Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/3/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/3/2001
Σπορτίφ Toledo, ευκολία χειρισμών Primera 
Στο δρόμο και οι δύο περιπτώσεις επιδεικνύουν μεγάλη φιλικότητα προς τον οδηγό, ενώ και οι επιβάτες αισθάνονται ασφάλεια. Οι έχοντες σπορτίφ βλέψεις, στο λογικό για την κατηγορία πλαίσιο, θα ικανοποιηθούν περισσότερο από τη συμπεριφορά του Ισπανικού μοντέλου. Η ανάρτησή του είναι σαφώς πιο σφιχτή, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει καλύτερη αίσθηση από το αντίστοιχο του Ιάπωνα ανταγωνιστή, ενώ είναι και λίγο πιο βαρύ. Στον τομέα των φρένων και στις δύο περιπτώσεις οι επιλογές των μηχανικών δικαιώνονται όντας εξίσου αποτελεσματικές, με τους δίσκους του Toledo σε όλους τους τροχούς (εμπρός αεριζόμενοι και πίσω απλοί) να προσφέρουν καλύτερη αίσθηση. Η ανάρτηση του Primera επιδεικνύει εξαιρετική αποσβεστική ικανότητα και μόνο σε βαθιές εγκάρσιες ανωμαλίες θα ενοχλήσει με θόρυβο ή και με αναπήδηση του πίσω άξονα. Στις ευθείες η σταθερότητα που επιδεικνύουν τα δύο μοντέλα είναι πολύ καλή. Σε δρόμους με στροφές, η υποστροφή είναι η συνήθης αντίδραση και των δύο αυτοκινήτων μοντέλων κάτω από πίεση. Εμφανίζεται πιο γρήγορα στο Ιαπωνικό μοντέλο, καθώς το Toledo έχει υψηλότερα όρια πλευρικής πρόσφυσης, αλλά ελέγχεται εύκολα με το ελαφρύ τιμόνι. Το στοιχείο που θα αφήσει στον οδηγό του Toledo μια όχι και τόσο θετική αίσθηση είναι αυτό της υστέρησης στην απόκριση του γκαζιού -ιδιαίτερα αμέσως μετά από ένα φρενάρισμα- το οποίο οφείλεται στην ηλεκτρονική διαχείριση της πεταλούδας του γκαζιού. Στο σημείο αυτό είναι που θα μνημονευτεί η αμεσότητα εκτέλεσης των εντολών του οδηγού από το μηχανικό σύνολο του Primera.
 


Οι μικρότερες σε σχέση με το Primera κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι απόρροια της σφιχτής ανάρτησης. Τα περιθώρια πρόσφυσης του Toledo είναι αρκετά υψηλά.
 

Η ανάρτηση του Primera επιδεικνύει μεγάλη αποσβεστική ικανότητα, φροντίζοντας για την καλή κατάσταση των επιβατών ακόμα και μετά από μεγάλες αποστάσεις.
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μοντέλο Nissan Primera 1,6 VVTi Seat Toledo 1,6 16V
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.597 1.597
Βαλβίδες 16 16
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 111/5.940 106/5.530
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 147/4.200 149/4.610
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,9 11,8
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,1 11,8
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) 19,9 17,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 186 192
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 8,6 8,8
Βάρος (κιλά) 1.238 1.279
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 475 500

 ΣΥΓΚΡIΤΙΚΟ Νιssan Primera 1,6 VVTi - Seat Toledo 1,6 16V6
 Βίοι παράλληλοι...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δυνατοί και πολιτισμένοι οι νέοι κινητήρες 
Ποιότητα και χώροι για πέντε 
Σπορτίφ Toledo, ευκολία χειρισμών Primera 
And the winner is...