
Η BMW εγκαταλείπει τα παραδοσιακά ανθρακονήματα.
Η νέα τεχνολογία θα κάνει ντεμπούτο στην νέα Μ3.
Οπτικά, η φυσική ίνα θυμίζει έντονα το ανθρακόνημα.
Η απειλή του τέλους για το ανθρακόνημα.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η BMW εγκαταλείπει τα παραδοσιακά ανθρακονήματα
Σε μία ιστορική στροφή προς τη βιωσιμότητα, η BMW εγκαταλείπει τα παραδοσιακά ανθρακονήματα και παρουσιάζει ένα νέο, φυσικής προέλευσης υλικό, που υπόσχεται να προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις με σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Το νέο αυτό υλικό – σύνθετες φυσικές ίνες από φυτό λινάρι – αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη σουηδική εταιρεία καθαρής τεχνολογίας Bcomp και αναμένεται να περάσει σύντομα στην παραγωγή.
Η νέα τεχνολογία θα κάνει ντεμπούτο στην νέα Μ3
Η νέα φυσική ίνα έχει ήδη δοκιμαστεί στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της BMW, όπως τα M4 GT4 και DTM, ενώ η γερμανική φίρμα ετοιμάζεται να την ενσωματώσει και στην επόμενη γενιά των επιβατικών της μοντέλων – αρχής γενομένης από το πλήρως ηλεκτρικό BMW M3. Σύμφωνα με τη BMW, η χρήση φυσικών ινών σε κομμάτια όπως η οροφή ενός αυτοκινήτου μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 40% σε σχέση με το ανθρακόνημα, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να μειώσει και την εσωτερική χρήση πλαστικών έως και 70%. Εκτός από ελαφρύ και ανθεκτικό, το νέο υλικό είναι και ανακυκλώσιμο – κάτι που δεν ισχύει για τις περισσότερες εκδοχές ανθρακονημάτων.
Ο CEO της BMW M, Franciscus van Meel, δήλωσε:
«Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτή τη σημαντική πρόοδο, η οποία ενισχύει τη στρατηγική μας για καινοτόμες λύσεις ελαφρού βάρους στους αγώνες και την παραγωγή, με σαφή μείωση των εκπομπών CO2 κατά την κατασκευή.»
Οπτικά, η φυσική ίνα θυμίζει έντονα το ανθρακόνημα
Οπτικά, η φυσική ίνα θυμίζει έντονα το ανθρακόνημα: το χαρακτηριστικό πλέγμα και το σκούρο γκρι χρώμα δημιουργούν την ίδια premium εντύπωση, αλλά με σχεδιασμό εμπνευσμένο από τα νεύρα των φύλλων. Η επιλογή του λιναριού ως πρώτη ύλη είναι επίσης στρατηγική: πρόκειται για φυτό που αναπτύσσεται φυσικά στην Ευρώπη, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε νερό ή φυτοφάρμακα, γεγονός που ενισχύει τη βιωσιμότητά του.
Η απειλή του τέλους για το ανθρακόνημα
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την κατάταξη του ανθρακονήματος ως «επικίνδυνης ουσίας» στο πλαίσιο της αναθεώρησης της Οδηγίας ELV (End-of-Life Vehicles). Ο λόγος; Τα μικροσωματίδια που απελευθερώνονται κατά την απόρριψή του είναι ερεθιστικά για το δέρμα και τους πνεύμονες, ενώ η αγωγιμότητά τους μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες σε βιομηχανικό εξοπλισμό. Παρότι κατασκευαστές όπως η Audi, η Mercedes-AMG και η BMW έχουν εκφράσει τις ενστάσεις τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η επένδυση της BMW σε εναλλακτικά υλικά δείχνει ότι το τέλος του ανθρακονήματος πλησιάζει.