Η Kia παρουσίασε το νέο EV9 και την σπορτίφ έκδοση GT-line του επιβλητικού ηλεκτρικού SUV της, που αποτελεί τον Brand Ambassador της μάρκας στον κόσμο, προσφέροντας τεχνολογία αιχμής, άπλετους χώρους και την ταχύτερη -έως τώρα- φόρτιση με 800 Volt που υπόσχεται 239 χλμ. μέσα σε μόλις 15 λεπτά.
Η αρχή έγινε το 2021 στο Los Angeles των Ηνωμένων Πολιτειών με την παρουσίαση του Kia EV9 Concept, ενός πρωτότυπου μου έμελλε να ανοίξει το δρόμο ώστε να προϋπαντήσει το μοντέλο παραγωγής, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στη Φρανκφούρτη, όντας καλεσμένοι της Kia Ευρώπης. Το νέο Kia EV9 είναι η ναυαρχίδα της ηλεκτρικής γκάμας της κορεατικής φίρμας, τόσο από πλευράς μεγέθους, όσο και από τεχνολογικής σκοπιάς, καθώς είναι εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας από τα ράφια της Hyundai-Kia, όπως μας είπε και ο Έλληνας Director of Product & Pricing της Kia Ευρώπης, Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος (διαβάστε τη συνέντευξη πατώντας εδώ).
Ηλεκτρική αυτονομία έως 541 χλμ., τεχνολογία ultra ταχυφόρτισης με αρχιτεκτονική 800V, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, διαθέσιμο με 6 ή 7 θέσεις για επιβάτες, τρεις οθόνες στο ταμπλό & δύο έξτρα -προαιρετικά- για την εικόνα από πλαϊνούς καθρέπτες-κάμερες, καθίσματα στη δεύτερη σειρά που περιστρέφονται αντικρίζοντας αυτά της 3ης σειράς ώστε να μπορούν δύο επιβάτες να ταξιδεύουν ξαπλωμένοι, δυνατότητα να επιστρέφει την ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας του στο δίκτυο ηλεκτρισμού ή σε κτίριο-σπίτι καλύπτοντας έως και 10 μέρες τις ανάγκες ενός νοικοκυριού σε ρεύμα, ψηφιακό κλειδί που γίνεται share στο smartphone και πολλά πολλά ακόμη... Ας τα δούμε όμως αναλυτικότερα.
Macho σχεδίαση που παραπέμπει σε πολυτελή SUV
Από τη πρώτη κιόλας στιγμή της αποκάλυψης του θηριώδους -ας μας επιτραπεί η έκφραση- SUV της Kia, το EV9 αποπνέει μια επιβλητικότητα, παρόμοια με εκείνη πολυτελών προτάσεων σε αυτά τα μεγέθη. Η νεότερη σχεδιαστική γλώσσα «Opposites United» της Kia εκφράζεται μέσω μιας τολμηρής, γεωμετρικής αισθητικής με μεγάλες επίπεδες επιφάνειες, οι οποίες παρόλο που έρχονται σε ευθεία «σύγκρουση» με καμπύλες και έντονες ακμές, συμβαδίζουν αρμονικά δημιουργώντας ένα macho αποτέλεσμα.
Στο εμπρός μέρος, το EV9 διαθέτει την τελευταία εκδοχή της «μύτης της τίγρης». Πρόκειται για τη μάσκα η οποια περικλείεται από τα κατακόρυφα, λεπτά LED φώτα, τα ρέοντα φώτα ημέρας και την οριζόντια γραμμή του καπό. Περνώντας προς το πλάι, βλέπουμε τους τονισμένους θόλους με μια έντονη νεύρωση, η οποία πηγαίνοντας προς τα πίσω δίνει τη θέση της σε μια καμπυλόγραμμη επιφάνεια για τις πόρτες. Στο πλάι συναντούμε μοντέρνες, «χωνευτές» λαβές για τις πόρτες, προαιρετικά κάμερες αντί για κλασικούς πλαϊνούς καθρέπτες και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που κάνουν ευάερη και ευήλια την καμπίνα, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα LED φώτα με την μοναδική «υπογραφή» των επιμέρους σωμάτων μέσα στο φανάρι και η τετραγωνισμένη σχεδιαστική λογική. Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε, τέλος, τις ζάντες από 19 έως 21 ιντσών, με σχεδίαση για μειωμένη αντίσταση από τον αέρα, καθώς επίσης και τα ενεργά πτερύγια στους αεραγωγούς που βελτιώνουν την αεροδυναμική. Παρά τον όγκο και το μέγεθός του, το νέο EV9 καταφέρνει να έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,28 cd.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το EV9 βασίζεται στο δάπεδο Electric Global Modular Platform (E-GMP) του ομίλου, πάνω στο οποίο έχει χτιστεί και το «αδελφό»
Kia EV6, και είναι λίγο μεγαλύτερο από 5 μέτρα (5,01 μ. για την ακρίβεια) σε μήκος. Έχει πλάτος 1,98 μέτρα και ύψος 1,75 μ., ενώ αχανές είναι το μεταξόνιό του, που ορίζεται στα 3,1 μέτρα, μέγεθος που συνηθίζεται κυρίως σε λιμουζίνες.
