• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Panda τέτοια
Διαβάστηκε από 3183 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/1/2012
Τρεις δεκαετίες μετά την παρουσίαση του αρχέτυπου μοντέλου, έρχεται η τρίτη γενιά του Fiat Panda για να προσφέρει μαθήματα απλότητας, οικονομίας και πρακτικότητας, συνδυασμένα όμως και με δόσεις υψηλής τεχνολογίας.
Το Fiat Panda είναι για την ιταλική φίρμα κάτι σαν τη ζάχαρη για ένα καλό γλυκό: απαραίτητο. Οι ίδιοι οι άνθρωποι της Fiat χαρακτηρίζουν το Panda ως «ψωμί τους» και φυσικά, αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Βλέπετε, το μικρό Fiat έχει σημειώσει, στις μέχρι σήμερα 2 γενιές του, 6,5 εκατ. πωλήσεις, τη στιγμή που περί τα 14.000.000 οδηγοί κάθε ηλικίας, φύλου και κοινωνικής τάξης έχουν εκτιμήσει δεόντως την απλότητα και την πρακτικότητα του.

Βρε πως έχει στρογγυλέψει
Το νέο, τρίτης γενιάς, Panda έχει διατηρήσει την ψηλόλιγνη φιγούρα του προηγούμενου μοντέλου και φυσικά το πεντάθυρο αμάξωμα. Βασίζεται όμως σε νέο πάτωμα (αυτό του 500) και οι ακμές έχουν δώσει τη θέση τους σε απαλές καμπύλες. Παράλληλα, το νέο μίνι της Fiat είναι και μεγαλύτερο: +114 χλστ. σε μήκος, +50 χλστ. σε πλάτος και +10 χλστ. σε ύψος. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, το Panda δείχνει πιο συμμετρικό, αλλά και παράλληλα, περισσότερο συμπαγές. Στο μπροστινό μέρος βρίσκει κανείς και ψήγματα από το σχεδιαστικό χαρακτήρα του 500, όμως, σε κάθε περίπτωση, το σύνολο κερδίζει τις εντυπώσεις.

Ε, ε έρχεται!
Το νέο Panda δεν είναι απλά το πιο ολοκληρωμένο στην ιστορία του μοντέλου, αλλά και πιθανότατα το καλύτερο μικρό της Fiat. Οι παραγγελίες του μοντέλου στην Ελλάδα έχουν ξεκινήσει, αλλά το μοντέλο θα λανσαριστεί μέσα στον Φεβρουάριο με 4 κινητήρες, 2 επίπεδα εξοπλισμού (Pop και Lounge), 7 πακέτα εξοπλισμού, 9 εσωτερικά, 2 διαστάσεις τροχών (14 και 15 ιντσών) και 10 χρώματα.

Κινητήρες: Εποχή TwinAir
Με τέσσερεις κινητήρες θα είναι διαθέσιμο το νέο Panda. Στη βάση της γκάμας, από πλευράς κυβισμού, συναντάμε τον τεχνολογικά προηγμένο και βραβευμένο 0,9 λτ. 2κύλινδρο TwinAir κινητήρα σε τούρμπο, αλλά και για πρώτη φορά σε ατμοσφαιρική έκδοση. Στην πρώτη περίπτωση, αποδίδει 85 ίππους και 145 Nm ροπής στις 1.900 σ.α.λ. Η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνάει τα 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 99 γρ./χλμ. Ο ατμοσφαιρικός TwinAir έχει χωρητικότητα 964 κ.εκ (875 o τούρμπο) και αποδίδει 65 ίππους, με τη ροπή να είναι στα 88 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Στοιχεία για την κατανάλωση δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, αλλά οι εκπομπές C02 είναι επίσης 99 γρ./χλμ. Ο ντίζελ κινητήρας 1,3 MultiJet αποδίδει 75 ίππους και διαθέτει σύστημα Start/Stop, όπως και οι προηγούμενοι. Το κυριότερο είναι τα 190 Νm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. με κατανάλωση 3,9 λτ./100 χλμ. Τη γκάμα κινητήρων συμπληρώνει ο αειθαλής 1,2 8v FIRE κινητήρας των 69 ίππων… Μέσα στο χρόνο, τη γκάμα θα εμπλουτίσει ένας κινητήρας με φυσικό αέριο και ένας με υγραέριο.

