ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η Skoda «ξαναζωντανεύει» το θρυλικό 110 R σε ηλεκτρική & ριζοσπαστική μορφή

(25/9/2025)
Η Skoda «ξαναζωντανεύει» το θρυλικό 110 R σε ηλεκτρική & ριζοσπαστική μορφή
5 Φωτογραφίες »

Το αρχικό 110 R είχε τον κινητήρα στο πίσω μέρος.
Καθαρό design με αγωνιστική αύρα από το 130 RS.
Pιζοσπαστική η προσέγγιση με έντονες γωνίες.
Ένα coupé για καθημερινή χρήση από νεαρούς οδηγούς.

autotriti team

Το αρχικό 110 R είχε τον κινητήρα στο πίσω μέρος

Η Skoda συνεχίζει τη σειρά Icons Get a Makeover, όπου εμβληματικά μοντέλα της ιστορίας της επανασχεδιάζονται με βάση τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid που είδαμε και στο Skoda Epiq. Αυτή τη φορά, στο επίκεντρο βρίσκεται το Skoda 110 R, το κουπέ που μεταξύ 1970 και 1980 έγινε όνειρο χιλιάδων οδηγών και άφησε εποχή τόσο στους δρόμους όσο και στους αγώνες.
Το αρχικό 110 R παρήχθη στο εργοστάσιο του Kvasiny, με τον κινητήρα 1.107 κ.εκ. και 45,6 ίππους να βρίσκεται στο πίσω μέρος. Χάρη στο χαμηλό βάρος (880 κιλά) και την αεροδυναμική του γραμμή, έπιανε τελική 145 χλμ./ώρα, ενώ αποτέλεσε τη βάση για τις αγωνιστικές εκδόσεις 200 RS και κυρίως την ανίκητη 130 RS, που χάρισαν διεθνείς διακρίσεις στη Skoda. Σήμερα, ο σχεδιαστής Richard Švec και η ομάδα της Skoda Design παρουσίασαν μια εντυπωσιακή, ηλεκτρική επαναπροσέγγιση του μοντέλου. «Δεν ήθελα να πάρω τον ρετρό δρόμο. Στόχος μου ήταν μια νέα μορφή που να παραπέμπει διακριτικά στον θρύλο, χωρίς να εγκλωβίζεται στο παρελθόν», τόνισε ο Švec.

Καθαρό design με αγωνιστική αύρα από το 130 RS

Η νέα μελέτη παραμένει πιστή στη φιλοσοφία καθαρών γραμμών και λιτών όγκων, ενώ ενσωματώνει στοιχεία από τον κόσμο του motorsport: φουσκωμένα φτερά, roll cage στο εσωτερικό, κεντρικά μπουλόνια στις ζάντες και νεύρωση στο καπό – αναφορά στη 130 RS. Η σχεδίαση βασίζεται σε γεωμετρική ακρίβεια, με μαύρες λεπτομέρειες σε spoiler, μαρσπιέ και διαχύτη να δίνουν πιο δυναμικό χαρακτήρα. Ένα λειτουργικό air intake πίσω από το παράθυρο θυμίζει την αεροδυναμική λύση του κλασικού μοντέλου και στη σημερινή ηλεκτρική εκδοχή του θα μπορούσε να χρησιμοποιείται για ψύξη της μπαταρίας.


Το αρχικό 110 R παρήχθη στο εργοστάσιο του Kvasiny και  αποτέλεσε τη βάση για τις αγωνιστικές 200 RS και την ανίκητη 130 RS.
5 Φωτογραφίες »

Το αρχικό 110 R παρήχθη στο εργοστάσιο του Kvasiny και αποτέλεσε τη βάση για τις αγωνιστικές 200 RS και την ανίκητη 130 RS.

Η ριζοσπαστική προσέγγιση με έντονες γωνίες

Η ριζοσπαστική προσέγγιση αποφεύγει τα «στρογγυλά φανάρια» του παρελθόντος και φέρνει νέες τεχνολογίες. Κάμερες αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέφτες, ενώ οι προβολείς παραμένουν κρυφοί πίσω από καλύμματα που ανοίγουν μόνο όταν χρειάζεται. Στο μπροστινό μέρος, μια μαύρη επιφάνεια φιλοξενεί τους αισθητήρες, τα κάθετα LED DRL και το φωτιζόμενο λογότυπο Skoda, ενώ πίσω, η φωτιζόμενη σήμανση γίνεται το κεντρικό στοιχείο της ουράς. Η φωτεινή υπογραφή Tech-loop, που γνωρίσαμε πρόσφατα στο πρωτότυπο Vision O, ολοκληρώνει την εικόνα.

Ένα coupé για καθημερινή χρήση από νεαρούς οδηγούς

Ο Švec οραματίζεται το νέο 110 R ως ένα αυτοκίνητο για νέους που αγαπούν τον κόσμο των αγώνων, αλλά θέλουν κι ένα κομψό κουπέ για καθημερινή χρήση. «Η απουσία ενός μεγάλου συστήματος ψύξης με βοήθησε να κρατήσω τις φόρμες όσο πιο καθαρές γίνεται», εξηγεί. Με την ηλεκτρική του φύση, τα αεροδυναμικά καλύμματα τροχών και τη minimal αισθητική, η σύγχρονη εκδοχή του 110 R συνδυάζει την κληρονομιά με το μέλλον. Η Skoda δείχνει για ακόμη μια φορά ότι ξέρει να τιμά την ιστορία της, δίνοντάς της φρέσκια πνοή. Το νέο 110 R concept δεν είναι ένα «ρετρό» αυτοκίνητο, αλλά μια μοντέρνα σχεδιαστική μελέτη με τεχνολογικές καινοτομίες, που φέρνει στο σήμερα τον μύθο της δεκαετίας του ’70.

Mercedes
Mototriti.gr