• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

23 Πολιτείες μήνυσαν τις ΗΠΑ για τους ρύπους

1.277 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/9/2019

Καζάνι που βράζει είναι το θέμα της επιβολής ορίων για τους ρύπους των αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρώτα ο Πρόεδρος Trump έθεσε θέμα παράβασης ομοσπονδιακού νόμου, τώρα 23 πολιτείες αντεπιτίθενται κάνοντας μήνυση στην κυβέρνηση.


Ο Πρόεδρος των Η.Π.Α.Donald Trump έχει κηρύξει τον πόλεμο στην προστασία του περιβάλλοντος, και όλα αυτά στο βωμό του κόστους των οχημάτων. Αρχικά ο πλανητάρχης «επιτέθηκε» στην πολιτεία της Καλιφόρνια, η οποία έχει αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων από τις υπόλοιπες, κάτι που έχει εξασφαλίσει από το 1963 με την Clean Air Act.

Ο λόγος ήταν ότι τότε, η Καλιφόρνια υπέφερε τρομερά από αστικό νέφος και αιθαλομίχλη και ως εκ τούτου χρειαζόταν άλλη αντιμετώπιση. Σε βάθος χρόνου, οι αυστηρότερες προδιαγραφές διατηρήθηκαν και για πολύ καιρό όλα τα οχήματα για τις ΗΠΑ έφταναν με δύο διαφορετικά setup: ένα για την Καλιφόρνια και ένα για τις 49 άλλες πολιτείες. Στην πορεία άλλες 12 πολιτείες ακολούθησαν το παράδειγμα της τελευταία, ενώ πλέον θέλουν να μπουν κι άλλες στον χορό των αυστηρότερων ορίων.

Ο Πρόεδρος Trump ωστόσο θεωρεί πως οι πολιτειακές Αρχές της Καλιφόρνια ήρθαν σε συμφωνία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να περάσουν οι δικές της προδιαγραφές, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο και την αμερικανική υπηρεσία προστασίας περιβάλλοντος (EPA) είναι παραβίαση της ομοσπονδιακής νομοθεσίας. Αυτός ήταν ο λόγος που κινήθηκε νομικά εναντίον της CARB, της αντίστοιχης με την EPA υπηρεσίας της Καλιφόρνια. 

Από την άλλη, η ηγεσία της Καλιφόρνια μαζί με 22 ακόμη πολιτείες  μεταξύ των οποίων οι Νέα Υόρκη, Μίσιγκαν, Κολοράντο, Ιλινόι, Νιού Τζέρσεϊ, Νεβάδα, Βόρεια Καρολίνα, Νέο Μεξικό, Όρεγκον, Ουάσινγκτον, Ουινσκόνσιν, Πενσιλβάνια και Μασαχουσέτη αντεπιτέθηκαν στην κυβέρνηση των Η.Π.Α. καταθέτοντας μήνυση για να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους στην θέσπιση αυστηρότερων ορίων στις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα. 

Τέλος, το υπουργείο Μεταφορών των Η.Π.Α. και η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας (NHTSA) ξεκαθάρισαν ότι η ομοσπονδιακή νομοθεσία είναι ανώτερη των κρατικών και πολιτειακών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων. Παρόλα αυτά, αυτό που λέμε εμείς είναι πως οποιαδήποτε προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα παγκοσμίως δεν θα πρέπει να «κολλάει» στα γραφειοκρατικά γρανάζια.

Η συνέχεια, όπως όλα δείχνουν, θα δοθεί στα δικαστήρια της Ουάσινγκτον, όπου και κατατέθηκε η μήνυση με τη Γενική Εισαγγελέα της Καλιφόρνια Xavier Becerra να δηλώνει «κ. Πρόεδρε, θα σας δούμε στο δικαστήριο».