• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

    Κινητήρας: Ικανοποιητικές επιδόσεις, απίστευτη οικονομία

    Διαβάστηκε από 50750 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/8/2019
     

    Η έκδοση TGI του Arona εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1,0 TSI κινητήρα του ομίλου VW, ο οποίος ωστόσο με τις απαραίτητες μετατροπές -πιστόνια με επίστρωση χρωμίου/νικελίου, νέες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής καθώς και μικρότερο turbo για λιγότερη αδράνεια- καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη. Αρχικά, το μοτέρ καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 14,3 κιλών, που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών. Μόνο σε κρύες εκκινήσεις (εξωτερική θερμοκρασία κάτω από -10c) και για ελάχιστο χρόνο ή όταν δεν υπάρχει φυσικό αέριο, «γυρνάει» αυτόματα στην κατανάλωση βενζίνης, χωρίς ο οδηγός να καταλαβαίνει κάτι, αλλά και χωρίς να μπορεί να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο που θέλει να καταναλώσει.

    Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός αποδίδει 90 ίππους (5 λιγότερους από τις 95άρες εκδόσεις του 1,0 TSI και του 1,6 TDI), με τη ροπή να είναι 160 Nm στις 1.900-3.500 σ.α.λ (175 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. στον 1,0 TSI και 250 Nm στις 1.500 – 2.600 σ.α.λ. στον 1,6 TDI). Στην πράξη πέρα από μια ραθυμία στις χαμηλές στροφές (πιο αισθητή γίνεται με πλήρες φορτίο και ανοιχτό κλιματισμό σε ανηφορική εκκίνηση), η μείωση της απόδοσης (σε σχέση με τον 1,0 TSI 95 PS) δεν γίνεται αντιληπτή ελέω turbo, αλλά και της 6τάχυτης κλιμάκωσης του κιβωτίου. Το Arona TGI επιταχύνει θετικά και επιδεικνύει καλές τιμές επιδόσεων γενικότερα. Mάλιστα οι ρεπρίζ είναι κατάτι πιο σβέλτες σε σχέση με αυτές του Arona 1,6 ΤDI, που έχει πιο μακρύ 5άρι κιβώτιο (δεν μας έχει παραχωρηθεί για δοκιμή το Arona 1,0 ΤSI 95 PS). Με βενζίνη οι ρεπρίζ είναι ένα κλικ πιο σβέλτες.

    Φυσικά, το μεγάλο του ατού, είναι η κατανάλωση και μάλιστα και με τα δύο είδη καυσίμου. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, το Arona TGI απαιτεί μόλις 3,5 κιλά CNG/100 χλμ., οι μετρήσεις μας όμως έδειξαν μέση κατανάλωση 4,7 κιλά/100 χλμ. το οποίο μεταφράζεται σε κόστος 4 ευρώ για κάθε 100 χλμ. (τιμή CNG στις 8/7/2019: 0,859 ευρώ/κιλό). Το αντίστοιχο πραγματικό κόστος με το Arona 1,6 TDI 95 PS είναι υπερδιπλάσιο με 9,2 ευρώ ανά 100 χλμ. (μέση τιμή diesel στις 8/7: 1,377 ευρώ/λτ.). Σε συνθήκες ταξιδίου είδαμε κατανάλωση CNG γύρω στα 3,7 κιλά/ 100 χλμ. ή 3,2 ευρώ/100 χλμ., ενώ η κατανάλωση βενζίνης είναι κάτω από 6 λτ./100 χλμ..

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