Την πρότασή της στη μεσαία κατηγορία οχημάτων αναμένεται -με κάθε επιφύλαξη πάντα- να παρουσιάσει η VW στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το 2005. Αναφερόμαστε φυσικά στο νέο Passat, η εμφάνιση του αμαξώματος του οποίου φέρει τη σφραγίδα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της εταιρείας κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα. Η νέα μάσκα με το έντονο "U" που σχηματίζει στις άκρες του καλύμματος του κινητήρα σε συνδυασμό με τα νέα φωτιστικά σώματα προσδίδουν έναν έντονο δυναμισμό στο όχημα. Το πίσω μέρος έχει δεχτεί σαφείς σχεδιαστικές επιρροές από το μεγαλύτερο μοντέλο της φίρμας το Phaeton. Μεγάλη έμφαση όμως δόθηκε και στον εσωτερικό διάκοσμο του αυτοκινήτου, αφού η ποιότητα κατασκευής αναμένεται να κυμανθεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ενώ και ο συνολικός χαρακτήρας του θα έχει ένα πολυτελές ύφος.Οι διαθέσιμοι χώροι τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές θα είναι αυξημένοι σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά, γεγονός που οφείλεται κυρίως στο μεγαλύτερο μεταξόνιο με το οποίο θα εφοδιάζεται η νέα γενιά. Σε τεχνικό επίπεδο τώρα, ο κινητήρας στο νέο Passat θα τοποθετείται κατά τον εγκάρσιο άξονα του αμαξώματος και όχι κατά το διαμήκη όπως ίσχυε έως τώρα. Οι κινητήρες που θα εφοδιάζουν το μοντέλο θα ξεκινούν από τα 1,6 λίτρα -τεχνολογίας FSI- με ισχύ 115 ίππων και θα εφοδιάζεται ακόμα και με τον 2,0 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του ομίλου που αποδίδει 200 ίππους.
H νέα σχεδιαστική ταυτότητα της VW "περνάει" στη νέα γενιά του Passat.
Σημαντικά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς είναι το μελλοντικό μεσαίο μοντέλο της VW.