Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/3/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/3/2001

ΣΥΓΚΡIΤΙΚΟ 
Νιssan Primera 1,6 VVTi - 
Seat Toledo 1,6 16V
 

Βίοι παράλληλοι... 
 

Στη μεσαία κατηγορία, απευθυνόμενα στο ίδιο κοινό, το Nissan Primera και το Seat Toledo "μάχονται" για τη διάκριση σε μια κατηγορία που ενδιαφέρει μια σεβαστή σε μέγεθος μερίδα καταναλωτών. Και τα δύο μοντέλα του συγκριτικού πρόσφατα υπέστησαν... "μεταμόσχευση καρδιάς", αναβαθμίζοντας έτσι το τεχνολογικό τους υπόβαθρο, ενώ παράλληλα περιόρισαν και τους εκπεμπόμενους ρύπους.
  


Από τη μια μεριά το Nissan Primera που προσφάτως απέκτησε κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και από την άλλη το Seat Toledo με το νέο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων. Με παρεμφερή τιμή αγοράς (κοντά στα 5,8 εκατομμύρια δραχμές), τα δύο μοντέλα δείχνουν να "σημαδεύουν" απευθείας τον ίδιο στόχο: Τον οικογενειάρχη που θέλει χώρους, προηγμένο τεχνολογικά κινητήρα που προσδίδει ικανοποιητικές επιδόσεις, συμβάλλοντας και στην καλή εικόνα του αυτοκινήτου στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, και οικονομία καυσίμου. Πιο παλιός "γνώριμος" το Seat Toledo που λανσαρίστηκε το φθινόπωρο του 1998, προβάλλει υψηλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, με ένα αμάξωμα του οποίου η σχεδίαση αποπνέει στιβαρότητα, όντας παράλληλα και ευχάριστο οπτικά. Η στιβαρότητα αυτή του Ισπανικού αμαξώματος υποδηλώνεται και από το βαρύ ήχο που κάνουν οι πόρτες κατά το κλείσιμο -χαρακτηριστικό των Γερμανικών επιρροών στην κατασκευή. "Απέναντι" έχουμε το Nissan Primera, το οποίο παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 1999. Ακολουθώντας και αυτό τις επιταγές της σύγχρονης σχεδιαστικής αντίληψης των αυτοκινήτων που θέλουν τονισμένα τα χαρακτηριστικά του family look, το Ιαπωνικό μοντέλο δείχνει την προέλευσή του, φέροντας στοιχεία που συναντώνται και σε άλλα μοντέλα της Nissan. Αυτό όμως είναι κάτι που ισχύει και για το Toledo, αφού οι ομοιότητες με τα Leon και Ibiza είναι παραπάνω από εμφανείς. Ανάλογη είναι και η εικόνα από το εσωτερικό των δύο μοντέλων, καθώς η ποιότητα των υλικών αλλά και της συναρμολόγησης "προδίδει" την προέλευση. Και στις δύο περιπτώσεις το φινίρισμα αφήνει "υποσχέσεις" για μακροχρόνια απροβλημάτιστη συμβίωση, χωρίς τριγμούς ή άλλους ανεπιθύμητους θορύβους. Διαφορές εντοπίζονται στον εξοπλισμό των βασικών εκδόσεων, όπου κεφαλή παίρνει το Ισπανικό μοντέλο, καθώς διαθέτει επιπλέον δύο πλευρικούς αερόσακους, και πλήρες ηχοσύστημα. Η αμέσως επόμενη έκδοση του Nissan Primera που διαθέτει τους δύο πλευρικούς αερόσακους, είναι η Elegance και κοστίζει 6.100.000 δραχμές.
 


Τα αμυγδαλωτά εμπρόσθια φανάρια του Nissan Primera είναι και τα στοιχεία που διαφοροποιούν αισθητικά την τελευταία γενιά του μοντέλου από την προηγούμενη.
 

Τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα εμπρός του Seat Toledo ακολουθούν τη φόρμα του αμαξώματος, ενώ ταιριάζουν απόλυτα και με τη γενικότερη αισθητική.
 

 ΣΥΓΚΡIΤΙΚΟ Νιssan Primera 1,6 VVTi - Seat Toledo 1,6 16V6
 Βίοι παράλληλοι...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δυνατοί και πολιτισμένοι οι νέοι κινητήρες 
Ποιότητα και χώροι για πέντε 
Σπορτίφ Toledo, ευκολία χειρισμών Primera 
And the winner is...