Με 28.700 ευρώ πάντως είναι 600 ευρώ φτηνότερη από την 2λιτρη Χ1 sDrive18i των 150 ίππων χωρίς τετρακίνηση.

Η προσθήκη στη γκάμα της Χ1 του τούρμπο κινητήρα των 1.600 κ.εκ και των 143 ίππων μόνο θετικά μπορεί να κριθεί.

Στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό της X1, η ποιότητα κατασκευής δεν επιδέχεται κριτικής.

Οδηγώντας την πισωκίνητη sDrive16i καταλήξαμε για μια ακόμη φορά στο συμπέρασμα πως, η BMW Χ1 είναι το πιο οδηγοκεντρικό crossover με οδική συμπεριφορά που θα ζήλευαν και σπορ μοντέλα.

BMW X1 sDrive16i

10.898 Επισκέψεις στο άρθρο (19/5/2013)

Με τον 1.600άρη TwinPower τούρμπο κινητήρα της BMW, είναι επιτέλους διαθέσιμη η Χ1 στην ελληνική αγορά, χωρίς να χάνει ουσιαστικά τίποτα από το χαρακτήρα της κερδίζοντας ωστόσο τη φορολογική ασυλία.

Ήρθε επιτέλους η ώρα που o 1.600άρης TwinPower της νέας γενιάς των τούρμπο κινητήρων βενζίνης της BMW, μετά τις Σειρές 1 και 3, εφοδίασε και την X1. Σκοπός αυτής της κίνησης ήταν να κάνει το crossover της γερμανικής φίρμας πιο θελκτικό από φορολογικής άποψης για τα ελληνικά δεδομένα. 

Aλλωστε, η X1 με τον κινητήρα αυτό είναι διαθέσιμη μόνο στην ελληνική και την… τουρκική αγορά! Η έκδοση sDrive16i της δοκιμής μας είναι επίσης απαλλαγμένη από το βάρος και το κόστος της αποτελεσματικής σε κάθε περίπτωση τετρακίνησης xDrive, προσφέροντας τούρμπο επιδόσεις σε συνδυασμό με “σεμνές” απαιτήσεις σε καύσιμο. Μέσα στο 2012, η X1 που παρουσιάστηκε το 2010, δέχτηκε μία μικρή ανανέωση. Στο compact και δυναμικό της αμάξωμα ανακαλύπτεις τα νέα μπροστινά φώτα και τα πίσω με λάμπες LED, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με ψηλότερα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης και τονισμένη «ποδιά», τους εξωτερικούς καθρέφτες που φέρουν τα φλας και τις πιο έντονες ακμές στο πλάι. 


Εσωτερικό: Λιτό και ποιοτικό
Στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό της X1, η ποιότητα κατασκευής δεν επιδέχεται κριτικής. Τα υλικά, το φινίρισμα και η εργονομία παραμένουν σε κορυφαία επίπεδα. Μόνο που η συγκεκριμένη έκδοση δείχνει πιο λιτή και δεν έχει την hi-tech αύρα των μεγαλύτερων, αφού τη θέση του χειριστηρίου i-Drive και της έγχρωμης οθόνης για το σύστημα infotainment στο κέντρο του ταμπλό, έχουν πάρει πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα. Επίσης οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων δεν δείχνουν τόσο αντάξιες της τιμής του αυτοκινήτου. 

Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης. Στον τομέα της πρακτικότητας, η «μικρή» X1 τα καταφέρνει σχετικά καλά, χάρη και στον αξιοποιήσιμο χώρο αποσκευών των 420 λτ. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε, αφορά στον ωφέλιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες, που δεν είναι και από τους καλύτερους στην κατηγορία.


