Το Hyundai Ioniq 5 N έκανε επίσημη πρεμιέρα έχοντας δύο ηλεκτρικά μοτέρ που αποδίδουν 650 ίππους, αλλά και τη δυνατότητα να ακούγεται στα μαχητικό αεροσκάφος.
Το πρώτο ηλεκτρικό Ν
Το περιμέναμε και πλέον είναι εδώ. Το νέο Hyundai Ioniq 5 N πραγματοποίησε το επίσημο ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed, κάνοντας την πρώτη του δημόσια εμφάνιση. Η πιο «καυτή» έκδοση του γνωστού ηλεκτρικού Ioniq 5 N υπόσχεται να είναι το πιο εστιασμένο στον οδηγό αυτοκίνητο από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό, όντας το αποκορύφωμα όλων όσων έχει μάθει το τμήμα N της Hyundai μέσω των αντιστοίχων Ν αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Όπως το κανονικό Ioniq 5, το νέο Ioniq 5 N βασίζεται στην πλατφόρμα Electric-Global Module της μάρκας. Διαθέτει μια μπαταρία 84 kWh και αναθεωρημένους ηλεκτρικούς κινητήρες τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το μοτέρ μπροστά αποδίδει 226 ίππους και αυτό πίσω 383. Συνδυαστικά τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ προσφέρουν 609 ίππους, ισχύς που αυξάνεται στα 650 άλογα στη λειτουργία Boost, δίνοντας έτσι στο αυτοκίνητο ακόμη μεγαλύτερη ισχύ από το Kia EV6 GT. Ως αποτέλεσμα το Ioniq 5 N κάνει επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ./ώρα. Η μπαταρία φορτίζει από το 10 έως το 80% σε 18 λεπτά.
Με συστήματα για drift
Από κει και πέρα η κορεατική μάρκα υπογραμμίζει πως η δομή του σώματος διαθέτει περισσότερες συγκολλήσεις για βελτίωση της ακαμψίας. Η Hyundai ενίσχυσε επίσης την κολόνα του τιμονιού και ανέπτυξε ένα σύστημα γνωστό ως N Pedal. Η λειτουργία αυτή χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση i-Pedal, βελτιώνει το στρίψιμο και ενισχύει την ευαισθησία του γκαζιού. Η λειτουργία N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω που μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Υπάρχει επίσης και η λειτουργία N Drift Optimizer με ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift που προσομοιώνει το απότομο και στιγμιαίο «πάτα-άσε» του συμπλέκτη σε ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο με σκοπό να πλαγιολισθήσει.
Ενισχυμένα τα φρένα
Οι αναβαθμίσεις δεν σταματούν εκεί. Η Hyundai έχει εξοπλίσει το Ioniq 5 N με ισχυρό σύστημα πέδησης, που αποτελείται από δίσκους 400 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και δίσκους 360 χιλιοστών πίσω με μονοπίστονες δαγκάνες. Η ισχύς του συστήματος ανάκτησης ενέργειας έχεις επίσης βελτιωθεί και από μόνο του μπορεί να προσφέρει επιβραδυντική δύναμη 0,6 G. Η λειτουργία N Race επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέξουν μεταξύ των ρυθμίσεων «Endurance» και «Sprint». Η πρώτη μειώνει την ισχύ για να παραμείνει το αυτοκίνητο για περισσότερη ώρα στην πίστα, ενώ η δεύτερη δίνει προτεραιότητα στην ισχύ.
Μπορεί να παράγει ήχο κινητήρα βενζίνης και μαχητικού αεροσκάφους
Συνεχίζοντας με τα συστήματα που εξοπλίζουν το νέο Ioniq 5 N, βρίσκουμε τα N e-shift και N Active Sound+. Το πρώτο προσομοιώνει το οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των Ν αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ελέγχοντας τη ροπή του κινητήρα και προσομοιώνοντας το τράνταγμα που αισθάνεται ο οδηγός όταν αλλάζει ταχύτητες. Η λειτουργία N Active Sound+ χρησιμοποιεί οκτώ εσωτερικά και δύο εξωτερικά ηχεία για να μιμηθεί τον ήχο του 2λιτρου τούρμπο κινητήρα βενζίνης όταν είναι επιλεγμένο το προφίλ «Ignition». Αν πάλι επιλεγεί το προφίλ «Evolution» ο ήχος είναι παρόμοιος του RN22e, ενώ στην επιλογή «Supersonic» ο ήχος που παράγεται είναι εμπνευσμένος από μαχητικά αεροσκάφη.
Ξεχωρίζει από το τυπικό Ioniq 5
Εξωτερικά, το Ioniq 5 N είναι κατά 20 χιλιοστά χαμηλότερο, 50 χιλιοστά ευρύτερο και 80 χιλιοστά πιο μακρύ από το Ioniq 5. Το μπροστινό μέρος ξεχωρίζει από το νέο splitter, τα αεροδυναμικά πτερύγια και τις αεροκουρτίνες ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια μοναδική αεροτομή, ένας διαχύτης και ένα τριγωνικό φως φρένου. Σε αντίθεση με το τυπικό Ioniq 5, ένας υαλοκαθαριστήρας βρίσκεται στο πίσω τζάμι. Το Ioniq 5 Ν εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P Zero 275/35.
Εσωτερικό εστιασμένο και στην κίνηση σε πίστα
Το εσωτερικό είναι επίσης αρκετά διαφορετικό. Ένα εντελώς νέο τιμόνι τραβάει αμέσως τα βλέμματα και περιλαμβάνει διάφορα μπουτόν, συμπεριλαμβανομένου του N Grin Boost. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης νέα μεταλλικά χειριστήρια για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ενώ η κεντρική κονσόλα διαθέτει πλέον μαξιλαράκια για τα γόνατα του οδηγού και του συνοδηγού για την οδήγηση στην πίστα. Τα N bucket καθίσματα διατίθενται επίσης στάνταρ, όπως και τα αλουμινένια πεντάλ.