Η πρώτη επαφή που είχαμε με τη νέα σεντάν έκδοση του Focus ήταν σε πρωτότυπη μορφή στην Έκθεση αυτοκινήτου στο Πεκίνο στις αρχές του φθινοπώρου. Μερικούς μήνες αργότερα και συγκεκριμένα στο Σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι, η πρωτότυπη αυτή μορφή πήρε σάρκα και οστά και αποτέλεσε αναμφισβήτητα μια από τις σημαντικότερες παρουσίες στην Έκθεση. Το νέο Focus σεντάν αναμένεται να βάλει "φωτιά" στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, αφού τόσο η αναβαθμισμένη ποιότητα σε επίπεδο κατασκευής όσο και οι άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές συνθέτουν ένα σύνολο άκρως δελεαστικό για τα πρότυπα του σύγχρονου οικογενειάρχη. Εξωτερικά το νέο Focus δανείζεται αρκετά στοιχεία -κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα- από το μεγαλύτερο Mondeo δείχνοντας έτσι συμπαγές και αναμφισβήτητα σύγχρονο. Η προσθήκη του τρίτου όγκου γίνεται με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο και ολοκληρώνει τη συνολικά κομψή εικόνα του οχήματος.Στο εσωτερικό, σημαντική βαρύτητα δόθηκε τόσο στη σχεδίαση, όσο και στην ποιότητα των υλικών. Δίχως να μπορεί να χαρακτηριστεί καινοτομικό -από πλευράς εμφάνισης- το κόκπιτ είναι σύγχρονο σχεδιαστικά, ενώ φέρει και πολλά κοινά στοιχεία από το πολυχρηστικό όχημα της φίρμας, το C-Max (βλ. πίνακα οργάνων κ.λπ.). Τα μαλακά υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του ταμπλό είναι πολύ καλής ποιότητας με ανάλογο φινίρισμα. Οι χώροι καλύπτουν με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες μιας πενταμελούς οικογένειας, αφού τόσο ο αέρας για τα γόνατα όσο και ο αέρας για τα κεφάλια είναι επαρκέστατος.Η γκάμα των μηχανικών συνόλων που θα εφοδιάζουν το μοντέλο περιλαμβάνει κινητήρες για όλα τα γούστα. Στο επίκεντρο όμως βρίσκεται ο νέος 1.600άρης κινητήρας Ti-VCT ο οποίος αποδίδει -σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή- 115 ίππους.
Πολλές είναι οι σχεδιαστικές ομοιότητες του νέου Focus σεντάν με το μεγαλύτερο μοντέλο της φίρμας, το Mondeo.
Η προσθήκη του τρίτου όγκου γίνεται με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο.
Στο νέο Focus η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης των επιμέρους τμημάτων κυμαίνεται σε υψηλάεπίπεδα.