Οικονομία στην κατανάλωση
Goodyear: Το πρώτο ελαστικό από 90% βιώσιμα υλικά

Goodyear: Το πρώτο ελαστικό από 90% βιώσιμα υλικά

11.539 Επισκέψεις στο άρθρο (12/1/2023)

Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής premium ελαστικών Goodyear ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός νέου ελαστικού κατασκευασμένο σε ποσοστό 90% από βιώσιμα υλικά, συγκεκριμένα από σογιέλαιο και ανακυκλωμένο πολυεστέρα από πλαστικά μπουκάλια.

Η Goodyear έχει τη λύση για τους ρύπους των ελαστικών

Τα τελευταία χρόνια ακούμε συνεχώς για τη ρύπανση από τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων, καθώς όλο και περισσότερες κυβερνήσεις έχουν θέσει αυστηρούς περιορισμούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2030. Προς το παρόν, η μόνη λύση για μηδενικές εκπομπές στα συστήματα μετάδοσης είναι οι ηλεκτροκινητήρες, τι γίνεται όμως με τα ελαστικά των οχημάτων; Η Goodyear φαίνεται πως έχει τη λύση!
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το πρώτο ελαστικό από 90% βιώσιμα υλικά είναι γεγονός

Η αλήθεια είναι πως δεν έχει δοθεί η απαραίτητη προσοχή στα ελαστικά από τις εταιρείες κατασκευής, τα οποία χρησιμοποιούν σημαντικές ποσότητες καουτσούκ και μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρή ρύπανση εάν δεν απορριφθούν κατάλληλα. Για το λόγο αυτό, η Goodyear σχεδιάζει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με νέα ελαστικά κατασκευασμένα από 90% βιώσιμα υλικά.
 

Αναμένεται να μπει σύντομα στην παραγωγή

Η Goodyear πλησιάζει ήδη στην παραγωγή ενός ελαστικού από 70% βιώσιμα υλικά, το οποίο είδαμε τον Ιανουάριο του 2022. Σύμφωνα όμως με τα λεγόμενα της εταιρείας, ένα ελαστικό με βαθμολογία βιωσιμότητας 90% «θα απαιτήσει περαιτέρω συνεργασία με τη βάση εφοδιασμού της εταιρείας για να προσδιοριστεί η κλίμακα που απαιτείται για καινοτόμα υλικά και συνεπώς την παραγωγή αυτού του συγκεκριμένου ελαστικού σε υψηλούς όγκους».

Xαμηλότερη αντίσταση κύλισης & βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου

Ένα τέτοιο  ελαστικό της Goodyear από βιώσιμα υλικά , κατάφερε να επιτύχει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σε σχέση με τα «παραδοσιακά» ελαστικά. Αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, κάτι μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμο και  για τα ηλεκτρικά όπου τα ελαστικά επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την αυτονομία τους. Η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης συμβάλλει επίσης στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομία καυσίμου.
 

Κατασκευή από σογιέλαιο, ανακυκλωμένα μπουκάλια & ρητίνες πεύκου

Για να επιτύχει ένα τόσο μεγάλο ποσοστό βιωσιμότητας η Goodyear, δοκίμασε ένα μεγάλο έυρος υλικών στην κατασκευή, τα οποία συναντάμε στη φύση είτε μπορούν να ανακυκλωθούν από ένα συνήθως χρησιμοποιούμενο άλλο υλικό. Για παράδειγμα, το σογιέλαιο που χρησιμοποιεί ήδη στα προϊόντα της, βοηθάει στη διατήρηση της ευκαμψίας του ελαστικού στις μεταβαλλόμενες θερμοκρασίες. Οι μηχανικοί της εταιρείας υποστηρίζουν πως το 100% της πρωτεΐνης σόγιας χρησιμοποιείται για ζωοτροφές, αλλά το σογιέλαιο είναι ένα σημαντικό υποπροϊόν που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως σε βιομηχανικές εφαρμογές.

Εκτός του σογιέλαιου, η Goodyear χρησιμοποιεί πολυεστέρα από ανακυκλωμένα μπουκάλια στα κορδόνια των ελαστικών, βιο-ανανεώσιμες ρητίνες πεύκου για τη βελτίωση της πρόσφυσης των ελαστικών και χάλυβα που παράγεται μέσω μιας διαδικασία ηλεκτρικού τόξου χαμηλών εκπομπών αερίων. Επιπρόσθετα, δηλώνει πως έχει διπλασιάσει τη χρήση υπολειμμάτων πυριτίου από φλοιό ρυζιού από το  2018.
 

Στόχος η κατασκευή ενός 100% βιώσιμου ελαστικού το 2030

Μπορεί το να δούμε ένα ελαστικό κατασκευασμένο 90% από βιώσιμα υλικά να είναι ακόμα «μακριά» από τα σημερινά δεδομένα, αλλά η Goodyear ατενίζει ένα πράσινο μέλλον με πιο «καθαρό» βλέμμα. Απώτερος στόχος της, είναι η κατασκευή ενός 100% βιώσιμου ελαστικού το 2030, καθιστώντας την ως την πρώτη εταιρεία ελαστικών που θα επιτύχει κάτι παρόμοιο.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Toyota
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel