Διαβάστηκε από 7117αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/6/2007
Η δεύτερη γενιά του smart fortwo μεγάλωσε λίγο σε διαστάσεις σε σχέση με το παρελθόν, διατήρησε όμως σχεδόν αυτούσιο τον αστικό της προσανατολισμό. Το αυτοκίνητο έχει παραμείνει διθέσιο, με έντονες καμπύλες και… σικ αισθητική. Το Toyota Aygo, από την άλλη, διαθέτει και αυτό μια νεανική και μοδάτη αισθητική, διαθέτονταs επιπλέον σε σχέση με το fortwo, δύο σειρές καθισμάτων.
Η οδική συμπεριφορά του νέου smart έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν, οι αστικές όμως διαδρομές συνεχίζουν να αποτελούν το βασικό πεδίο δράσης του fortwo. Αυτή είναι και η διαφορά του Aygo, το οποίο εμφανίζεται σαφώς πιο σταθερό και πιο σίγουρο στον αυτοκινητόδρομο.
Αρκετά καλό είναι το σύστημα διεύθυνσης και στα δύο αυτοκίνητα που εξετάζουμε, με το smart να εμφανίζει καλύτερη επίδοση στην ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα (42,8 μέτρα, έναντι 46,7 του Aygo).
Η νέα γενιά του smart fortwo διατήρησε την αστική του ταυτότητα σε σχέση με το παρελθόν, επιτρέπει όμως στον οδηγό του να κινηθεί πιο εύκολα και εκτός πόλεως.
Νεανικό, όμορφο και σύγχρονο, το Toyota Aygo προσεγγίζει διαφορετικά από το smart τον όρο "μίνι", όντας αρκετά σταθερό και σε πιο υψηλές ταχύτητες.
Χώροι
Είναι δεδομένη η υπεροχή του Toyota Aygo στον τομέα της εσωτερικής ευρυχωρίας για επιβάτες σε σχέση με το smart, το οποίο διαθέτει ένα αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό έναντι του τετραθέσιου Aygo. Ακόμη, πάντως, και στα εμπρόσθια καθίσματα, το Aygo προσφέρει περισσότερο χώρο για το κεφάλι του οδηγού και τους ώμους του. Το smart διαθέτει πάντως μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (220 λίτρων έναντι 139).
Εσωτερικό Σχεδιαστικά, θα προτιμήσουμε το πιο "χαρούμενο" ταμπλό του Toyota Aygo, με τις πολλές -περισσότερες από αυτές του smart- καμπύλες και τους όμορφους χρωματισμούς. Στον τομέα της ποιότητας το smart (φωτό) πρωτεύει, όντας αρκετά ποιοτικό, αν και με σκληρά πλαστικά, όπως και το Aygo. Στο τελευταίο πάντως, οι "γυμνές" επιφάνειες βαμμένης λαμαρίνας στο εσωτερικό των θυρών χαλούν τη γενικότερη εικόνα της ποιότητας.
Παθητική ασφάλεια
Κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν έχει υποβληθεί ακόμα σε crash test από το Euro NCAP. Σημειώνουμε πάντως, ότι ο δίδυμος αδερφός του Toyota Aygo, το Citroen C1, έχει αποσπάσει 4 αστέρια.
Κινητήρες - Επιδόσεις
Υπάρχει αρκετή διαφορά στην απόδοση των μηχανικών συνόλων των δύο αυτοκινήτων, αφού το smart, με τη βοήθεια και του turbo, αποδίδει 11 περισσότερους ίππους από το Aygo (84 έναντι 73). Κατά συνέπεια, οι επιδόσεις του smart είναι πολύ καλύτερες έναντι αυτών του Aygo, αν και το σειριακό κιβώτιο του γερμανικού μίνι εμφανίζει αισθητή υστέρηση στην αλλαγή των σχέσεων. Πιο οικονομικό είναι πάντως το μοτέρ του Aygo.
ΝΙΚΗΤΗΣ Ο ΠΑΛΙΟΣ! Το Toyota Aygo είναι περισσότερο "αυτοκίνητο" από το διθέσιο smart και -έστω βραχεία κεφαλή- κερδίζει.