το X Privilo TX3

Το Tracmax X Privilo TX3.
Η Tracmax είναι made in China μάρκα η οποία απευθύνεται σε όσους ψάχνουν οικονομικές λύσεις για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά. Παράγει μεγάλη γκάμα διαστάσεων και τύπων (θερινά, all season, SUV, Vans κ.λπ.). Εξάγει σε πολλές αγορές της Ευρώπης και εκτός αυτής, με πιστοποιήσεις όπως ISO 9001, DOT, ECE και άλλες διεθνείς εγκρίσεις.
Καλύτερο μοντέλο της γκάμας της θεωρείται το Tracmax X Privilo TX3, ένα θερινό ελαστικό για επιβατικά αυτοκίνητα που τοποθετείται στην κατηγορία budget, προσφέροντας ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή σε συνδυασμό με αξιόλογη συμπεριφορά στο στεγνό και καλή άνεση στην κύλιση καθιστώντας το μια ισορροπημένη επιλογή για όσους δίνουν προτεραιότητα στη σχέση τιμής–απόδοσης. Στην ελληνική αγορά, τα προϊόντα της μάρκας καλύπτονται από γραπτή εγγύηση ενός έτους, η οποία παρέχεται μέσω του επίσημου εισαγωγέα.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για τα ελαστικά TRACMAX
Yokohama: Ιαπωνική ακρίβεια και όχι μόνο για «ψαγμένους» οδηγούς
Το Yokohama Advan Fleva V701.
Τα θερινά επιδόσεων της μάρκας ταιριάζουν σε όσους θέλουν ακρίβεια και σταθερότητα όταν ανεβαίνει η ταχύτητα ή όταν ο δρόμος «στρίβει». Στα all season, οικογένειες όπως οι BluEarth-4S προσπαθούν να συνδυάσουν οικονομία, φρενάρισμα στο βρεγμένο και ήρεμη καθημερινή συμπεριφορά, τόσο σε πόλη όσο και σε ταξίδι.
Στα ελαστικά της γκάμας της που ξεχωρίζουν θα αναφέρουμε το θερινό Yokohama BluEarth-XT AE61. Ένα λάστιχο που βγαίνει στις δημοφιλείς διαστάσεις για crossover πόλης & μεγαλύτερα SUV (16-20 ίντσες). Έχει «σωστή» ετικέτα (Fuel C, Wet A), βγαίνει και σε πέλματα με ειδική σχεδίαση για να μη γδέρνεται η ζάντα στα πεζοδρόμια της πόλης. Είναι αθόρυβο στην κύλισή του. Υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση, κοντράρει ακριβότερα ελαστικά σε test αυτονομίας ηλεκτρικών (π.χ. Continental & Goodyear) έχει και υψηλό ποσοστό ικανοποίησης κατόχου (με 77%).
Επίσης θα αναφέρουμε τo Yokohama Advan Fleva V701! Καλύπτει από αυτοκίνητα πόλης (π.χ. Toyota Yaris) μέχρι σπορ μοντέλα όπως η Mercedes AMG A 35 4MATIC (διαστάσεις 15'' - 20''). Φρενάρει από 100-0 σε 35,2 μ. στο στεγνό. Είναι και πολύ ήσυχο στο δρόμο.
Τέλος θα πούμε για το Yokohama Geolandar A/T G015 (που ξεχώρισε σε δοκιμή για την πρόσφυσή του σε στεγνό, βρεγμένο, χιόνι & χαλίκι). Ένα λάστιχο που ταιριάζει ιδανικά σε SUV, 4x4 και επαγγελματικά οχήματα.
Μια σειρά ελαστικών (τα Geolandar) που μπαίνει 1η τοποθέτηση σε Toyota Land Cruiser & Subaru Crosstrek.
Βρείτε εδώ περισσότερα άρθρα, δοκιμές, τιμές για ελαστικά Yokohama
↑ Επιστροφή στα Περιεχόμενα
Ποιο ελαστικό ταιριάζει τελικά σε εσένα το 2026;
Αν κάτι προκύπτει ξεκάθαρα από όλες αυτές τις μάρκες (και τα ελαστικά της γκάμας τους), είναι ότι δεν υπάρχει ένα «καλύτερο» ελαστικό για όλους. Άλλο χρειάζεται ένας οδηγός που κάνει 25.000 χλμ τον χρόνο σε εθνική με οικογένεια, άλλο κάποιος που κινείται μόνο κέντρο – σπίτι – δουλειά, άλλο ένας επαγγελματίας με Van που γράφει χιλιόμετρα φορτωμένος.Οι high budget επιλογές (Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli) είναι για όσους θέλουν προφανώς την ασφάλεια, το φρενάρισμα, την άνεση και τη διάρκεια ζωής ενώ δεν τους πειράζει να δώσουν και «κάτι παραπάνω» (30%) για το «όνομα».
Οι mid budget μάρκες (Dunlop, Falken, Hankook, Nexen, Toyo, Yokohama, Μaxxis) προσφέρουν καλή ισορροπία τιμής - απόδοσης και ταιριάζουν στον μέσο Έλληνα οδηγό.
Οι low budget λύσεις (Linglong, Giti, Leao, Prinx) κερδίζουν τη θέση τους αφού βελτιώνουν προϊόντα και επιδόσεις τους έχοντας ταυτόχρονα μια super τιμή (έως και 70% καλύτερη από τις high budget μάρκες).
Μέσα από τις δοκιμές μας στο Autotriti βλέπουμε ότι η «σωστή» μάρκα δεν είναι πάντα η πιο ακριβή, αλλά αυτή που ταιριάζει στο αυτοκίνητο, στη χρήση και στο πορτοφόλι του οδηγού. Το σημαντικό είναι να ξέρεις πού μπορείς να κάνεις συμβιβασμό και πού δεν επιτρέπεται καμία υποχώρηση (ειδικά όταν μιλάμε για φρενάρισμα και ασφάλεια).