Στο δρόμο: Στρίβει με σιγουριά
Οδηγώντας την πισωκίνητη sDrive16i καταλήξαμε για μια ακόμη φορά στο συμπέρασμα πως, η BMW Χ1 είναι το πιο οδηγοκεντρικό crossover με οδική συμπεριφορά που θα ζήλευαν και σπορ μοντέλα. Καλοστημένη, με τιμόνι άμεσο και πλούσιο σε πληροφόρηση, με γρανιτένιο πλαίσιο και δυναμικά χαρακτηριστικά, η Χ1 σε κάνει να ξεχνάς ότι, είναι πιο ψηλή από το κανονικό. Δε γέρνει, στρίβει με ακρίβεια και πατάει με τρομερή σιγουριά. 

Επιπλέον, η ροπή του κινητήρα δίνει τη δυνατότητα σε γλιστερή άσφαλτο να παίξεις με την πίσω κίνηση, αν το θελήσεις έχοντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απενεργοποιημένα. Χάρη στα ελαστικά 225/50 R17 και τη σοφιστικέ ανάρτηση είναι άνετη, χωρίς ποτέ να τη νιώσεις πλαδαρή. ¶ξια μνείας είναι και η ποιότητα κύλισης (μόνο πάνω από τα 140 χλμ./ώρα ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αισθητός), ενώ μπορεί να κινηθεί στο «πατημένο» χώμα το ίδιο άνετα χωρίς τριγμούς ή κοπανήματα.


Κινητήρας- Επιδόσεις: Το τούρμπο της δίνει φτερά 
Ο 1.600άρης Twin Power με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό βενζίνης αποδίδει κάτι παραπάνω σε σχέση με τις 116i και 316i. Έτσι, η ιπποδύναμη από τους 136 είναι στους 143 ίππους, με τη ροπή να παραμένει ίδια στα 220 Nm και να αποδίδεται σταθερά από τις 1.400-4.400 σ.α.λ. Η πράξη δικαιώνει απόλυτα τη χρήση του κινητήρα αυτού. Δυνατός, με ροπή από χαμηλά, όχι μόνο προσφέρει ολοζώντανες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ.), αλλά είναι και εύηχος και εξαιρετικά πολιτισμένος. 

Σε αυτό φυσικά συμβάλλει και το (προαιρετικό) αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με την αμεσότητά του και την ραφιναρισμένη λειτουργία του. Το μόνο μεμπτό είναι πως, παρά τη λογική θεωρητική κατανάλωση (7,3 λτ./100 χλμ.), οι εκπομπές CO2 των 170 γρ./χλμ. δεν επιτρέπουν είσοδο στον «πράσινο» δακτύλιο και επιβάλλουν τέλη κυκλοφορίας 382,5 ευρώ.


Τιμή – εξοπλισμός
Με 28.700 ευρώ πάντως είναι 600 ευρώ φτηνότερη από την 2λιτρη Χ1 sDrive18i των 150 ίππων χωρίς τετρακίνηση. Με απόσυρση, οι τιμές των δύο μοντέλων είναι πρακτικά ίδιες (27.406 η sDrive16i και 27.429 ευρώ η sDrive18i), αλλά η διαφορά σε τεκμήριο, έξοδα ασφάλειας, φόρο πολυτελείας κτλ. είναι σημαντική. Από τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας δε λείπει τίποτα, εκτός από τις ζάντες αλουμινίου. 


Συμπέρασμα
Η προσθήκη στη γκάμα της Χ1 του τούρμπο κινητήρα των 1.600 κ.εκ και των 143 ίππων μόνο θετικά μπορεί να κριθεί. Το μοτέρ είναι εξαιρετικό και κινεί δυναμικά το crossover της BMW, χωρίς να έχει χάσει ουσιαστικά τίποτα από το ταμπεραμέντο των μεγαλύτερων εκδόσεων. Το εσωτερικό δείχνει και είναι πιο λιτό, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί σοβαρό μειονέκτημα. Πάντως η τιμή του αυτοκινήτου παραμένει αλμυρή.

200 διαθέσιμα στοιχεία για BMW  X1
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto