Διαβάστηκε από 56197αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/10/2010
Nα η ευκαιρία
Καλαίσθητο, ευρύχωρο, προσεγμένο σε όλους τους τομείς, άνετο, χωρίς να κωλώνει εκτός δρόμου και με τιμή από 16.550 ευρώ; Αν το τετρακίνητο Dacia Duster δεν είναι ευκαιρία, τότε τι θα μπορούσε να είναι;
Μέτρηση κατανάλωσης
10,3 λτ./100 χλμ.
Όπως δείχνουν τα πράγματα, η σύγχρονη εποχή της Dacia μας επιφυλάσσει ευχάριστες εκπλήξεις. Και χωρίς αμφιβολία, μια από αυτές είναι και το πρώτο SUV μοντέλο της φίρμας, το Duster. Ειδικά στην τετρακίνητη εκδοχή του, που τα έχει όλα με κόστος από μόλις 16.550 ευρώ! Πάντως το Duster γίνεται θελκτικό από την πρώτη κιόλας ματιά. Τα φουσκωμένα φτερά, σε συνδυασμό με τις χυτές γραμμές, δημιουργούν ένα σύνολο που κερδίζει το ενδιαφέρον, ενώ τα περιφερειακά πλαστικά προστατευτικά και η απόσταση των 210 χλστ. από το έδαφος τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα.
Παντού
Οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίζονται και στην οδήγηση του Duster 4x4. Πρώτη προτεραιότητα βέβαια είναι η άνεση. Ο τρόπος που φιλτράρονται οι ανωμαλίες εντυπωσιάζει, τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα. Την εικόνα αμβλύνει κάπως ο έντονος θόρυβος από τον κινητήρα, που κάνει αισθητή τη μέτρια ηχομόνωση και το πολύ κοντό κιβώτιο ταχυτήτων, ειδικά στο ταξίδι που είχαμε στην εθνική μέχρι τη Βέροια. Από εκεί και πέρα, ανεβαίνοντας προς το Σέλι αντιμετωπίσαμε αυξημένες κλίσεις στις στροφές, κάποιες ανεπιθύμητες ταλαντώσεις υπό πίεση, αλλά χωρίς τίποτα από αυτά σε βαθμό που να μας προβληματίσει. Ειδικά με την τετρακίνηση στη θέση AUTO, το Duster σπάνια θα υποστρέψει, ενώ ακόμα και σε πίεση δεν αντέδρασε ποτέ άτσαλα. Το βαρύ -στους επιτόπιους ελιγμούς- τιμόνι δε διευκολύνει, ωστόσο έχει την απαραίτητη στιβαρότητα στην ευθεία. Εκτός δρόμου το Duster και παρά τα εντελώς ασφάλτινα ελαστικά του δεν έκανε πίσω. Ίσως η τετρακίνηση στη θέση Auto να έδειξε να αργεί κάπως να επέμβει, αλλά τα 210 χλστ. από το έδαφος και οι μικροί πρόβολοι κάνουν τα δύσκολα πιο εύκολα. ¶λλωστε υπάρχει και το κλείδωμα της τετρακίνησης…
Όλα
To Duster 4x4 δεν προσφέρει πολυτέλειες και περιττές ίσως ανέσεις. Είναι εστιασμένο στο κορυφαίο value for money και τα καταφέρνει απόλυτα. Προσφέρει ένα λογικά ολοκληρωμένο πακέτο σε τιμή κανόνι: 16.550 ευρώ για ένα καθ´ όλα τίμιο και παραπάνω από αξιοπρεπές τετρακίνητο SUV ακούγονται σαν ευκαιρία. Και είναι… Εσωτερικό: Λιτό και στιβαρό
Το εσωτερικό του Duster συμβαδίζει με το value for money χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αυτό μεταφράζεται σε σχεδιαστική απλότητα (με πολλά στοιχεία και διακόπτες από παλαιότερα Renault) και σκληρά στην αφή πλαστικά μέρη, που όμως δείχνουν γερά βιδωμένα, χωρίς να τρίζουν.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη και πανοραμική, αλλά κάποιες εργονομικές παραφωνίες (όπως η κόρνα στο μοχλοδιακόπτη ή οι διακόπτες των ηλ. παραθύρων, κάθετα τοποθετημένοι στην κεντρική κονσόλα) δε λείπουν. To τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος.
