Από την πρώτη στιγμή που θα κινηθεί κάποιος με το νέο μεσαίο μοντέλο της Toyota, το χαρακτηριστικό που θα εκτιμήσει είναι η άριστη ποιότητα κύλισης. Σε αυτό συμβάλλουν κυρίως η πολύ καλή μόνωση του θαλάμου των επιβατών από προηγμένης τεχνολογίας υλικά με μειωμένο βάρος, αλλά και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd:0,28). Το γεγονός αυτό εκτιμάται δεόντως τόσο κατά την κίνηση στην πόλη όσο και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.
Στον ανοιχτό δρόμο, το νέο Avensis παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα ακόμα και σε κεκτημένες ταχύτητες κίνησης αποπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό, ενώ η ανάρτηση είναι αποτελεσματική όταν το αυτοκίνητο περνάει από διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Εξίσου πολύ καλή οδική συμπεριφορά προσδίδει η ανάρτηση του Avensis και σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές, χωρίς όμως ο οδηγός να λαμβάνει σπορτίφ στοιχεία. Σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης, το μεσαίο Toyota παρουσιάζει λογικές κλίσεις, ωστόσο ο οδηγός δε θα ικανοποιηθεί από το ελαφρύ και μέτριο σε αίσθηση τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Αντίθετα το πεντάλ των φρένων έχει καλή αίσθηση, ενώ το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό σε ένα φρενάρισμα πανικού.
Οδηγώντας με "γραμμές", οι τροχοί του Avensis παρουσιάζουν αρκετά καλή πρόσφυση και μόνο όταν το δεξιό πεντάλ πιεστεί έντονα το αυτοκίνητο θα ανοίξει προοδευτικά την τροχιά του, ενώ με άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου θα "γυρίσει" σχετικά εύκολα ειδικά σε δρόμο με μέτριας ποιότητας άσφαλτο.
Το Avensis παρουσιάζει λογικές κλίσεις σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης είναι μέτρια.
Το Avensis 1,8 διαθέτει από το βασικό εξοπλισμό ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά διάστασης 205/55.
Η πίσω ανάρτηση βασίζεται σε αυτή του Celica και περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια με βραχίονες ελέγχου σύγκλισης των τροχών.