Ηλεκτροκίνηση: Περιορίζει τις συνολικές δαπάνες ενός στόλου;

Περιορίζεται το συνολικό κόστος χρήσης του στόλου με την ηλεκτροκίνηση;
Το κόστος καυσίμων υπολογίζεται πως αντιστοιχεί στο 1/3 του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας σε ένα αυτοκίνητο.
Τα ηλεκτρικά οχήματα, δεδομένα έχουν μειωμένο κόστος χρήσης, λόγω οικονομικότερου service, σε σχέση με τα συμβατικά.
Κλειδί οι κρατικές επιδοτήσεις για τους επαγγελματικούς στόλους, με τα ποσά να κυμαίνονται ανάμεσα στα 4.000 και τα 6.000 ευρώ ανά όχημα.
auto.accessories Team
Δεδομένου πως η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη μέρα με τη μέρα, αναμενόμενα η μείωση του «Συνολικού Κόστους Χρήσης» (σ.σ. γνωστό και ως TCO, αντιπροσωπεύει το συνολικό κόστος καθ΄όλη τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου) μπορεί να γίνει μέρος αυτής της πορείας, αξιοποιώντας έτσι όλα τα οφέλη του εξηλεκτρισμού του στόλου!
Την ίδια ώρα, όμως, ως κάτι το νέο, καινούργιο και καινοτόμο, έχει συναντήσει αρκετούς «πολέμιους» οι οποίοι αντικρούουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επικαλούμενοι τα υψηλά κόστη κτήσης και συντήρησης, καθώς και τις ακριβές τιμές στην ενέργεια.
Εξάλλου, οι εποχές που ζούμε είναι «ρευστές» καθώς μαστίζονται από την ενεργειακή κρίση και τις διάφορες οικονομικές διαταράξεις, που στο σύνολό τους δυσχεραίνουν την γρήγορη και ευρεία εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, εντούτοις σε κάθε περίπτωση το πόρισμα είναι ένα: η ηλεκτροκίνηση μπορεί όντως να βελτιστοποιήσει το συνολικό κόστος χρήσης.
Ο εξηλεκτρισμός του στόλου μειώνει πλέον το κόστος χρήσης
Για αρχή, να υπενθυμίσουμε εδώ πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθαν να κατακτήσουν τις ζωές μας χάρη στον «πράσινο» και πιο βιώσιμο χαρακτήρα τους - ως μια εναλλακτική προσπάθεια για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, μιας και, ως γνωστόν, ένα μεγάλο μέρος των εκπομπών άνθρακα προέρχεται από τα αυτοκίνητα. Εκτός όμως από αυτά, η ηλεκτροκίνηση βρίσκει «πρόσφορο έδαφος» και αναπτύσσεται ταχέως χάρη στο μειωμένο κόστος χρήσης.
Από εκεί καιι πέρα, σημαντικό ρόλο στην μείωση του «Συνολικού Κόστους Χρήσης (TCO)» ενός ηλεκτρικού οχήματος παίζει και η κρατική επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά η οποία βρίσκεται στην 3η φάση της. Η εν λόγω ενέργεια λοιπόν επιδοτεί την μίσθωση/αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, με μέγιστο ποσό τις 6.000€ ανά όχημα (για στόλους μέχρι 20 μονάδες) ή τις 4.000 ευρώ ανά όχημα (για πάνω από 20 μονάδες), κάτι που επηρεάζει θετικά την μείωση του TCO των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το κόστος καυσίμων φτάνει το 1/3 του συνολικού κόστους
Τι εννοούμε όμως με το Συνολικό Κόστος Χρήσης (αλλιώς TCO); Με τον όρο αυτό περιγράφουμε το συνολικό κόστος καθόλη τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό είναι για παράδειγμα, πως το κόστος καυσίμων φτάνει πλέον το 1/3 του συνολικού κόστους. Ως εκ τούτου διαχειριστές και ιδιοκτήτες θα πρέπει να βρουν διάφορους τρόπους μείωσης, κι ένας από αυτούς είναι η στροφή προς το ρεύμα ως εναλλακτικό «καύσιμο». Εάν μιλάμε με όρους τιμών ενέργειας δε, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, παρόλο που τόσο τα καύσιμα όσο και η ηλεκτρική ενέργεια έχουν αυξηθεί πολύ, ο μηνιαίος προϋπολογισμός για τα καύσιμα είναι πολύ υψηλότερος από τον προϋπολογισμό για την ηλεκτρική ενέργεια, στην περίπτωση φόρτισης στο σπίτι ή στο γραφείο.
Το συνολικό κόστος ενός ηλεκτρικού είναι φθηνότερο από το αντίστοιχο θερμικό
Το παραπάνω επιχείρημα ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θέση του με την ανοδική τάση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, λοιπόν. ο εξηλεκτρισμός των επαγγελματικών στόλων έχει ήδη ξεκινήσει, φτάνοντας σε ένα επίπεδο που το συνολικό κόστος κτήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων - με τις επιδοτήσεις - να είναι συγκρίσιμος ενίοτε με ένα αντίστοιχο όχημα με θερμικό κινητήρα. Σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα με plug-in συστήματα μετάδοσης κίνησης εξάλλου, το TCO εξαρτάται από την φορολογική κατάσταση κάθε χώρας καθώς και τον τρόπο φόρτισης. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα αρκετοί ιδιοκτήτες και διαχειριστές στόλου, οι οποίοι εκτιμούν και αξιολογούν λανθασμένα τη διαδικασία υιοθέτησης των ηλεκτρικών, χάνοντας έτσι τα οφέλη από την μετάβαση σε αυτά.
Συνέχεια του άρθρου >>>