Ο τρικύλινδρος TSI των 115 ίππων είναι ο πρώτος κινητήρας του είδους του με τετραοδικό καταλύτη.

«Κινητήρας της Χρονιάς» ο 1.0 TSI του up! GTI!

5.917 Επισκέψεις στο άρθρο (11/6/2018)

Ένα ακόμα σημαντικό διεθνές βραβείο για τη Volkswagen! Ο «χιλιάρης» κινητήρας του up! GTI κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία έως 1.000 κ.εκ.

Πρόκειται για ένα από τα πλέον έγκυρα, υψηλού κύρους βραβεία σε παγκόσμιο επίπεδο, που απονέμεται σε ετήσια βάση από μία επιτροπή κορυφαίων δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου. Για αυτή τη χρονιά, οι εκλέκτορες εξέτασαν υποψηφιότητες σε 12 διαφορετικές κατηγορίες.

Ο τρικύλινδρος TSI των 115 ίππων είναι ο πρώτος κινητήρας του είδους του με τετραοδικό καταλύτη ενώ διαθέτει και φίλτρο κυψελοειδούς δομής για κατακράτηση μικροσωματιδίων. Η εξελιγμένη σχεδίαση του τρικύλινδρου κινητήρα σε συνδυασμό με τη χρήση του νέου καταλύτη εξασφαλίζουν ένα εντυπωσιακό νούμερο ισχύος (115 PS) ενώ παράλληλα ικανοποιούνται οι αυστηρές απαιτήσεις Euro 6 (EU 6AG) εκπομπής ρύπων. Το αποτέλεσμα; Ένας προηγμένος, ισχυρός κινητήρας μόλις 1.000 κ.εκ. με πολύ «καθαρή» λειτουργία!  

Δείτε περισσότερα στο AutoTρίτη

Ο νέος – παρουσιάστηκε μόλις πριν δύο μήνες – κινητήρας διαθέτει turbo με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα διαφυγής (wastegate), πολλαπλή εισαγωγής με ενσωματωμένο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler) και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Ο ψεκασμός του καυσίμου γίνεται με πολύ υψηλή για βενζινοκινητήρα πίεση (350 bar), κατευθείαν στους θαλάμους καύσης. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας, ο μικρών διαστάσεων και ιδιαίτερα ελαφρύς – μόλις 78 κιλά – κινητήρας αποδίδει ισχύ 115 ίππων στην περιοχή ανάμεσα στις 5.000 και 5.500 σ.α.λ.. Ήδη από τις 2.000 σ.α.λ. υπάρχει διαθέσιμη η μέγιστη ροπή των 200 Nm, η οποία παραμένει σταθερή μέχρι τις 3.500 σ.α.λ..  

Πέρα από την υψηλή ισχύ, σίγουρα προαπαιτούμενο για ένα μοντέλο της οικογένειας GTI, οι μηχανικοί της Volkswagen στόχευσαν εξαρχής στην ελάχιστη εκπομπή ρύπων. Ο τρικύλινδρος κινητήρας διαθέτει πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών. Ανέμεσά τους, ο πιεζοηλεκτρικός ψεκαστήρας υψηλής πίεσης 5 οπών, στροβιλοσυμπιεστής τελευταίας τεχνολογίας, νέα πιστόνια και hi-tech σύστημα διαχείρισης καυσαερίων με τετραοδικό καταλυτικό μετατροπέα με φίλτρο κυψελοειδούς δομής για κατακράτηση μικροσωματιδίων. Το τελευταίο, παγιδεύει και κατακρατεί μικροσωματίδια σε ποσοστό έως και 95%. Επιπλέον, ο κινητήρας διαθέτει και τριοδικό καταλύτη, με τα αυστηρά όρια του Euro 6 να ικανοποιούνται ακόμα και κάτω από βαρύ φορτίο χρήσης. 

Το πρότυπο Euro 6 (EU 6AG, Euro 6d-TEMP) περιλαμβάνει μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το WLTP και την RDE, τις νέες διαδικασίες μέτρησης εκπομπής ρύπων, με πιο ρεαλιστικό χαρακτήρα. Οι μετρήσεις διεξάγονται τόσο σε δυναμόμετρο όσο και στο δρόμο. 

PEIRAIOS LEASING
NISSAN