Η ευρυχωρία αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματα του Duster και ως αποτέλεσμα τέσσερα ή και πέντε ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.
Για τις αποσκευές, το αντίστοιχο τμήμα έχει αυξημένη χωρητικότητα 443 λτ. και φτάνει έως τα 1.604 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (στην έκδοση Laureate), αλλά σε αυτή την περίπτωση δημιουργείται ένα σκαλοπάτι. Επίσης η μαλακή εταζέρα του πορτ μπαγκάζ δεν αναδιπλώνεται, αλλά "ασφαλίζει" σε δύο θέσεις. Κινητήρας - Επιδόσεις Ο 1.600άρης 16βάλβιδος κινητήρας, ισχύος 105 ίππων και ροπής 148 Nm στις 3.750 σ.α.λ., κινεί ικανοποιητικά το τετρακίνητο
Duster, επικουρούμενος και από το ιδιαίτερα "κοντό" κιβώτιο των 6 σχέσεων. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,2 δλ, ενώ οι ρεπρίζ είναι αρκετά ζωντανές (60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 8,8/11,8 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η σε 13,4/20,7 δλ.). Ο κινητήρας σίγουρα δεν είναι ο πιο ραφιναρισμένος που μπορεί να αγοράσει κανείς, είναι όμως ελαστικός στις κρίσιμες χαμηλές στροφές και σύμφωνα με την
Dacia απαιτεί 8,0 λτ./100 χλμ.
Για τα δύσκολα • Γωνία προσέγγισης: 30o
• Γωνία ράμπας: 23o
• Γωνία φυγής: 36o
• Απόσταση από το έδαφος: 210 χλστ.
Εξοπλισμός - Τιμή Εξοπλισμός: 2 αερόσακοι, κεντρικό κλείδωμα, A/C, ράδιο CD με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, φιμέ τζάμια, μπάρες οροφής και ρεζέρβα.
Τιμή: από 16.550 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.598,
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*: 105/5.750,
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*: 148/3.750,
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 13,2,
60-100 χλμ./ώρα
με 4η/5η (δλ.): 8,8/11,8,
80-120 χλμ./ώρα
με 5η/6η (δλ.): 13,4/20,7,
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα)*: 160,
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*: 8,0,
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*: 185,
Βάρος (κιλά): 1.339.
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Εκτός δρόμου το Duster και παρά τα εντελώς ασφάλτινα ελαστικά του δεν έκανε πίσω.
Τετρακίνηση
Το σύστημα τετρακίνησης έχει τις ρίζες του σε αυτό του Νissan Qashqai. Αυτό μεταφράζεται στην ύπαρξη ηλεκτρομαγνητικού συμπλέκτη πριν από το πίσω διαφορικό. Το σύστημα τετρακίνησης έχει 3 λειτουργίες: 2WD για κίνηση μόνο εμπρός, AUTO για αυτόματη εμπλοκή της τετρακίνησης σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης των εμπρός τροχών και 4WD Lοck για αυξημένες απαιτήσεις εκτός δρόμου, αφού ο συμπλέκτης "κλειδώνει" και η ροπή κατανέμεται σχεδόν ισόποσα στους δύο άξονες.
Το εσωτερικό του Duster συμβαδίζει με το value for money χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ήτοι απλό, αλλά γεροδεμένο και λειτουργικό.
Αυτός είναι ο περιστροφικός διακόπτης επιλογής τετρακίνησης.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 443 λτ. και φτάνει έως τα 1.604 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Κανένα πρόβλημα για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Δεν είναι ραφιναρισμένος στη λειτουργία του ο κινητήρας των 105 ίππων, είναι όμως ελαστικός και κινεί αξιοπρεπώς το τετρακίνητο Duster.