Διαβάστηκε από 56196αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/10/2010
Στην κορυφή
Το Audi Q5 2,0 TFSI με το "καλημέρα" καπάρωσε την κορυφή των πωλήσεων των premium μεσαίων SUV και στη "περιπέτεια" που ζήσαμε
γύρω από το Σέλι και τη Βέροια, δεν έδειξε κάτι λιγότερο.
Μέτρηση κατανάλωσης
12,4
λτ./100 χλμ.
Οι σφιχτές αναρτήσεις χαρίζουν αξιοζήλευτα οδικά χαρακτηριστικά στο Q5, που τα καταφέρνει περίφημα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου!
Βασισμένο στο πάτωμα και στη μόνιμη τετρακίνηση quattro με κεντρικό διαφορικό από το Α4, το Audi Q5 έβαλε φωτιά στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV. Mε μήκος 4,63 μ. είναι ευχάριστο στην όψη και ξεχωρίζει για την κλίση της οροφής προς τα πίσω. Την παράσταση βέβαια κλέβει η τραπεζοειδής μάσκα και τα μόνιμα αναμμένα LED ημέρας στο περίγραμμα των προβολέων. Έχει και την ουσία Περνώντας στο εσωτερικό, η υψηλή ποιότητα κατασκευής, η hi-tech αίσθηση και η πολυτέλεια είναι έκδηλες.
Υψηλή ποιότητα, σύγχρονη σχεδίαση, hi-tech εικόνα και πλήρης εξοπλισμός για το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του Audi Q5.
Τα υλικά είναι άριστα, το ίδιο και η συναρμολόγηση και τη στιγμή που η εργονομία είναι καλή, δύσκολα βρίσκεις κάτι να κριτικάρεις. Το μακρύ μεταξόνιο (2.807 χιλιοστών) εξασφαλίζει άφθονο εσωτερικό χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται ως και 10 εκ. εμπρός-πίσω, εξυπηρετώντας τις εκάστοτε ανάγκες και σε συνδυασμό με τις αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, η πρακτικότητα εκτοξεύεται. Μια εκτόξευση νιώθεις και όταν πιέσεις δυναμικά το γκάζι, μιας και ο 2λιτρος TFSI των 211 ίππων δεν αστειεύεται (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. και τελική 222 χλμ./ώρα).
Τετρακίνηση
Το Q5 χρησιμοποιεί την κλασική τετρακίνηση quattro με 3 διαφορικά και με το κεντρικό να είναι τύπου Torsen. Υπό κανονικές συνθήκες κινείται με κατανομή ροπής 40-60 εμπρός-πίσω και ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών, το 65% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί μπροστά, το δε μέγιστο ποσοστό που μπορεί να φτάσει πίσω είναι 85%. Υπάρχει και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης EDL.
Το Q5 κάθε άλλο παρά ελαφρύ είναι με 1.938 κιλά, αλλά σε κάθε περίπτωση την παράσταση κλέβει και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic, που το θεωρούμε must στην επιλογή του αυτοκινήτου. Εντός, εκτός και επί τα αυτά Η πολύ καλή οδηγική αίσθηση του Q5 οφείλεται στις καλορυθμισμένες αναρτήσεις, στην καλή κατανομή των μαζών, αλλά και στη σχετικά χαμηλή θέση οδήγησης. Στις στροφές είναι ουδέτερο, γέρνει φυσιολογικά, το δε τιμόνι του είναι αρκετά ελαφρύ, χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση, αλλά χωρίς να χάνει σε ακρίβεια. Ακόμα και στην απαιτητική διαδρομή Βέροια - Σέλι ανταποκρίθηκε εξαιρετικά, επιταχύνοντας εντυπωσιακά από στροφή σε στροφή και στρίβοντας σαν καλό συμβατικό αυτοκίνητο. Εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, το Q5 ξεχωρίζει και στην ασφάλεια. Ευχάριστη έκπληξη ήταν η συμπεριφορά του Q5 εκτός δρόμου και στις δυσκολίες στους δασικούς δρόμους γύρω από το μαγευτικό Σέλι. Παρά τα ασφάλτινα ελαστικά δεν κόλλησε/κώλωσε πουθενά και προφανώς η δυναμική τετρακίνηση και το σύστημα Hill Descent έβγαλαν το Q5 ασπροπρόσωπο! Στο πακέτο βάλτε και τα πολύ καλά φρένα. Το τίμημά του βέβαια είναι μεγάλο, αλλά ποιος είπε ότι το εξαιρετικό είναι και φθηνό; Για τα δύσκολα • Γωνία προσέγγισης: 25o
• Γωνία ράμπας: 17,6o
• Γωνία φυγής: 25o
• Απόσταση από το έδαφος: 200 χλστ. Εξοπλισμός - Τιμή
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμός, ράδιο CD, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, συναγερμός.
Τιμή: από 55.050 ευρώ Χρηματοδότηση
Από 0/20% προκαταβολή, εξόφληση έως 60/12 δόσεις και 4,9/3,9% ετήσιο επιτόκιο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός
(κ.εκ.),
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 211/4.300,
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 350/1.500,
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,4,
60-100 χλμ./ώρα
με kickdown (δλ.): 4,5,
80-120 χλμ./ώρα
με kickdown (δλ.): 5,9,
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 222,
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*: 8,5,
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*: 217,
Βάρος (κιλά): 1.938.
*Εργοστασιακή μέτρηση