Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/4/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Toyota Avensis 1,8
  

Στένεψαν τα όρια...
 

...ακόμα περισσότερο στη μεσαία κατηγορία με την έλευση του νέου Toyota Avensis. Ένα αυτοκίνητο που πλέον εκτός από τη δεδομένη αξιοπιστία, τους μεγάλους χώρους και τους δυνατούς κινητήρες που χαρακτήριζαν και το προγενέστερο μοντέλο, εμφανίζεται με ένα πιο πολυτελές παρουσιαστικό, ευρωπαϊκό αέρα και σημαντικά βελτιωμένη παθητική ασφάλεια και οδική συμπεριφορά.
  
Δεν αρκεί πλέον για να ξεχωρίσει ένα αυτοκίνητο από το πλήθος του όλο και πιο έντονου ανταγωνισμού να βασίζεται σε παραδοσιακές αξίες. Τα δεδομένα των αγοραστών αλλάζουν και οι απαιτήσεις γίνονται μεγαλύτερες, με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητούν συνεχώς λύσεις που θα κάνουν ένα νέο τους μοντέλο να καλύψει και τη μερίδα των αγοραστών που είχε ενδοιασμούς σε κάποιους τομείς με το προκάτοχο μοντέλο. 
Ένας σημαντικός τομέας που έλαβε υπ' όψη της η Toyota κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του νέου Avensis ήταν η σχεδίαση του αυτοκινήτου. Η τελευταία, η οποία προέρχεται από το σχεδιαστικό κέντρο ED2 της Toyota στη Νότια Γαλλία, είναι σε θέση να αλλάξει ριζικά τη χαμηλών τόνων εικόνα που χαρακτήριζε το προηγούμενης γενιάς Avensis. Το νέο μοντέλο δείχνει πολυτελές, στοιχείο το οποίο αναμένεται να συνηγορήσει σημαντικά στην εμπορική του καριέρα. Από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς δε θα βρει καμία ομοιότητα με το απερχόμενο μοντέλο. Στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος τα φωτιστικά σώματα χαρακτηρίζονται από το διάφανο κάλυμμα και τα δύο στρογγυλά στοιχεία, ενώ η ευμεγέθης παραλληλόγραμμη επιχρωμιωμένη μάσκα προσθέτει "τόνους" πολυτέλειας στο νέο Avensis. Στο πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου η έντονη ακμή που ξεκινάει από το εμπρός φανάρι και καταλήγει στο πίσω φωτιστικό σώμα σε συνδυασμό με την έντονα καμπύλη οροφή προσδίδουν δυναμισμό και στιβαρότητα στο νέο μεσαίο μοντέλο της Toyota. Η Toyota εκτός από τη σχεδίαση έδωσε μεγάλη βαρύτητα στην οδική συμπεριφορά, την άνεση και την παθητική ασφάλεια που προσφέρει το νέο Avensis. Στο δρόμο το νέο μοντέλο της Toyota εντυπωσιάζει κυρίως με την υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνει και η παρεχόμενη άνεση από την ανάρτηση. Η τελευταία είναι ανεξάρτητη και στους τέσσερις τροχούς, ενώ στον πίσω άξονα συναντάται η διάταξη από την Celica με ορισμένες τροποποιήσεις. Το νέο Avensis πρωτοπορεί στην παθητική ασφάλεια με την προσθήκη αερόσακου και για τα γόνατα του οδηγού, ενώ σε συνδυασμό με τα ζεύγη μετωπικών, πλευρικών και αερόσακων οροφής εγγυάται υψηλή προστασία των επιβατών σε ενδεχόμενο σύγκρουσης. Στον τομέα των κινητήρων, το νέο Avensis προσφέρεται με τα VVT-i μηχανικά σύνολα των 1,6 και 1,8 λίτρων που υπήρχαν και στο προγενέστερο μοντέλο. Η έκδοση 1,8 που είχαμε για δοκιμή διατίθεται μόνο στην έκδοση Sol, η οποία περιλαμβάνει υπερπλήρη εξοπλισμό και κοστίζει 22.980 ευρώ. Παράλληλα η τιμή αγοράς της έκδοσης με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων ξεκινάει από τα 19.650 ευρώ.



Τα εμπρός φωτιστικά σώματα "δένουν" με τη συνολική εικόνα του νέου Avensis. 


Η μεγάλη μάσκα με το χρωμιωμένο περίγραμμα τονίζει το πολυτελές ύφος του αυτοκινήτου.


Τα πίσω φανάρια χαρακτηρίζονται από το πολλαπλό κάτοπτρο και το κόκκινο κάλυμμα.
 
 



 

 






 


 




Χρηματοδότηση

Από 20% προκαταβολή, εξόφληση έως 72 μήνες με ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο 9,35% και 9,85% σταθερό και κυμαινόμενο αντίστοιχα.
Έξοδα δανείου 1,8 ευρώ ανά δόση και 88 ευρώ έξοδα φακέλου.

Τι μας άρεσε

Η υψηλή ποιότητα κύλισης.
 
Ο μεγάλος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών 

Τι δε μας άρεσε

Το ελαφρύ με μέτρια αίσθηση τιμόνι.
Ο αισθητός θόρυβος του κινητήρα μετά τις 3.000 σ.α.λ. 

 ΔΟΚΙΜΗ Toyota Avensis 1,8 
 Στένεψαν τα όρια... 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ελαστικός κινητήρας με ικανοποιητική ισχύ
Μεγάλοι χώροι στο εσωτερικό
Σταθερό στο δρόμο χωρίς σπορτίφ στοιχεία
Πολύ καλά υλικά και φινίρισμα 
9 αερόσακοι από το βασικό εξοπλισμό