Κάψανε λιγότερο από diesel

H νεότερη γενιά της BMW Z4 φέρει για πρώτη φορά σκληρή οροφή

Το αυτοκίνητο συνεχίζει την παράδοση της εταιρείας με τη νευρική, αλλά κορυφαία οδική του συμπεριφορά

Διακρίνεται για την κορυφαία ποιότητα και το λιτό της χαρακτήρα, ενώ ο χώρος των αποσκευών κινείται μεταξύ 180/310 λίτρων, ανάλογα με τη θέση της οροφής

BMW Z4

Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/3/2011

Είναι από τα τελευταία δημιουργήματα του Chris Bungle λίγο πριν αποχωρήσει από τη βαυαρική φίρμα και αυτό φαίνεται. Ελαφρώς πιο μακριά και πιο φαρδιά σε σχέση με τον προκάτοχό της, η Z4 δείχνει εξίσου όμορφη είτε με ανοιχτή, είτε με κλειστή τη νέα αναδιπλούμενη αλουμινένια οροφή. Μέσα σε 20 δευτερόλεπτα ο αθόρυβος μηχανισμός μετατρέπει το κουπέ σε κάμπριο και αντίστροφα, αναδεικνύοντας τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα και την τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα.

Στο αυστηρά διθέσιο cockpit εκείνο που ξεχωρίζει είναι η κορυφαία ποιότητα και η λιτή αισθητική, έτσι μόνο όπως η BMW ξέρει να τη δημιουργεί. Όσον αφορά τη λειτουργικότητα, αυτή ευνοείται από την τοποθέτηση της νέας έκδοσης του συστήματος i-Drive, ενώ την ίδια στιγμή τα μπουτόν στο κέντρο της νέας κονσόλας μπορούν να προγραμματιστούν ως προς τις λειτουργίες τους. Σημαντικά βελτιωμένη, πάντως είναι και η ηχομόνωση του εσωτερικού.

Στο δρόμο, πρόκειται για ένα τυπικό πισωκίνητο δημιούργημα από το Μόναχο. Η Z4 πάντα ξεχώριζε από τη γκάμα της BMW ως ένα από τα πιο νευρικά roadster. Πολλή δύναμη, μακρύ καπό, μεγάλο μεταξόνιο, κοντοί πρόβολοι, χαμηλό κέντρο βάρους και σχεδόν τέλεια κατανομή μεταξύ των δύο αξόνων είναι αυτά που χαρακτήριζαν και συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν τη Ζ4. Σε κάθε περίπτωση έχουμε ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο, από αυτά που θες να μάθεις τι κάνουν με την κίνηση δοσμένη όλη πίσω! Ωστόσο τα ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουν κάνει το θαύμα τους. Έτσι, για παράδειγμα, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (DSC), εκτός από το ότι προσθέτει διάφορες λειτουργίες στο ABS (Dry Braking, Brake Standby, Start-Off Assistant), λειτουργεί και ως «ψευδοδιαφορικό» περιορισμένης ολίσθησης! Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με κινητήρες 2,5 και 3,0 λίτρων απόδοσης από 204 έως 306 ίππους, ενώ αργότερα αναμένεται να εξοπλιστεί με το νέο 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 245 ίππων που έχει ήδη παρουσιαστεί στην Χ1.