Τα γερμανικά και τα ιαπωνικά μοντέλα έχουν οπαδούς που μαλώνουν συνεχώς για το ποιος είναι ο καλύτερος. Μια απευθείας αντιπαράθεση των καλύτερων από τους εκπροσώπους τους ανά κατηγορία, μπορεί να μας δείξει τι συμβαίνει.
Γερμανία ή Ιαπωνία; Μια από τις αέναες κόντρες στην αυτοκίνηση με τους εκπροσώπους των δύο σχολών να έχουν τους δικούς τους φανατικούς οπαδούς, που κοντράρονται μεταξύ τους για το ποιος είναι ο καλύτερος. Με βάση μάλιστα το τι ισχύει σήμερα στην άποψη του κοινού, τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι συνώνυμα της ποιότητας και ασφάλειας, ενώ τα ιαπωνικά αυτοκίνητα «δεν σπάνε δεν χαλάνε» και έχουν πιο δυνατούς κινητήρες. Εμείς, θέλοντας να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει, φέραμε σε αντιπαράθεση 5 μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών από τις δύο σχολές, ώστε να δούμε ποια είναι η καλύτερη επιλογή.
Τα 5 «hot» ζευγάρια
Στην κατηγορία των μίνι, οι πλέον καλοπουλημένοι εκπρόσωποι των δύο χωρών είναι το VW up! και το Toyota Aygo, που έρχονται να προσφέρουν το κάτι το διαφορετικό στο νεανικό κοινό της κατηγορίας. Στα μικρά, η απόλυτη κόντρα είναι αυτή των δύο best-seller όλης της αγοράς, του Opel Corsa diesel και του Toyota Yaris diesel. Ανεβαίνοντας κατηγορία και περνώντας στα μικρομεσαία, επιλέξαμε δύο από τα ισχυρότερα diesel των δύο σχολών, το Opel Astra των 136 ίππων και το Honda Civic με τα 120 άλογα. Στα crossover από την άλλη, το best-seller Nissan Qashqai τίθεται αντιμέτωπο με το πρώτο σε πωλήσεις γερμανικό μοντέλο, το Opel Mokka. Τέλος, στην πλέον οικογενειακή κατηγορία, αυτή των μεσαίων, αντιπαραθέτουμε το VW Passat με το Toyota Avensis, στις πλέον ενδιαφέρουσες diesel εκδόσεις με 1.600άρη κινητήρα.
ΝΤΕΡΜΠΙ ΑΙΩΝΙΩΝ ΗΤΑΝ!!!Μεχρι πριν καποια χρονια που τα αυτοκινητα ηταν 100% γερμανικα η γιαπονεζικα.Τωρα τι ντερμπι να υπαρχει οταν το aygo γινεται στην τσεχια και φοραει μοτερ c1,οταν το avensis 1.6d-4d φοραει μοτερ bmw,οταν τα honda κατασκευαζονται σε τουρκια και αγγλια,οταν τις μισες πλατφορμες και μοτερ η vw τις δοκιμαζει πρωτα σε ισπανους και τσεχους και ακομη και η mercedes εχει αρχισει και φοραει μοτερ προιον nissan-renault!!Aρα ντερμπι ηταν παλια πριν 20 και 30 χρονια οπου η καθε εταιρια ειχε την ταυτοτητα της.Τα τελευταια χρονια (με τις ''θυσιες'' των εταιριων στον βωμο της παγκοσμιοποιησης) το μονο γνησιο που εχει μεινει σε ''γερμανικα'' η ''γιαπονεζικα'' η αλλα αυτοκινητα ειναι μονο το σηματακι εμπρος στην γρυλια.......
Δεν υπάρχει καμμιά κόντρα. Τα στοιχεία μιλάνε από μόνα τους: Μια Toyota μόνη της (οκ με Lexus και Daihatsu μαζί) πρώτη σε πωλήσεις παγκοσμίως με δεύτερο όλο το VAG Group με καμμιά 10αριά μάρκες μαζί! Δηλαδή αν γκρουπαριστούν και οι Ιάπωνες, ο δεύτερος θα τους βλέπει με το τηλεσκόπιο Hubble της NASA! Οι σχιστομάτηδες είτε Ιάπωνες είτε Κορεάτες φτιάχνουν πλέον ολοκληρωμένα αυτοκίνητα χωρίς να υστερούν σε κανένα τομέα. Ανοιχτό μυαλό χρειάζεται, ψάξιμο, όχι παρωπίδες και να μην επηρρεάζεται κάποιος από τις διαφημίσεις.
