H Μercedes έχει ενσωματώσει την τεχνολογία με τέτοιο τρόπο ώστε η καμπίνα και το πορτ-μπαγκάζ να μη χάνουν καθόλου σε χώρο.

Θα αναγνωρίζατε το εν λόγω μοντέλο αν δεν είχε τη συγκεκριμένη διακόσμηση; Να δώσουμε ένα tip; Έχει δύο «τάπες», μία σε κάθε πλευρά.

Στενότητα: Ο βενζινοκινητήρας 1,3 λίτρων συν το ηλεκτρικό μοτέρ και όλα τα ηλεκτρονικά γεμίζουν καλά το εμπρός διαμέρισμα του πλαισίου.

Πλήρως φορτισμένη: η μπαταρία με τις 15 kWh επαρκεί για 60 χλμ. περίπου.

Στη δεξιά θέση: ακόμη δεν μας άφησαν να την οδηγήσουμε. Πήραμε όμως μια καλή γεύση.

Οδηγούμε: Μercedes A-Class Hybrid

Διαβάστηκε από 4985 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2019
 

To αστέρι συναντά τον… κεραυνό! Πολύ πειστική η νέα A-Class και ως Plug-in hybrid μοντέλο: μας κέρδισε με πολλή δύναμη και χαμηλή κατανάλωση.

Πολλοί φορείς λένε διαρκώς τι πρέπει να γίνει για να φτάσουμε σε μια πιο καθαρή μετακίνηση. Να μπουν φορτιστές, να βελτιωθεί η υποδομή κλπ. Και όχι μόνο στην Ελλάδα. Σε όλη την Ευρώπη, είναι η ίδια ακριβώς συζήτηση. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν εταιρείες που προχωρούν από τα λόγια στις πράξεις, όπως η Mercedes.

Παρόλο που δεν υπάρχει κάτι αρνητικό απέναντι στην EQC, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Mercedes, σίγουρα ένα SUV με βάρος 2,5 τόνων δε μπορεί να λογίζεται ως σωτήρας του κλίματος και του περιβάλλοντος.

Αντιθέτως, η A-Class παραμόνευε και οι μηχανικοί της Mercedes τη μετέτρεψαν αθόρυβα σε Plug-in υβριδικό μοντέλο. Και πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση πνευματικών πόρων και όχι απλώς μια τοποθέτηση ενός έξτρα ηλεκτρικού μοτέρ και μιας μπαταρίας.  Έτσι, η εξάτμιση τελειώνει ανάμεσα στα εμπρός και τα πίσω καθίσματα. Κι αυτό για να χωράει κάτω από το πίσω κάθισμα η μπαταρία με τις 15 κιλοβατώρες, το ρεζερβουάρ βενζίνης πήγε ακόμα πιο πίσω (χωρίς να επηρεάζει το πορτ-μπαγκάζ). Για ακριβή νούμερα ωστόσο, μη μας ρωτάτε. Θα τα ξέρουμε όταν θα γίνει η επίσημη πρεμιέρα.

Είχαμε ωστόσο την ευκαιρία να γνωρίσουμε το αυτοκίνητο αν και όχι από την εμπρός αριστερή θέση ακόμη. Εκεί κάθεται ένας μηχανικός της Daimler. Eμείς, συνοδηγοί. Αν και δεν έχει πολλή σημασία, διότι ό,τι θα μπορεί να κάνει η τελική A-Class PIH (Plug-in Hybrid) τα βλέπουμε εδώ ούτως ή άλλως.

Με τις καλοκαιρινές θερμοκρασίες να έχουν παγιωθεί για τα καλά, ακόμα και στο εξωτερικό, η A-Class το έκανε εύκολο να τη συμπαθήσουμε. Είχαμε την ευκαιρία να προψύξουμε την καμπίνα μέσω ενός App. Aυτή η Α-Class βλέπετε μπαίνει και στην πρίζα. Χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει την ακτίνα δράσης της. Οπότε: βγάζουμε το φις και ξεκινάμε.

Φυσικά, δεν προκαλεί έκπληξη το ότι ένα Plug-in hybrid όχημα κυλάει τόσο ήσυχα – το γνωρίζουμε αυτό ήδη από τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό που μας άρεσε όμως ήταν το πόσο σβέλτα αποκρίνεται. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 75 kW, 102 ίππους δηλαδή. Κι αυτό αρκεί για πολύ καλές επιδόσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, έχουμε πιάσει 140 χλμ./ώρα και ο 1,3 λίτρων βενζινοκινητήρας δεν έχει εμπλακεί ακόμη.

Και αυτό θα το κάνει μόνο όταν α) τον απασχολήσεις με κάποιο kickdown ή β) αν μπεις στο Sport mode. Eκεί η A-Class μπαίνει σε μια διάθεση GTI και στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να δεις άνετα 200 χλμ./ώρα.

Σε πολλά υβριδικά η ηλεκτρική αυτονομία «ξεζουμίζεται» πολύ γρήγορα, αλλά όχι στην A-Class. Ανακτά ενέργεια από τον εμπρός άξονα και φορτίζει έτσι τη μπαταρία. Το δε όλο εγχείρημα μοιάζει πιο επιτυχημένο από ότι αν έδινε ηλεκτρικό ρεύμα στον πίσω άξονα. Σκεφτείτε ότι, τη διαδρομή των 58 χλμ. της επιστροφής για να αφήσουμε το αυτοκίνητο, την κάναμε αμιγώς ηλεκτρικά.

Η άποψή μας
Το συγκεκριμένο plug-in υβριδικό καθιστά πολύ εύκολο να συμπαθήσεις αυτήν τη φιλοσοφία ισχύος. Είναι αρκετά σπορ, οικονομική και –σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά- δε θυσιάζει καθόλου την αυτονομία του.  Πόσο θα κοστίζει; Θα δούμε προς τα τέλη της χρονιάς. 

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Και μόνο η αίσθηση της οδήγησης ενός ηλεκτρικού οχήματος με την αυτονομία που παρέχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι απόλυτα ελκυστική. Περιμένουμε ωστόσο ότι, το όλο πακέτο δε θα είναι και το πιο προσιτό, όταν ξεκινήσει να πωλείται.