ΦΡΕΝΑ

Σύστημα φρένων

Το σημαντικότερο σύστημα του αυτοκινήτου που αφορά την ασφάλειά μας είναι το σύστημα πέδησης (φρένα).

 

Πατώντας το πεντάλ του φρένου, ουσιαστικά σπρώχνουμε τα υγρά από το δοχείο των φρένων, στο υπόλοιπο κύκλωμα και συγκεκριμένα στο πιστόνι της δαγκάνας, η οποία με τα τακάκια, πιέζει τα δισκόφρενα, σταματώντας μέσω τριβής τους τροχούς. Από την παραπάνω διαδικασία, εξαρτάται εν πολλοίς η ασφάλειά μας στο δρόμο και επομένως θα πρέπει να γνωρίζουμε, όλες τις λεπτομέρειες που θα μας βοηθήσουν να ελέγξουμε αν το σύστημα πέδησης λειτουργεί σωστά ή αν πρέπει να απευθυνθούμε στο πρώτο συνεργείο που θα βρούμε μπροστά μας.

Πώς "τσεκάρουμε" τα φρένα μας;

• Πρώτα απ’όλα θα πρέπει να ελέγχουμε τη στάθμη των υγρών των φρένων στο δοχείο τους.

• Χαμηλή στάθμη του υγρού, σημαίνει είτε φθορά των υλικών τριβής, οπότε θα χρειαστεί να συμπληρώσουμε υγρό στο κύκλωμα, είτε διαρροή από κάποιο σωληνάκι του συστήματος και άρα θα πρέπει να το πάμε σε συνεργείο.

• Αν δούμε την παραμικρή υγρασία πίσω από κάθε τροχό, θα πρέπει να ελέγξουμε τα σωληνάκια των φρένων ή/και να απευθυνθούμε σε κάποιο τεχνικό.

• Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευκτη φθορά από την καθημερινή και συνεχή χρήση του συστήματος πέδησης είναι εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλικών τριβής.

• Το υλικό από τα τακάκια που εφάπτεται με το δίσκο έχει πάχος περίπου ένα εκατοστό, το οποίο με τη χρήση του μεσαίου πεντάλ ολοένα και μειώνεται.

• Για να ελέγξουμε την κατάσταση των δίσκων και των υλικών τριβής θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό.

• Αν το υλικό τριβής είναι από περίπου 5 χλστ. και κάτω, ή πιο συγκεκριμένα, αν η φθορά έχει φτάσει την "χαρακιά" που δείχνει το όριο του τακακιού, τα τακάκια θέλουν άμεσα αντικατάσταση.

• Για να ελέγξουμε την κατάσταση του δίσκου, αρκεί να ακουμπήσουμε το δάκτυλό μας στο πιο ακραίο σημείο της περιμέτρου του, ώστε να δούμε αν έχει κάνει κάποιο «δόντι» κι αν ναι, θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιο συνεργείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊοντα αυτοκινητου