Το 1961 o θρύλος της αυτοκίνησης και τότε αντιπρόεδρος της Ford, Λι Αϊακόκα είχε το όραμα για ένα compact, ελαφρύ και προσιτό σπορ 4θέσιο μοντέλο. To πράσινο φως για την παραγωγή του μοντέλου αυτού δόθηκε το Σεπτέμβριο του 1962. Μετά από εξέλιξη σε χρόνο-ρεκόρ 18 μηνών και με μικρό budget μιας και πολλά μηχανικά μέρη προέρχονταν από το Falcon, την άνοιξη του 1964 η Ford παρουσίασε τη Mustang.
H Ford Mustang δημιούργησε την κατηγορία των αμερικάνικων «pony-cars», δηλαδή των προσιτών (για τα αμερικάνικα δεδομένα) σπορ κουπέ με μακρύ καπό και κοντό πίσω μέρος με αποτέλεσμα να προκύψουν μοντέλα, όπως η Chevrolet Camaro, η Pontiac Firebird και το Dodge Challenger.
Πολλοί νομίζουν πως η Mustang ονομάστηκε έτσι από την ομώνυμη ράτσα των άλογων. Άλλωστε το σήμα της Mustang είναι το άλογο αυτό. Η επικρατέστερη άποψη για το όνομα του εμβληματικού μοντέλου της Ford είναι πως αυτό προέκυψε από το μαχητικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου P-51 Mustang (το οποίο παρεμπίπτοντος είχε ονομαστεί έτσι από τα άλογα Mustang…). Mια άλλη άποψη θέλει τον Αϊακόκα να προτείνει το όνομα Mustang προς τιμή της κολλεγιακής ομάδας Mustangs SMU (Southern Methodist University) στο Ντάλλας του Τέξας μιας και το νέο μοντέλο της Ford θα είχε την ταχύτητα, την ελαφρότητα και το σπορ πνεύμα της ομάδας αυτής.