Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/7/2001

Διαφορετικοί προσανατολισμοί

Οδηγώντας το νέο Maverick στο δρόμο αλλά και έξω από αυτόν, συνειδητοποιεί κανείς πως η πρώτη απόπειρα της Ford είναι απόλυτα επιτυχής, καθώς η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι σε μεγάλο βαθμό "ζυγισμένη" μεταξύ των δύο χρήσεων. Στην άσφαλτο συμπεριφέρεται ουδέτερα στις περισσότερες των περιπτώσεων και υποστροφικά στο όριο. 
Το τιμόνι έχει περιορισμένη αίσθηση όπως και τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω. Στο χώμα αναδεικνύεται η άριστη ρύθμιση της ανάρτησης που φιλτράρει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει ευκολοδήγητο και με υψηλά περιθώρια κατευθυντικότητας. 
Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα που αποκομίζει κανείς από την οδήγηση του RAV4, το οποίο διαθέτει πιο μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση και αποδεικνύεται ακόμα πιο ξεκούραστο, ενώ ο οδηγός έχει άξιους συμπαραστάτες το καλό τιμόνι που -σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό- διαθέτει αίσθηση ανάλογη συμβατικού αυτοκινήτου, χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια του χειριστή. 
Το CR-V δεν κρύβει την προτίμησή του για τις ασφάλτινες διαδρομές. Σε σύγκριση με τα άλλα τρία, δείχνει να έχει τις μικρότερες διαδρομές στην ανάρτηση και ανάλογες δυνατότητες προσπέλασης εμποδίων, παρά τους μικρούς του προβόλους εμπρός και πίσω. Στην άσφαλτο συμπεριφέρεται πολύ καλά, με την υποστροφή να εμφανίζεται μόνο στο όριο και όταν η ταχύτητα θα έφερνε σε δύσκολη θέση ακόμα και τον οδηγό ενός καλού συμβατικού αυτοκινήτου. 
Τέλος το Freelander δείχνει να ξεπερνά με ευκολία τις δυσκολίες μιας εκτός δρόμου διαδρομής, καθώς διαθέτει την πλέον αρμόζουσα ανάρτηση για αυτή τη διαδικασία, με τις μεγαλύτερες διαδρομές. Στην άσφαλτο δείχνει και είναι λίγο βαρύ, με την υποστροφή να έχει τον πρώτο λόγο σε ενδεχόμενη πίεση από τη μεριά του οδηγού.


Στο πατημένο χώμα το Maverick προσφέρεται ακόμα και για παιχνίδια, καθώς παραμένει εύκολα ελεγχόμενο ακόμα και σε πολύ ολισθηρές συνθήκες.
Η ανάρτηση του Freelander είναι "ισοπεδωτική". Επιτρέπει την ταχεία κίνηση σε χωμάτινες επιφάνειες, διατηρώντας τον έλεγχο του αμαξώματος σε καλό επίπεδο.
Το CR-V δεν κρύβει τις ασφάλτινες βλέψεις του. Η εξελιγμένη τετρακίνησή του αποτρέπει την εμφάνιση υπερστροφής σε περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης.
Το RAV4 τα καταφέρνει καλά και στο χώμα. Στην άσφαλτο δύσκολα ο οδηγός θα το διακρίνει από ένα συμβατικό οικογενειακό μοντέλο, καθώς η συμπεριφορά του δεν προδίδει την απόσταση από το έδαφος.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 Στην επίθεση και στην άμυνα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι 3 δίλιτροι και ο 1.800άρης 
Πολύ καλοί χώροι στα Maverick και CR-V
Διαφορετικοί προσανατολισμοί
Σχεδιαστικές παραλλαγές ανάλογες της προέλευσης