Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/1/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/1/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Το Opel Astra και ο ανταγωνισμός
 

O παλιός αλλιώς, ο νέος ωραίος!
 

Οι σφετεριστές του θρόνου των πωλήσεων για τη χρονιά που μας πέρασε ήταν πολλοί. Η τελική διάκριση του Opel Astra ήταν αποτέλεσμα όχι μόνο της συνολικής αξίας του Γερμανικού μοντέλου αλλά και ορισμένων συγκυριών, χωρίς να παραβλέπουμε και τις επισταμένες προσπάθειες της ελληνικής αντιπροσωπείας, σε επίπεδο διαφημιστικής υποστήριξης. Σε μια κλάση της οποίας τα μέλη αυξάνονται διαρκώς και το επίπεδο ανεβαίνει, η αντιπαράθεση του πρωταθλητή των πωλήσεων με τους ανταγωνιστές εμφανίζει αυξημένο ενδιαφέρον.

Η κλάση των μικρομεσαίων αυτοκινήτων διαρκώς διευρύνεται καθώς νέες προτάσεις κάνουν την εμφάνισή τους. Το περασμένο έτος είχαμε τρεις νέες αφίξεις (Peugeot 307, Fiat Stilo και Toyota Corolla -έστω μόλις πριν την αλλαγή του χρόνου) και μια ανανέωση (Ford Focus). Από τα υπάρχοντα μοντέλα, χωρίς αλλαγές έμεινε ο "πρωταθλητής" των πωλήσεων Opel Astra, καθώς και τα Nissan Almera, Renault Megane, Seat Leon και VW Golf, που ανέκαθεν αποτελούσαν σταθερές αξίες της κατηγορίας. 
Ο σκληρός ανταγωνισμός της κατηγορίας μεγιστοποιεί την επιτυχία του μοντέλου της Opel, που ως ένα βαθμό δικαιολογείται από τη συνολική αξία του Astra στην ελληνική αγορά. Αν αναλογιστεί κανείς πως τα μοντέλα των Peugeot, Fiat και της Toyota δεν είχαν ολόκληρο έτος για να αναπτυχθεί πλήρως η δυναμική τους σε επίπεδο πωλήσεων, ενώ και το Ford Focus σημείωσε μια σταθερή πορεία με ανοδικές τάσεις στο τελευταίο τρίμηνο του 2001 που το κατέταξαν, με συνολικές ετήσιες πωλήσεις 7.444 μονάδες, στην πρώτη θέση μεταξύ των μοντέλων της πολυεθνικής εταιρείας. Το Astra "έκλεισε" το 2001 με 13.337 ταξινομήσεις, νούμερο που το έφερε στην πρώτη θέση των πωλήσεων μεταξύ όλων των αυτοκινήτων της αγοράς. Το VW Golf προς το τέλος του έτους άρχισε να διατίθεται με πολύ μικρούς χρόνους παράδοσης, στοιχείο που αναμένεται να επηρεάσει θετικά την εμπορική του πορεία κατά το 2002, ολοκληρώνοντας το περασμένο έτος με 9.318 πωλήσεις. Με 6.323 πωλήσεις, έκλεισε το 2001 το Nissan Almera, που τουλάχιστον στην αρχή της χρονιάς υποστηρίχτηκε αρκετά δυναμικά σε επίπεδο διαφήμισης από την ελληνική αντιπροσωπεία. Για το Renault Megane το 2001 ήταν μια "υποτονική" χρονιά, η οποία έκλεισε με 4.014 ταξινομήσεις (μέχρι και το Δεκέμβριο του 2001). Λιγότερες πωλήσεις μέσα στο περασμένο έτος σημείωσε το Seat Leon, του οποίου οι ταξινομήσεις μέχρι και το Δεκέμβριο, έφτασαν τις 3.360. 
Εχοντας αυτά τα δεδομένα, μια εφ' όλης της ύλης αντιπαράθεση των ανταγωνιστικών ως προς το Astra μοντέλων, μπορεί να μας δώσει μια τάξη μεγέθους για τις διαφορές μεταξύ των αυτοκινήτων και πως αυτές "μετρούν" στη συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Το Opel Astra και ο ανταγωνισμός
 
To Astra και οι άλλοι...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Παθητική ασφάλεια
Σκληρός ο ανταγωνισμός για εσωτερικούς χώρους
Ασφαλές το Astra, με σοβαρό όμως ανταγωνισμό
Ποιότητα και σχεδίαση κοντά στην κορυφή