Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/7/2001

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Ford Maverick 2,0-Honda CR-V-Land Rover Freelander 5d-Toyota RAV4 5d
 

Στην επίθεση και στην άμυνα
 

To Ford Maverick εισήχθη προσφάτως στην Ελληνική αγορά και επιχειρεί ολομέτωπη επίθεση στην κατηγορία SUV. Οπλα του η χαμηλή τιμή διάθεσής του, ο καλός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και οι μεγάλοι χώροι του. Αμυνόμενοι, οι δημοφιλείς εκπρόσωποι Honda CR-V, Land Rover Freelander και Toyota RAV4, τους οποίους και αντιπαραθέτουμε.
 

Στις Η.Π.Α. η Ford είναι μεγάλη δύναμη στην παραγωγή τετρακίνητων μοντέλων με θηριώδεις για τα ευρωπαϊκά δεδομένα διαστάσεις. Στην άλλη μεριά του Ατλαντικού όμως και σε ανάλογη κατηγορία οχημάτων, η πολυεθνική κατασκευάστρια "έλαμπε διά της απουσίας της". Η πρόσφατη απόπειρα εισόδου στην κατηγορία των S.U.V. είναι αρκετά ελπιδοφόρα. 
Οι προδιαγραφές για εμπορική επιτυχία υφίστανται, καθώς και το προϊόν είναι καλό αλλά και η τιμή διάθεσής του στην αγορά θεωρείται άκρως ανταγωνιστική. Και πώς αλλιώς θα "στεκόταν" σε μια κατηγορία όπου οι υπόλοιποι εκπρόσωποι "μετρούν" κάμποσα χρόνια παρουσίας, έχοντας εδραιωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού; 
Εξ ορισμού τα μοντέλα της κατηγορίας των S.U.V. επιδεικνύουν σαφώς καλύτερη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο από τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου μοντέλα. Η τετρακίνηση και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς και τους ισχυρούς κινητήρες, παρέχουν δυνατότητα πρόσβασης σε απρόσιτες για τα κοινά Ι.Χ. περιοχές. Επιγραμματικά, ο χαρακτηρισμός που ταιριάζει περισσότερο στα μοντέλα της κατηγορίας είναι "ελαφρύ πυροβολικό", καθώς συνδυάζουν τη δυνατότητα κίνησης σε δύσβατα εδάφη με την καλή οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. 
Το μοντέλο που πρώτο έκανε την εμφάνισή του στην αγορά λανσάροντας αυτές τις αξίες ως προτερήματά του ήταν το RAV4 της Toyota. Το Ιαπωνικό μοντέλο αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στη δεύτερή του γενιά και εξακολουθεί να συγκινεί τους λάτρεις της "light" περιπέτειας. Διαθέτει πολύ καλό κινητήρα και ικανοποιητικούς χώρους για πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους. Προσφέρει πολύ καλό εξοπλισμό και ανέσεις, ανάλογες με αυτές ενός "κανονικού" επιβατικού. 
Αλλη ιαπωνική πρόταση είναι το Honda CR-V, το οποίο ήδη μετράει σχεδόν 5 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές, σχεδόν απαράλλαχτο. Είναι το πιο "ασφάλτινο" από τα μοντέλα του συγκριτικού μας, ενώ διαθέτει και τον πιο εύστροφο κινητήρα που του προσδίδει επιδόσεις με τις οποίες το CR-V μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση αρκετά επονομαζόμενα GT ή GTi. 
Γόνος "καλής οικογένειας" και με παράδοση στις εκτός δρόμου αναζητήσεις είναι το μικρότερο σε κυβισμό μοντέλο του συγκριτικού μας, το Land Rover Freelander. Σε αυτό συναντώνται η σύγχρονη σχεδιαστική αντίληψη με την υψηλή τεχνολογία και την τεχνογνωσία για τις καλύτερες και πιο άνετες εκτός δρόμου μετακινήσεις. 
Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, το Maverick εμφανίζεται αρκετά συντηρητικό. Σε εμφανισιακό δυναμισμό και θελκτική σχεδίαση, τα σκήπτρα κρατεί το Freelander, ενώ πρωτοποριακό και γοητευτικό σαν σχήμα είναι και αυτό του Toyota RAV4. 
Η πρόταση της Honda έχει αρχίσει και δείχνει παλιότερη από ό,τι πραγματικά είναι, παρά το γεγονός ότι διαθέτει προσωπικότητα χωρίς όμως να προσφέρει κάτι καινοτόμο ή ξεχωριστό. 
Και τα τέσσερα μοντέλα του συγκριτικού διαθέτουν εξελιγμένη τετρακίνηση. Το νεοεισαχθέν Maverick υπό κανονικές συνθήκες είναι προσθιοκίνητο, ενώ σε ολισθηρό οδόστρωμα και όταν χαθεί η πρόσφυση από τους εμπρός τροχούς, το ποσοστό της ροπής που μεταφέρεται αυτόματα στους πίσω τροχούς φτάνει το 50%. Το μοντέλο της Ford είναι και το μόνο εκ των 4 που προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να "κλειδώσει" μέσω ενός διακόπτη τη μετάδοση της κίνησης σε ποσοστό 50-50. 
Η πρόταση της Honda έχει παρεμφερές σύστημα, που υπό συνθήκες μεγάλης ολισθηρότητας κατανέμει το ποσοστό της ροπής σε αναλογία μέχρι και 60-40 εμπρός-πίσω αντίστοιχα. Το Freelander διαθέτει μόνιμα κίνηση και στους τέσσερις τροχούς σε ποσοστό 95% εμπρός και 5% πίσω, με μεταβολή σε αντίξοες συνθήκες μέχρι και στο 50-50. 
Σε αυτήν την αναλογία (50-50) μεταδίδεται και η ροπή στους τροχούς του κάθε άξονα και στην περίπτωση του RAV4 ανεξαρτήτως συνθηκών κίνησης. 
Σε επίπεδο εξοπλισμού όλα τα μοντέλα μπορούν να καλύψουν όλες τις απαιτήσεις, διαθέτοντας πλούσιο κατάλογο τόσο σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας, όσο και άνεσης. Αναφορικά με το κόστος απόκτησης, θα πρέπει να πούμε πως αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα του νεότευκτου Ford έναντι των υπολοίπων μοντέλων και μάλιστα με ιδιαίτερα αξιόλογη διαφορά, η οποία αντιστοιχίζοντας ανάλογα εξοπλισμένα τα ανταγωνιστικά μοντέλα, ξεπερνά τα 1,5 εκατομμύρια δραχμές.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 Στην επίθεση και στην άμυνα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι 3 δίλιτροι και ο 1.800άρης 
Πολύ καλοί χώροι στα Maverick και CR-V
Διαφορετικοί προσανατολισμοί
Σχεδιαστικές παραλλαγές ανάλογες της προέλευσης