Εσωτερικό – Ακόμα πιο πρακτικό και ευχάριστο
Με τις τετραγωνισμένες λεπτομέρειες να κυριαρχούν και να κερδίζουν τις εντυπώσεις, το εσωτερικό του Panda είναι σχεδιασμένο με έμφαση στην εργονομία και την πρακτικότητα, χωρίς το φινίρισμα, η συναρμογή και η άπτουσα ποιότητα να έχουν μείνει παραπονεμένες. Τα μόνα στοιχεία που διατηρούν δεσμό με το παρελθόν, είναι ο υψηλά τοποθετημένος επιλογέας, η παρουσία των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων πάνω στην κεντρική κονσόλα. Η μεγάλη «τσέπη» πάνω στο ταμπλό από τη μεριά του συνοδηγού αποτελεί φόρο τιμής στην ιστορία του Panda. Από κάτω υπάρχει πλέον και κλασικό ντουλαπάκι συνοδηγού, σαν αποτέλεσμα της προόδου στον τομέα της πρακτικότητας με 14 θήκες για μικροαντικείμενα, πλάτη καθίσματος συνοδηγού που «πέφτει» και έξτρα συρόμενο πίσω κάθισμα μεταξύ άλλων. Οι αυξημένες διαστάσεις του Panda έχουν αντίχτυπο και στο εσωτερικό, το οποίο, παρότι διαθέτει αμετάβλητο μεταξόνιο, δίνει αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. O χώρος αποσκευών (+10 λτ.) κυμαίνεται από 225-260 λτ. και φτάνει τα 870 λτ. όταν πέσουν τα καθίσματα. Η πτώση της πλάτης του καθίσματος συνοδηγού μάλιστα, επιτρέπει και τη φόρτωση μακριών αντικειμένων.

Mε τεχνολογία αιχμής
Η παραγωγή του νέου Panda φεύγει από το Τίκι της Πολωνίας (όπου θα συνεχίσει το παλιό Panda) και επιστρέφει στην Ιταλία και συγκεκριμένα, στο ανακαινισμένο εργοστάσιο του Πομιλιάνο Ντ’ ¶ρκο (Νάπολι) στην πιο σύγχρονη γραμμή παραγωγής που διαθέτει σήμερα η Fiat με σκοπό τις «μηδενικές ανοχές» σε κάθε επίπεδο. Όλα αυτά έρχονται σε αρμονία με το υψηλό τεχνολογικό επίπεδο του νέου Panda με στάνταρ 4 αερόσακους, αυξημένη ακαμψία αμαξώματος και όλα τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, κινητήρες TwinAir, ESC με Hill Holder, ΑΒS με BAS και το «Low Speed Collision Mitigation» (θα είναι διαθέσιμο αργότερα). Αυτό είναι ένα νέο σύστημα φρεναρίσματος, το οποίο σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα είναι σε θέση να ανιχνεύσει αντικείμενα σε κοντινή απόσταση και να σταματήσει το αυτοκίνητο αυτόματα. Η ανάρτηση παραμένει ίδια (ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος πίσω), αλλά διαθέτει νέα αμορτισέρ και αναβαθμισμένο πίσω άξονα με στόχο τις κατά 35% λιγότερες κλίσεις του αμαξώματος.

Η άποψή μας
Το νέο Fiat Panda είναι καταδικασμένο να πετύχει. Πιο πρακτικό και ποιοτικό από ποτέ, διαθέτει μοντέρνα τεχνολογία, χωρίς ωστόσο να έχει χάσει την απλότητα που ανέκαθεν το χαρακτήριζε. Αν η τιμή του είναι ανάλογη, τότε δεν έχει τίποτα να φοβηθεί στην αναρρίχηση προς την κορυφή της κατηγορίας, αφού είναι ευχάριστο, καλοσχεδιασμένο, ασφαλές και οικονομικό μίνι αυτοκίνητο με χώρους και πρακτικότητα μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: FIAT PANDA,

περισσότερα νέα & άρθρα »
FIAT - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Video: «Κασκαντερική» διαφήμιση για το Fiat 127

Δοκιμή: Νέο Fiat Tipo Cross με 100 άλογα

Fiat Coupe: Η Ferrari των φτωχών (+vid)

Δοκιμή: Fiat 500e Cabrio

Από 18.500 ευρώ το Fiat 500X Connect

Έρχεται έκδοση βαν του ηλεκτρικού Fiat 500

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πρεμιέρα για το ανανεωμένο VW Tiguan Allspace

Νέο Mercedes Concept EQT

H Αlfa Romeo των ονείρων κάθε petrolhead

Νέα Alfa Romeo Giulietta Finale Edizione