Hi-tech εσωτερικό με άπλετους χώρους
Αυτό το γενναίο μεταξόνιο μεταφράζεται σε άπλετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Βέβαια, αυτό δεν είναι το μόνο highlight στην καμπίνα του EV9, η οποία έχει σχεδιαστεί βάσει του μοτίβου «Opposites United». Μπαίνοντας στο σαλόνι, σε πρώτο πλάνο συναντά κανείς το «Triple Panorama Display», μια διαμόρφωση της Kia με τρεις οθόνες: μία 12,3 ιντσών σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων, μία αφής 5,1" για τη διαχείριση του κλιματισμού και, τέλος, μία αφής 12,3 ιντσών ως πύλη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επιπλέον, υπάρχει και Head-Up Display, που ανεβάζει ακόμα περισσότερο τις τεχνολογικές μετοχές στην καμπίνα, ενώ υπάρχουν και «κρυφά» κουμπιά αφής στη φάσα κάτω από την οθόνη, τα οποία φωτίζονται όταν είναι ενεργοποιημένο το αυτοκίνητο. Όπως προείπαμε, ως προαιρετική επιλογή μπορούν να τοποθετηθούν κάμερες αντί για πλαϊνούς καθρέπτες, οι οποίες προβάλλουν εικόνα στην καμπίνα μέσω δύο οθονών τοποθετημένων στις πόρτες, στο σημείο όπου συνηθίζεται να στρέφει κανείς το βλέμμα του για να δει από τον πλαϊνό καθρέπτη.
Έπειτα, το EV9 εξοπλίζεται με τρεις σειρές καθισμάτων, σε εξαθέσια ή επταθέσια διάταξη. Μάλιστα τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να περιστρέφονται 180 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να αλληλεπιδρούν με αυτούς που κάθονται στην τρίτη σειρά, οι επιβάτες της οποίας θα έχουν στη διάθεσή τους ποτηροθήκες και θύρες φόρτισης. Όπως χαρακτηριστικά μας είπαν οι άνθρωποι της μάρκας, το νέο EV9 υποστηρίζει έως και 7 επιβάτες, χωρίς να είναι «τιμωρία» για τους επιβάτες της τρίτης σειράς, αφού έχουν μεγάλα παράθυρα, φυσιολογικούς χώρους για τους επιβάτες και άλλες παρμεφερείς ανέσεις με εκείνες των υπολοίπων επιβατών.
Από πλευράς χώρων για αποσκευές, το διαμέρισμα έχει όγκο από 333 έως 828 λίτρα, ανάλογα με τη διάταξη των καθισμάτων, ενώ υπάρχει και κάτω από το καπό ένα χώρος (σ.σ. το λεγόμενο «frunk») 90 λίτρων για τη δικίνητη έκδοση και 52 λτ. για την τετρακίνητη.
Πισωκίνητη & τετρακίνητη έκδοση με ισχύ έως 385 άλογα
Μιλώντας για δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, μεταφερόμαστε στην κινητήρια δύναμη του νέου Kia EV9. Το μεγάλο SUV της Kia εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 99,8 kWh σε όλες τις εκδόσεις. Στην εισαγωγική έκδοση «Baseline» η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα και η ονομαστική ισχύς είναι 204 ίπποι με 350 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα φτάνει στα 185 χλμ./ώρα, ενώ από πλευράς επιδόσεων το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,4 δλ. με τη μέγιστη θεωρητική αυτονομία κατά WLTP να ορίζεται στα 541 χιλιόμετρα.
Έπειτα, η τετρακίνητη version του Kia EV9 εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 192 ίππων έκαστος, τοποθετημένους σε εμπρός και πίσω άξονα, αντίστοιχα. Η ροπή για την «απλή» έκδοση Baseline μοιράζεται σε 250 Nm για τον μπροστά ηλεκτροκινητήρα και 350 Nm για τον πίσω, ενώ στην σπορτίφ έκδοση GT-line αμφότερα τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν από 350 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./'ώρα έρχεται σε 6 δλ. στην Baseline ενώ η GT-line επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3 δλ.. Σε ό,τι αφορά στην αυτονομία του τετρακίνητου EV9, η Kia υπόσχεται 497 χλμ. με μία φόρτιση.
Για όσους αναρωτιούνται σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, το EV9 διαθέτει αρχιτεκτονική 800V που του επιτρέπει να ελαχιστοποιεί το χρόνο που πρέπει να είναι συνδεδεμένο στην πρίζα. Με 15 λεπτά φόρτισης κερδίζει έως 239 χλμ. αυτονομίας στη δικίνητη έκδοση (219 χλμ. στην AWD). Επιπλέον το EV9 προσφέρει τεχνολογία επιστροφής της ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτρισμού Vehicle-to-Grid (V2G), καθώς επίσης και τεχνολογία φόρτισης Vehicle-to-Load (V2L) που επιτρέπει στους χρήστες από το αυτοκίνητο να φορτίζουν φορητούς υπολογιστές ή να χρησιμοποιούν εξοπλισμό κατασκήνωσης έως και 3,68 kW. Τέλος, παρέχεται η λειτουργία Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home (V2B/V2H) όπου η ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας του EV9 μπορεί να τροφοδοτήσει τις ανάγκες ενός κτιρίου ή του σπιτιού, με τους ανθρώπους της Kia να υπόσχονται την πλήρη κάλυψη ενός νοικοκυριού για διάστημα έως και 10 ημέρων.
Αξίζει να σημειωθεί πως, ένα από τα κυριότερα τεχνολογικά χαρακτηριστικά για το EV9 είναι το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP), το οποίο επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα στη Γερμανία.
Κλείνοντας, προς το παρόν οι άνθρωποι της Kia κράτησαν κλειστά τα χαρτιά τους για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν για το μοντέλο, ωστόσο θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες μέσα στους επόμενους δύο μήνες, καθώς επίσης και για το πότε θα το δούμε στην Ελλάδα, μιας και το νέο EV9 είναι δεδομένο πως θα πατήσει σε ελληνικό έδαφος μέσα στο 2023.