Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/1/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/1/2004
Test mtx
Toyota Prius (1997-2002)
To υβριδικό Toyota Prius, σύμφωνα με την Ιαπωνική εταιρεία, έχει σαν κύριο πλεονέκτημα έναντι των "συμβατικών" αυτοκινήτων τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Τα επιβατικά αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες αποτελούν ένα άγνωστο "είδος" στην Ελλάδα για τους περισσότερους από εμάς που γνωρίζουμε και οδηγούμε τα "συμβατικά" αυτοκίνητα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το Toyota Prius, το οποίο είναι το πρώτο υβριδικό όχημα ευρείας παραγωγής, διαθέτει έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων απόδοσης 72 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 45 ίππων τα οποία συνδυάζονται μεταξύ τους. Το Prius είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ιαπωνία καθώς έχει σημειώσει 56.000 πωλήσεις από το 1997 -όταν παρουσιάστηκε- έως τα τέλη του 2001. Παράλληλα οι πωλήσεις του "οικολογικού" οχήματος της Toyota παρουσιάζουν συνεχή άνοδο και στην Ευρώπη, ενώ συνολικά σε 20 χώρες του κόσμου από το 1997 έως το Μάρτιο του 2002 έχουν πωληθεί 89.091 μονάδες. Εξωτερικά το Toyota Prius δεν έχει κάποιο πρωτότυπο στοιχείο που να προδίδει ότι πρόκειται για ένα "διαφορετικό" αυτοκίνητο. Το μόνο στοιχείο που δηλώνει ότι πρόκειται για "οικολογικό" όχημα είναι η ένδειξη "ECO PRIUS. The Eco car from Toyota", στα πλαϊνά του αυτοκινήτου. To τριών όγκων αμάξωμά του έχει μελετηθεί από τους τεχνικούς της Ιαπωνικής εταιρείας ώστε να έχει χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd:0,29), γεγονός που έχει άμεσα οφέλη στην κατανάλωση καυσίμου και κατ' επέκταση στην εκπομπή ρύπων. Το εσωτερικό του Prius είναι σύγχρονο σχεδιαστικά, ενώ το βλέμμα τραβά η οθόνη αφής των 5,8 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας. Σε αυτή υπάρχουν ενδείξεις για τη λειτουργία του υβριδικού κινητήρα, τη μέση κατανάλωση και το ηχοσύστημα. Ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με το αυτοκίνητο, του οποίου οι λειτουργίες δε διαφέρουν από αυτές ενός "συμβατικού" Toyota, ενώ η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων το καθιστά περισσότερο άνετο κατά την οδήγηση. Το μοναδικό στοιχείο το οποίο αρχικά θα... παραξενέψει τον οδηγό είναι η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα κατά την εκκίνηση και την οπισθοπορεία του Prius, καθώς και η θέση του επιλογέα του κιβωτίου των ταχυτήτων δίπλα από την κολόνα του τιμονιού. Η ανάρτηση του Prius με τη μαλακή ρύθμιση κρατά τους επιβάτες ξεκούραστους, κάτι που είδαμε και στην πράξη ύστερα από 12 συνεχόμενες ώρες οδήγησης. Το "καθαρό" αυτοκίνητο της Toyota έχει σημαντικά μεγαλύτερη τιμή από ένα "συμβατικό" μικρομεσαίο αυτοκίνητο (π.χ ένα Corolla 1,4), κάτι λογικό αν υπολογίσουμε την υψηλή του τεχνολογία και το ανάλογο κόστος παραγωγής.
To πίσω τμήμα του αμαξώματος του Prius χαρακτηρίζεται από τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα και το αεροδυναμικό βοήθημα.
Ο κινητήρας του Prius παρουσιάζει ομαλή λειτουργία και χαμηλή ένταση θορύβου. Το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται έχει καλή λειτουργία.
Τα μόνα στοιχεία που δηλώνουν ότι το Prius είναι ένα "οικολογικό" αυτοκίνητο είναι η ένδειξη Hybrid στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Αξίζει για :
1) Την προηγμένη τεχνολογία και την οικολογική ευαισθησία

2) Την πολύ χαμηλή κατανάλωση
 
 Toyota Prius (1997-2002)
Η διαδικασία μέτρησης της κατανάλωσης του Prius
Προσεγμένη ποιότητα κατασκευής-Καλοί χώροι
Έμφαση στην άνεση κατά την οδήγηση