...ναι, ναι, ζήτω τα ...Toyota, Nissan, Mazda, και λοιπά κουτιά με ρόδες (που δε χαλάνε!) και μόλις βγάλουμε κανένα φράγκο σε αυτή τη χώρα, τρέχουμε όλοι στις εκθέσεις Audi, BMW, Mercedes!
Αυτοί που σνομπάρουν τα Γερμανικά, ΑΝ είχαν 50 ή 60 ή 70 χιλιάρικα θα αγόραζαν ....σουμπαρου!! Σίγουρα πράγματα!!
Προσωπική και ίσως υποκειμενικη άποψη,απο Ιαπωνία mazda και απο Γερμανία ford,πιστεύω οτι οδηγική απόλαυση σε συνδυασμό με αξιοπιστια είναι αυτή που μένει πλέον κ αυτές οι εταιρείες το προσφέρουν και χωρις ενα κάρο λεφτα(η μια τουλαχιστον στη χωρα μας)
Δεν υπάρχει το ΄΄τέλειο΄΄ αυτοκίνητο. Κάπου θα υπερέχει ο ένας, κάπου θα υπερέχει ο άλλος κι οχι υποχρεωτικά ως χώρα αλλά και ως κατασκευάστρια εταιρεία. Σκεφτείτε οτι η Mercedes γοα παράδειγμα θα έχει τμήματα Nissan στο pick up μοντέλο που ετοιμάζει (για μένα αποτυχημένη συνεργασία εκ προοιμίου ). Άρα το αυτοκίνητο που καλύπτει τις πραγματικές μας ανάγκες είναι κι αυτό που χρειοαζόμαστε και θεωρούμε το ιδανικό - ίσως και το πιο ποιοτικό
ΝΤΕΡΜΠΙ ΑΙΩΝΙΩΝ ΗΤΑΝ!!!Μεχρι πριν καποια χρονια που τα αυτοκινητα ηταν 100% γερμανικα η γιαπονεζικα.Τωρα τι ντερμπι να υπαρχει οταν το aygo γινεται στην τσεχια και φοραει μοτερ c1,οταν το avensis 1.6d-4d φοραει μοτερ bmw,οταν τα honda κατασκευαζονται σε τουρκια και αγγλια,οταν τις μισες πλατφορμες και μοτερ η vw τις δοκιμαζει πρωτα σε ισπανους και τσεχους και ακομη και η mercedes εχει αρχισει και φοραει μοτερ προιον nissan-renault!!Aρα ντερμπι ηταν παλια πριν 20 και 30 χρονια οπου η καθε εταιρια ειχε την ταυτοτητα της.Τα τελευταια χρονια (με τις ''θυσιες'' των εταιριων στον βωμο της παγκοσμιοποιησης) το μονο γνησιο που εχει μεινει σε ''γερμανικα'' η ''γιαπονεζικα'' η αλλα αυτοκινητα ειναι μονο το σηματακι εμπρος στην γρυλια.......
Δεν υπάρχει καμμιά κόντρα. Τα στοιχεία μιλάνε από μόνα τους: Μια Toyota μόνη της (οκ με Lexus και Daihatsu μαζί) πρώτη σε πωλήσεις παγκοσμίως με δεύτερο όλο το VAG Group με καμμιά 10αριά μάρκες μαζί! Δηλαδή αν γκρουπαριστούν και οι Ιάπωνες, ο δεύτερος θα τους βλέπει με το τηλεσκόπιο Hubble της NASA! Οι σχιστομάτηδες είτε Ιάπωνες είτε Κορεάτες φτιάχνουν πλέον ολοκληρωμένα αυτοκίνητα χωρίς να υστερούν σε κανένα τομέα. Ανοιχτό μυαλό χρειάζεται, ψάξιμο, όχι παρωπίδες και να μην επηρρεάζεται κάποιος από τις διαφημίσεις.
Εδώ και πολλά χρόνια δεν υπάρχει θέμα ντέρμπι, τουλάχιστον όσο αφορά στο θέμα της αξιοπιστίας. Japan και πάλι Japan. Ποτέ ξανά Γερμανικό.
ΠΛΕΟΝ Κ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΕΧΟΥΝ 5ΑΣΤΕΡΑ ΑΜΑΞΩΜΑΤΑ, ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, Κ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΧΟΝΤΑ ΑΚΟΡΝΤ, ΣΟΥΜΠΑΡΟΥ ΛΕΓΚΑΣΙ, ΑΒΕΝΣΙΣ, ΜΑΖΝΤΑ 6. ΕΝΩ ΕΧΟΥΝ ΕΔΩ Κ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠ ΤΑ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΜΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥΣ, ΣΟΥΠΡΑ, ΣΚΑΙΛΑΙΝ, ΙΜΠΡΕΖΑ, ΕΒΟ, ΑΚΙΟΥΡΑ, S2000. ΑΚΟΜΑ Κ ΤΟ ΜΧ5 ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΕΝΟΣ ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΟΥ ΡΟΟΥΝΤΣΤΕΡ
...ναι, ναι, ζήτω τα ...Toyota, Nissan, Mazda, και λοιπά κουτιά με ρόδες (που δε χαλάνε!) και μόλις βγάλουμε κανένα φράγκο σε αυτή τη χώρα, τρέχουμε όλοι στις εκθέσεις Audi, BMW, Mercedes! Αυτοί που σνομπάρουν τα Γερμανικά, ΑΝ είχαν 50 ή 60 ή 70 χιλιάρικα θα αγόραζαν ....σουμπαρου!! Σίγουρα πράγματα!!
Ακόμα δεν τελείωσε το ντέρμπι? Βαρεθήκαμε πια να διαβάζουμε για ντέρμπι. Πόσες φορές θα το δούμε αυτό το άρθρο?
Τι να λέμε τώρα. Όταν η mercedes των 35+ χιλιάδων φοράει το ίδιο μοτέρ με το dacia santero των 11+ χιλιάδων, χάπατα υπάρχουν παντού.
Προσωπική και ίσως υποκειμενικη άποψη,απο Ιαπωνία mazda και απο Γερμανία ford,πιστεύω οτι οδηγική απόλαυση σε συνδυασμό με αξιοπιστια είναι αυτή που μένει πλέον κ αυτές οι εταιρείες το προσφέρουν και χωρις ενα κάρο λεφτα(η μια τουλαχιστον στη χωρα μας)
Απο ιαπωνικα μονο τα χοντα μου αρεσουν(τα καινουργια μοντελα εχουν μια νοτα πριμιουμ). Τα υπολοιπα τα βλεπω και γελαω,σαν ψευτικα ειναι...
Καμμια απο τις δυο αυτες σχολες.εχω 21 χρονια ιταλικα,και με αφησαν μονο μια φορα απο λαθος του συνεργειου.
Δεν υπάρχει το ΄΄τέλειο΄΄ αυτοκίνητο. Κάπου θα υπερέχει ο ένας, κάπου θα υπερέχει ο άλλος κι οχι υποχρεωτικά ως χώρα αλλά και ως κατασκευάστρια εταιρεία. Σκεφτείτε οτι η Mercedes γοα παράδειγμα θα έχει τμήματα Nissan στο pick up μοντέλο που ετοιμάζει (για μένα αποτυχημένη συνεργασία εκ προοιμίου ). Άρα το αυτοκίνητο που καλύπτει τις πραγματικές μας ανάγκες είναι κι αυτό που χρειοαζόμαστε και θεωρούμε το ιδανικό - ίσως και το πιο ποιοτικό
Γάλλος και ξερό ψωμί,αλοίμονο αν ειχαμε όλοι τα ιδια γουστα θαταν βαρετος ο κοσμος μας,αν παρ ολα αυτα ήταν να διαλεξω κάτι εκτος γαλλιας,τοτε SUBARU